Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 23. 11:07 Vállalat

A nosztalgiamarketing kezdi visszahozni a sírból a Nokiát

Ez a Nokia már nem az, amelyik a világpiacot uralta, de az elmúlt napokban számos olyan hír és elemzés is megjelent, amely szerint a márka kezd megint egyre népszerűbb lenni. A sok esetben olcsóságra és nosztalgiára épített új stratégia furcsa módon nem csak a fejlődő országokban, hanem Európában is kezd bejönni.

A Nokia márkanevet használó HMD Global még csak két éves cég, az egykori “nagy” Nokia és a Microsoft vezetői irányítják, pár modellel van jelen a világpiacon és bár finn gyökerű vállalkozás, központja Kínában van. A társaság működése elődjével ellentétben sokkal kevésbé átlátható, mivel nincs jelen a tőzsdén. A cégnek nemrég sikerült 100 millió dollár tőkét bevonnia a piacról, amivel a vállalatérték átlépte az egymilliárd dollárt.

A HMD Global tavaly 80 országban összesen 70 millió mobiltelefont adott el, ami nagyon messze van a régi Nokia számaitól és a mostani piacvezetőkétől is, ráadásul arra sem elég, hogy profitot érjen el a cég, mivel a termékei az olcsóbb tömegmodellek között versenyeznek. A 2017-es bevétel 1,8 milliárd euró, az üzemi szintű veszteség pedig 65 millió euró volt.

Ami miatt mégis érdemes lehet figyelni a céget, az a stratégia meglepő sikeressége, vagyis a jövőbeni fejlődési lehetőség. Az okostelefon szegmens belépő szintű kategóriájában sikerült a talajfogás, és ezzel párhuzamosan a nosztalgikus “butatelefonok” réspiacát is megteremtették maguknak, amit azonnal el is foglaltak.

Áprilisban a HMD a Samsung és a Xiaomi után a harmadik számú piaci szereplő lett Indiában, amit elemzők szerint elsősorban annak köszönhet, hogy a márkanév-ismertsége mellett a közepes szintű szegmensben a versenytársaknál jobban lőtte be a készülékek ár-érték arányát. India azért lehet fontos a Nokiának, mert a hatalmas piac stabil pénzügyi hátteret biztosíthat a cégnek.

A másik vonulat a retró. A 3310-es modell tavalyi újragondolása annyira bejött, hogy nemrég elkezdték bevezetni a 8110-es banántelefon modernizált verzióját is. Ezek a modellek az okostelefonokhoz képest technológiai szempontból nem sokat tudnak, de olcsóságuk miatt akár második eszköznek is megveszik őket, gyakorlatilag divatcikknek.

A dizájnos butatelefon ugyan sok profitot nem hoz, marketing szempontból kulcsfontosságú, mert erősíti a márkaismertséget, és így a cég okostelefonjaira is felhívja a vásárlók figyelmét.

Elég meglepő, de a Nokia az idei első negyedévben az ötödik legnagyobb okostelefon-értékesítő volt Európában. A Canalys adatai szerint az év első három hónapjában 6,3 százalékkal visszaesett az okostelefonok értékesítése a kontinensen. A piacot a Samsung magasan vezeti, de az Apple, a Huawei és a Xiaomi után az ötödik helyen 3,5 százalékos részesedéssel a Nokia áll.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat mobiltelefon Nokia nosztalgia okostelefon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.