Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 17. 12:16 Vállalat

Le akarja tarolni Bécset a Wizz Air

Bár a Wizz Airnek jelenleg még egyetlen telepített repülője sincs a bécsi nemzetközi repülőtéren, George Michalopoulos kereskedelmi vezérigazgató kiállt, és azt mondta, a légitársaság a második legnagyobb szereplő kíván lenni Schwechaton, a Lufthansa csoport tagjai, vagyis az Austrian Airlines és a Eurowings után. Hogy milyen időtávban, arról nem szólnak az osztrák beszámolók.

Az első Wizz Air járatok a kelet-európai bázisokról érkeznek majd Bécsbe április végén. Az első olyan gép, amelynek már Bécsben lesz a bázisa, vagyis onnan kiindulva repül, csak júniusban jön meg.

Ezt követően novemberben további két gépet helyez el a Wizz Air Bécsben, az üzleti taktikában pedig semmilyen változás nincs: a költségek alacsonyan tartásával igyekszik versenyelőnyt szerezni a cég.

A Wizz időzítése azért tűnik jónak, mert a Niki Lauda egykori forma-1-es autóversenyzőhöz köthető légitársaság, a Niki a Ryanair segítségével éppen most lábadozik a csődvédelem alól, de kiesett egykori bécsi kapacitására még rá lehet mozdulni. A Laudamotion cégnév alatt ugyan már 60 úti célra árulnak jegyeket, de az indulást el kellett halasztani, és a piaci keresletre a Wizz mellett a Vueling és a Eurowings is nagy erőkkel pályázik.

Az alacsonyan tartott költségszerkezetnek azért lehet jelentősége, mert a Wizz azt mondja, hogy a jegyek 10-30 százalékát (egy útra értve) 20 euró alatt akarja eladni, ami burkoltan azt jelzi, hogy árháborút akar beindítana Bécsben. Az osztrák főváros környékén azonban nem annyira érzékeny az árakra az utazóközönség, Schwechaton jelenleg a fapadosok aránya körülbelül csak 20 százalékos lehet, vagyis a piac 80 százalékát a magasabb árfekvésű, vagy hosszabb távú járatokat üzemeltető hagyományos légitársaságok tartják a kezükben.

Schwechat utasforgalma egyébként 2017-ben 24,4 millió fő volt, ami 4,5 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eközben 2017-ben összesen 13 millió utas fordult meg, ez 14,5 százalékos növekedés egy év alatt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Bécs repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.