A jegyárak a munkaerőhiány és az üzemanyagárak elszállása miatt egyébként is drágultak volna, de a diszkont légitársaságok az extranyereség-adó miatt sem fogják tudni tartani a régi árakat.
A tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.
Már úgy tűnt, hogy fellélegezhet az iparág a járvány miatt kialakuló gyártási káosz csillapodása után, amikor a háború keresztülhúzta az optimista számításokat.
A költések alapján minden negyedik reklám gyógyhatású készítményt hirdet, ezeken belül pedig egyre nagyobb üzlet a vitaminok gyártása és forgalmazásra.
A Mercedes kecskeméti üzeme az év negyedében nem termelt, és az ellátási problémák miatt a teljes magyar autóipar egyre mélyebb kátyúban van az év közepe óta.
A járvány által megtépázott rendezvényszervező ágazat őszi szezonja egész jól indult, aztán jött a járvány, így a karácsonyi csúcsszezontól megint csak gyenge forgalom várható.
Az amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.
A budapesti taxisok története jól mutatja, hogy mi a baj a járvány hullámai között vergődő gazdasággal. Durva áremelés lehet a vége, ha összejön.
Ha új autót akarunk venni, elő kell rendelni az ár 5-10 százalékáért, és várni, hogy a kocsink hónapok vagy akár másfél év múlva legördüljön a szalagról.
Eddig csak az árak elszállása okozott gondot a papírpiacon, most már hiány is van, és senki nem számít rá, hogy rövid távon javulhat a helyzet.