Tucatjával zárnak be országszerte még a neves éttermek is, nincs a vendégeknek pénzük, az alapanyag, a rezsi és a közteher viszont az egekben van.
A szűkülő piacon nehéz alkalmazkodni az elektromos átálláshoz, de nem lehetetlen, ilyen most a magyar járműipar alulnézetből.
A 110 fős egri leépítés csak a jéghegy csúcsa, olyan céget is találtunk az ágazatban, ahol tavaly több mint 700 fővel csökkent az állomány.
Miért tud egy cseh, román vagy lengyel kereskedő jobb feltételekkel Magyarországra szállítani, mint egy magyar? Miért nem fordítva következett ez be?
Az államilag támogatott gyógyszerekból származó bevétel elinflálódott, emiatt is drágul a C-vitamin, a sampon, a gyógytea, és hasonlók a gyógyszertárakban.
Jól kiszúrt Lázár János a német céggel: Siemens-mozdonyok vásárlása helyett Siemens-mozdonyokat bérel az állami vasúttársaság, jelentősen drágábban.
A NER-közeli magyar vasúti járműgyártás az ablakon mászhat vissza, miután a spanyolok kidobták az ajtón, és az állami MÁV-tól is kaphat megrendelést.
Siralmas gazdasági képet mutat a jegybank friss élelmiszeripari mélyelemzése, ha tudunk olvasni a számsorok között.
A VW és a Mercedes átvágta a gordiuszi csomót, drágábban ad el kevesebb autót. Ha tovább enyhül a chiphiány, az erős hátszelet adhat a teljes magyar gazdaságnak.
A külföldiek visszatérése üzletileg is nagyon jó hónapokat hozott néhány magyar turisztikai szegmensben, de az infláció miatt most itt is újra nagy a bizonytalanság.