A távmunka is szerepet játszhatott az amerikai bankcsődben
A múlt héten becsődölt Silicon Valley Banknak nemcsak az ügyfelei között voltak meghatározóak a környékbeli tech-cégek, hanem működése is jobban hasonlított egy startupra, mint egy hagyományos bankra.
Részletek: az amerikai bankokkal ellentétben az SVB nem állt vissza a távmunkáról, 8500 alkalmazottjának többsége otthonról dolgozott a Financial Times szerint.
A cég vezérigazgatója többször Hawaii-on tartózkodott, az elnök Floridából dolgozott, és több más vezető is más városban élt.
Az egy hónapja megjelent éves jelentésében az szerepelt, hogy a távmunkának „hosszú távon negatív hatása” lehet a bankra, mivel a munka-szabadidő egyensúly megbomlása a hatékonyság romlásához vezethet.
Miért fontos ez? Bár azt nem lehet megmondani, hogy az otthonról dolgozásnak mekkora szerepe lehetett a csődben, az SVB esetének hosszú távon lehet hatása a távmunka jövőjére.
Igen, de: az ugyanakkor egyértelmű, hogy a távmunkától függetlenül számos hibát elkövetett a bank. Rossz volt a kockázatmenedzsmentje, túlságosan összefonódott a tech-szektorral és öntötte a hiteleket a veszteséges startupokba.
Dollármilliárdokat hitelezett például borházakat, hogy az eseményeiken kapcsolatokat építhessen vagy bort küldhessen az ügyfélbulikra.
Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.
Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.