Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. február 20. 12:18 Közélet, Pénz

Egy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerül

A kormány „alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartja, hogy a meghatározó kormányzati intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak”. Ezzel indokolja a Rogán Antal vezetése alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda, miért költenek el újabb 10 milliárd forintot a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

A még január elején aláírt, de csak most közzétett szerződés a legnagyobb a maga nemében, pedig ez már a 13. hasonló megállapodás. Az elmúlt alig több mint két évben összesen 56,6 milliárd forint ment el ilyen célra. Ez a negyede annak az összegnek, amit 2018-ban középfokú oktatásra szánt a kabinet.

 


Az egyébként továbbra is rejtély, hogy ebből a hatalmas összegből mi valósul meg. Rogán Antal minisztériuma ugyanis nagyon figyel arra, hogy ne lehessen kideríteni, melyik szerződésből melyik kampányt finanszírozták. Bár erre többször is rákérdeztek már a tárcánál, érdemi válasz sosem érkezett.

A feladatok leírása most sem túl konkrét. Bár az elvégzendő munkákat a szerződés mellékleteként hat oldalon részletezik, ebből lényegében semmi nem derül ki egyértelműen. Még a 10 milliárd forintból finanszírozott kampányok számáról is csak annyit tudhatunk meg, hogy valahova egy és tíz közé esik majd.

A mellékletek nélkül 14 oldalas szerződés elvileg év végéig szól, de a korábbi tapasztalatok alapján szinte biztos, hogy ennél sokkal előbb elkölti majd a pénzt a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az eddigi legnagyobb, 8 milliárdos keretet például – legalábbis a szerződések aláírása alapján – három hónap alatt sikerült elszórni. Igaz, az épp a tavalyi választások hajrájában volt.

A megbízást természetesen ezúttal is nyíltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ami egy cseppet sem meglepő, hiszen a legutóbbi keretszerződésből mindenki mást kizártak, így jelenleg az állami kommunikációra elköltött közpénz-milliárdok csak ezeken a cégeken folyhatnak keresztül, bármiféle verseny nélkül.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMonopolizálódott az állami kommunikáció, 75 milliárd mehet egy emberhezA három kormányközeli ügynökségből egy maradt. Egyszereplős "piac" jött létre, ahol úgy áraz az egyetlen talpon maradt cég, ahogy csak akar.

 

Igaz, a kék plakátos kampányokat már akkor is Balásyék csinálták, amikor még voltak konkurensek. A két ügynökség, amelyek 2015-ben együttesen is csak durván 400 milliós forgalmat hoztak össze, 2017 eleje óta bő 55 milliárd forintot kaptak a kékplakátos kampányokért.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz Balásy Gyula Nemzeti Kommunikációs Hivatal NKOH plakátkampány Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Jandó Zoltán
2024. június 24. 14:01 Közélet

Egy pincében végzi be a rendszerváltás legnagyobb pártja, megvehető a neve és logója

Az MDF-hez kapcsolódó védjegyeket 80 ezer forintos kikiáltási áron bocsátja árverésre az utódpárt JESZ felszámolója.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.

Elek Péter
2024. június 22. 06:45 Közélet, Pénz

Csodára vár a kormány, hogy szavazatvesztés nélkül rendbe tudja tenni a költségvetést

Június 9-e után olyan belpolitikai képlet állt elő, amelyben lehetetlennek tűnik népszerűségvesztés nélkül korrigálni, márpedig azt muszáj lesz.

Fontos

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Stubnya Bence
2024. június 21. 05:04 Közélet, Vállalat

Nagyon fáj a külföldi tulajdonú cementgyártóknak a nyakukba varrt adó

Megnéztük, hogy a számok alapján mennyire szenvednek a külföldi kézben lévő építőanyaggyártók, amelyeket a kormány ki akar szorítani a piacról.

Torontáli Zoltán
2024. június 20. 05:05 Pénz, Vállalat

Miért emelik a cégek az áraikat a várható idei infláció többszörösével?

A béremelésekhez és a verseny hiányához is köze van annak, hogy néhány szolgáltató szektorban a tavalyi inflációt közelítő mértékben emelték idén az árakat.