Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. február 20. 12:18 Közélet, Pénz

Egy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerül

A kormány „alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartja, hogy a meghatározó kormányzati intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak”. Ezzel indokolja a Rogán Antal vezetése alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda, miért költenek el újabb 10 milliárd forintot a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

A még január elején aláírt, de csak most közzétett szerződés a legnagyobb a maga nemében, pedig ez már a 13. hasonló megállapodás. Az elmúlt alig több mint két évben összesen 56,6 milliárd forint ment el ilyen célra. Ez a negyede annak az összegnek, amit 2018-ban középfokú oktatásra szánt a kabinet.

 


Az egyébként továbbra is rejtély, hogy ebből a hatalmas összegből mi valósul meg. Rogán Antal minisztériuma ugyanis nagyon figyel arra, hogy ne lehessen kideríteni, melyik szerződésből melyik kampányt finanszírozták. Bár erre többször is rákérdeztek már a tárcánál, érdemi válasz sosem érkezett.

A feladatok leírása most sem túl konkrét. Bár az elvégzendő munkákat a szerződés mellékleteként hat oldalon részletezik, ebből lényegében semmi nem derül ki egyértelműen. Még a 10 milliárd forintból finanszírozott kampányok számáról is csak annyit tudhatunk meg, hogy valahova egy és tíz közé esik majd.

A mellékletek nélkül 14 oldalas szerződés elvileg év végéig szól, de a korábbi tapasztalatok alapján szinte biztos, hogy ennél sokkal előbb elkölti majd a pénzt a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az eddigi legnagyobb, 8 milliárdos keretet például – legalábbis a szerződések aláírása alapján – három hónap alatt sikerült elszórni. Igaz, az épp a tavalyi választások hajrájában volt.

A megbízást természetesen ezúttal is nyíltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ami egy cseppet sem meglepő, hiszen a legutóbbi keretszerződésből mindenki mást kizártak, így jelenleg az állami kommunikációra elköltött közpénz-milliárdok csak ezeken a cégeken folyhatnak keresztül, bármiféle verseny nélkül.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMonopolizálódott az állami kommunikáció, 75 milliárd mehet egy emberhezA három kormányközeli ügynökségből egy maradt. Egyszereplős "piac" jött létre, ahol úgy áraz az egyetlen talpon maradt cég, ahogy csak akar.

 

Igaz, a kék plakátos kampányokat már akkor is Balásyék csinálták, amikor még voltak konkurensek. A két ügynökség, amelyek 2015-ben együttesen is csak durván 400 milliós forgalmat hoztak össze, 2017 eleje óta bő 55 milliárd forintot kaptak a kékplakátos kampányokért.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz Balásy Gyula Nemzeti Kommunikációs Hivatal NKOH plakátkampány Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2025. május 21. 16:36 Adat, Közélet

Miért ne tudná saját pénzből emelni a tanárok bérét a kormány?

Az egyetemek felé súlyozta át az oktatási kiadásokat a kormány, ezért lenne nehezebb csak hazai forrásból emelni a közoktatásban dolgozók bérét.

Bucsky Péter
2025. május 20. 06:05 Közélet

Alig talál átláthatóan gazdálkodó egyházat, aki felajánlja az egy százalékot

A felajánlásokból legtöbb pénzhez jutó húsz egyház közül csak négy teszi lehetővé, hogy a közvélemény is betekinthessen a gazdálkodásába.

Jandó Zoltán
2025. május 19. 10:31 Közélet, Vállalat

Rekord rezsibiznisz, 900 milliárd forintos szerződést kötött öt céggel az állam

Minden idők egyik legnagyobb közbeszerzése volt az állami intézmények áramellátására kiírt tender. A nyertesek 50-100 százalékos árréssel futottak be.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. május 22. 17:15 Élet

A korábban legmegengedőbb kerület vezetné be a hétvégén is fizetős parkolást

Nehezen lehet parkolóhelyet találni a körúton belül és a Városliget környékén is, ezért a polgármester hétvégére is fizetőssé tenné a parkolást.

Stubnya Bence
2025. május 22. 15:53 Világ

A termékcsomagolások egységesítésével reagálna az EU Trump vámjaira

Az unió tagállamai közti szabályozási eltérések a termékekre kivetett 44 százalékos vámnak felelnek meg. Kettős nyomásra változtatna ezen Brüsszel.

Vámosi Ágoston
2025. május 22. 13:05 Tech, Vállalat

Új szakaszba lép az eladók nélküli boltok hazai elterjedése a Szegen megnyitott üzlettel

Szegeden nyitott meg az ország valószínűleg első hibrid működtetésű üzlete. A technológiát szlovák és cseh Coopokban is alkalmazzák.