Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. február 20. 12:18 Közélet, Pénz

Egy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerül

A kormány „alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartja, hogy a meghatározó kormányzati intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak”. Ezzel indokolja a Rogán Antal vezetése alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda, miért költenek el újabb 10 milliárd forintot a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

A még január elején aláírt, de csak most közzétett szerződés a legnagyobb a maga nemében, pedig ez már a 13. hasonló megállapodás. Az elmúlt alig több mint két évben összesen 56,6 milliárd forint ment el ilyen célra. Ez a negyede annak az összegnek, amit 2018-ban középfokú oktatásra szánt a kabinet.

 


Az egyébként továbbra is rejtély, hogy ebből a hatalmas összegből mi valósul meg. Rogán Antal minisztériuma ugyanis nagyon figyel arra, hogy ne lehessen kideríteni, melyik szerződésből melyik kampányt finanszírozták. Bár erre többször is rákérdeztek már a tárcánál, érdemi válasz sosem érkezett.

A feladatok leírása most sem túl konkrét. Bár az elvégzendő munkákat a szerződés mellékleteként hat oldalon részletezik, ebből lényegében semmi nem derül ki egyértelműen. Még a 10 milliárd forintból finanszírozott kampányok számáról is csak annyit tudhatunk meg, hogy valahova egy és tíz közé esik majd.

A mellékletek nélkül 14 oldalas szerződés elvileg év végéig szól, de a korábbi tapasztalatok alapján szinte biztos, hogy ennél sokkal előbb elkölti majd a pénzt a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az eddigi legnagyobb, 8 milliárdos keretet például – legalábbis a szerződések aláírása alapján – három hónap alatt sikerült elszórni. Igaz, az épp a tavalyi választások hajrájában volt.

A megbízást természetesen ezúttal is nyíltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ami egy cseppet sem meglepő, hiszen a legutóbbi keretszerződésből mindenki mást kizártak, így jelenleg az állami kommunikációra elköltött közpénz-milliárdok csak ezeken a cégeken folyhatnak keresztül, bármiféle verseny nélkül.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMonopolizálódott az állami kommunikáció, 75 milliárd mehet egy emberhezA három kormányközeli ügynökségből egy maradt. Egyszereplős "piac" jött létre, ahol úgy áraz az egyetlen talpon maradt cég, ahogy csak akar.

 

Igaz, a kék plakátos kampányokat már akkor is Balásyék csinálták, amikor még voltak konkurensek. A két ügynökség, amelyek 2015-ben együttesen is csak durván 400 milliós forgalmat hoztak össze, 2017 eleje óta bő 55 milliárd forintot kaptak a kékplakátos kampányokért.

 

Közélet Pénz Balásy Gyula Nemzeti Kommunikációs Hivatal NKOH plakátkampány Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2022. január 21. 10:24 Közélet

Amióta a zöld irány kevésbé válik be, a sport mögé állva keresik a jó hírnevet a cégek

Most, hogy egyre több jogszabály születik a greenwashing ellen, erősödik a kevésbé feltűnő kistestvére, a sportswashing.

Miklós László
2022. január 20. 16:04 Közélet

A rezsicsökkentés megtartása csapda, bemutatunk egy ésszerű kiutat

A jelenlegi árak tartása óriásira duzzasztja a közterheket, de ha rezsicsökkentés alatt a hatósági ármeghatározás eszközét értjük, akkor méltányos módszerek kínálkoznak.

Torontáli Zoltán Stubnya Bence
2022. január 20. 06:33 Közélet

A boltokkal akarják megfizettetni az árstopot, valójában az összes vásárló fogja összedobni

Olyan a jogi csomag, hogy az üzletek ne terhelhessék át a beszállítókra a kieső bevételt. A vásárlókra azonban át fogják.

Fontos

Hobot Péter
2022. január 22. 12:58 Élet, Pénz

G7 inflációs kvíz: mennyibe került a banán két éve? És a liszt?

Tudtad követni, hogy mely termékek drágulása járul hozzá a legerősebben az inflációhoz, és hogy melyik társadalmi csoportokat érintette leginkább?

Stubnya Bence
2022. január 22. 07:20 Podcast

Fedő van a vidéki Magyarország lángoló konfliktusain, de a problémák nem oldódtak meg

A mélyszegények fegyelmezését szolgáló közmunkaprogram alapvetően alakult át a 2010-es évek második felére. Az e heti G7 Podcastban erről az átalakulásról beszélgettünk Szombati Kristóffal.

Hajdu Miklós
2022. január 21. 15:59 Adat

Rekordszinten a fertőzöttek száma több visegrádi országban

A járvány ötödik hulláma minden visegrádi országban érzékelhető, kiváltképp Csehországban és Magyarországon, ahol rekordszámú új fertőzöttet regisztráltak.