Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. február 20. 12:18 Közélet, Pénz

Egy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerül

A kormány „alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartja, hogy a meghatározó kormányzati intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak”. Ezzel indokolja a Rogán Antal vezetése alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda, miért költenek el újabb 10 milliárd forintot a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

A még január elején aláírt, de csak most közzétett szerződés a legnagyobb a maga nemében, pedig ez már a 13. hasonló megállapodás. Az elmúlt alig több mint két évben összesen 56,6 milliárd forint ment el ilyen célra. Ez a negyede annak az összegnek, amit 2018-ban középfokú oktatásra szánt a kabinet.

 


Az egyébként továbbra is rejtély, hogy ebből a hatalmas összegből mi valósul meg. Rogán Antal minisztériuma ugyanis nagyon figyel arra, hogy ne lehessen kideríteni, melyik szerződésből melyik kampányt finanszírozták. Bár erre többször is rákérdeztek már a tárcánál, érdemi válasz sosem érkezett.

A feladatok leírása most sem túl konkrét. Bár az elvégzendő munkákat a szerződés mellékleteként hat oldalon részletezik, ebből lényegében semmi nem derül ki egyértelműen. Még a 10 milliárd forintból finanszírozott kampányok számáról is csak annyit tudhatunk meg, hogy valahova egy és tíz közé esik majd.

A mellékletek nélkül 14 oldalas szerződés elvileg év végéig szól, de a korábbi tapasztalatok alapján szinte biztos, hogy ennél sokkal előbb elkölti majd a pénzt a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az eddigi legnagyobb, 8 milliárdos keretet például – legalábbis a szerződések aláírása alapján – három hónap alatt sikerült elszórni. Igaz, az épp a tavalyi választások hajrájában volt.

A megbízást természetesen ezúttal is nyíltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ami egy cseppet sem meglepő, hiszen a legutóbbi keretszerződésből mindenki mást kizártak, így jelenleg az állami kommunikációra elköltött közpénz-milliárdok csak ezeken a cégeken folyhatnak keresztül, bármiféle verseny nélkül.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMonopolizálódott az állami kommunikáció, 75 milliárd mehet egy emberhezA három kormányközeli ügynökségből egy maradt. Egyszereplős "piac" jött létre, ahol úgy áraz az egyetlen talpon maradt cég, ahogy csak akar.

 

Igaz, a kék plakátos kampányokat már akkor is Balásyék csinálták, amikor még voltak konkurensek. A két ügynökség, amelyek 2015-ben együttesen is csak durván 400 milliós forgalmat hoztak össze, 2017 eleje óta bő 55 milliárd forintot kaptak a kékplakátos kampányokért.

 

Közélet Pénz Balásy Gyula Nemzeti Kommunikációs Hivatal NKOH plakátkampány Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2019. szeptember 10. 13:13 Közélet

„A klímaváltozás első áldozata az igazság”

(A cikk az Alapblogon jelent meg eredetileg, a szerző a HOLD Alapkezelő elemzője. Reakció Tóth István György múlt héten megjelent cikkére, a benne foglaltak ebben az esetben is a szerző véleményét tükrözik.)

Bucsky Péter
2019. szeptember 10. 07:00 Közélet

Összeszedtük, miért bukott meg a Bubi

Nem csak arról van szó, hogy nehéz és bumfordi a bicikli. A Tarlós-féle városvezetés elmaradt biciklis fejlesztései is kellettek ahhoz, hogy ekkora pénznyelő legyen a budapesti közbringa.

Jandó Zoltán
2019. szeptember 5. 16:29 Közélet

Közelednek a választások, gyorsan megtolták még 3,5 milliárddal a propagandát

Újabb 3,5 milliárd forintot költ el Rogán Antal minisztériuma arra, hogy tájékoztassa a magyar állampolgárokat és a nemzetközi közvéleményt a kormány döntéseiről.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. szeptember 13. 15:11 Pénz

Ha a béremelkedést akarják eltüntetni, jöhet a 444 forintos euró

Ha a jegybank célja a gyenge forinttal a versenyképesség javítása, akkor nem kell megállniuk 333 forintnál.

Stubnya Bence
2019. szeptember 12. 06:51 Élet, Világ

Alig használják több ezer tudós klímaváltozás elleni kedvenc fegyverét

A világ károsanyag-kibocsátásának 15 százalékát adóztatják jelenleg, és csak az országok töredékében olyan mértékben, amivel el lehetne érni a párizsi klímacélokat. A közgazdászok imádják a szén-dioxid-adót, a világ nem annyira. De miért?

Hajdu Miklós
2019. szeptember 11. 16:26 Vállalat

Az első dominó lehet az Electrolux 800 fős leépítése

Nem meglepő az adatok tükrében, hogy az Electrolux a létszámleépítés mellett döntött. Ha a közeljövőben több hasonló bejelentést hallunk majd, sajnos akkor sem lesz okunk csodálkozni.