Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. június 1. 09:06 Közélet, Pénz

Gigantikus bevételt hoztak a Soros-plakátok a kormány kedvenc reklámügynökségének

Még a Nemzeti Együttműködés Rendszerében is ritka az a hihetetlen ütemű növekedés, amit Balásy Gyula reklámügynökségei produkáltak az elmúlt években. A New Land és a Lounge Design 2013-ban összesen 208 milliós árbevételt hoztak össze, tavaly azonban már a 29 milliárdot közelítette a forgalmuk. A New Land Media Kft., amely öt éve még nem is létezett, önmaga 25 milliárdos árbevételt, és 2 milliárd forintot meghaladó profitot ért el 2017-ben.

Bár az egykori ügynökségi kreatív Balásy cégei már az 2017 előtt is szépen növekedtek, az igazi áttörést az hozta meg számukra, hogy bekerültek az állam hivatalos reklámügynökségei közé. A papíron spórolási szándékkal létrehozott Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), amely lényegében minden állami kommunikációs költést felügyel, 2016 vége óta csak velük vagy két másik szintén kormányközeli csoporttal szerződhet.

A választásokhoz közeledve pedig az állam nem fogta vissza magát, ha kommunikációról volt szó. A napokban írtunk óla, hogy másfél év alatt szinte a teljes, eredetileg 3 évre betervezett 75 milliárdos keretet felélték. Csak Rogán Antal minisztériuma 27 milliárdot tapsolt el a kék plakátokról ismert kormányzati kampányokra.

 

Ez teljes egészében Balásy cégeihez került. Csakúgy, mint a turisztikai ügynökség durván 12 milliárdos költése vagy mondjuk a Magyar Posta tavalyi kommunikációs büdzséje. A New Land – Lounge Design kettős csak 2017. január-februárjában közel 13 milliárd forintnyi megrendelést kapott az NKOH keresztül, hatszor annyit, mint a teljes 2016-os bevételük volt.

Az elmúlt másfél évben összesen 51 milliárd értékben kötött velük szerződéseket az állami szféra, ebből 38 milliárdnyit még 2017-ben. Ez több mint a teljes tavalyi árbevételük, ami úgy lehetséges, hogy a munkák egy része átcsúszott 2018-ra, így ezeket vélhetően már idén számlázták le, és az idei árbevételben jelennek majd meg. Rogánéktól a legutóbbi nagyjából 8 milliárdos megrendelést például december utolsó napjaiban kapták, ez szinte biztos, hogy teljes egészében az 2018-as évüket erősíti majd.

 

Ettől függetlenül a számok azért elég jól mutatják, hogy sok piaci bevétele nem lehetett a két cégnek. Ez persze nem meglepő, egy ilyen ütemben növekedő csoportnál ugyanis nem könnyű erőforrásokat rendelni a rohamosan bővülő megrendelésekhez. Ezzel állítólag Balásyéknak is meggyűlt a baja.

Mindenesetre egyelőre tartják a frontot, legalábbis erre utal, hogy a hivatalon keresztül intézett megrendelések nagy részét idén is ők nyerték el eddig. Azaz komoly visszaeséssel 2018-ban sem kell számolniuk, még úgy sem, hogy az új NKOH-s megatender kicsit visszavetette az elmúlt hetekben az állami kommunikációs költést.

 

Balásy egyébként nem vette ki a teljes nyereséget a cégből, amelyek azonban így is szép osztalékot fizettek. A New Land egymilliárddal, a Lounge Design 307 millióval gazdagította egyetlen tulajdonosát.

Közélet Pénz állami reklámköltés árbevétel Balásy Gyula Lounge Design New Land NKOH Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hajdu Miklós
2019. május 24. 06:40 Adat, Közélet

A győztesekhez tartozni jó, akkor is, ha politikai táborokról van szó

Az MSZP-sek jóval boldogabbak voltak a fideszeseknél, amíg az ő pártjuk volt kormányon. 2010 óta viszont a szocialisták bizonyulnak a szomorúbb csoportnak az egyre derűsebb Fidesz-szimpatizánsokkal szemben.

Váczi István
2019. május 23. 06:40 Közélet

580 millióból tervezik meg, hogy Velence legyen Budapesten

Megkötötték a szerződést az Észak-Csepel és Dél-Pest megújítására vonatkozó részletes beépítési terv elkészítésére. Már-már túl szép ahhoz, hogy meg is valósuljon.

Jandó Zoltán
2019. május 22. 12:34 Közélet, Vállalat

Birkózás kezdődött a TV2 irányításáért

Átalakították a cég vezetését, hogy Mészáros Lőrinc bizalmi embere mindenre rálásson. Közben Orbán Viktor vejének vállalatánál is hasonló változások voltak.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. május 23. 14:42 Vállalat

Huszonhat munkással kaszált 3,6 milliárdot az állami megbízásokkal kitömött építőcég

Árbevételét megduplázta, nyereségét pedig megháromszorozta tavaly a 190 milliárdból épülő Puskás Stadion kivitelezésén is dolgozó Magyar Építő Zrt.

Váczi István
2019. május 23. 13:13 Vállalat

Vajna örökösei megütötték a főnyereményt: 12 milliárdos osztalék

Magyarország legnagyobb kaszinós cége, az öt fővárosi játékhelyet és a vegas.hu online kaszinót üzemeltető LVC Diamond 12,2 milliárd forint osztalékot fizetett.

Jandó Zoltán
2019. május 22. 17:53 Adat

A migránsok helyett most már az oktatástól és az egészségügytől rettegnek a magyarok

Ahol három éve még az emberek 40 százaléka félt a migrációtól, most már csak 11, az egészségüggyel viszont háromból két magyar szerint komoly gondok vannak.