Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. június 1. 09:06 Közélet, Pénz

Gigantikus bevételt hoztak a Soros-plakátok a kormány kedvenc reklámügynökségének

Még a Nemzeti Együttműködés Rendszerében is ritka az a hihetetlen ütemű növekedés, amit Balásy Gyula reklámügynökségei produkáltak az elmúlt években. A New Land és a Lounge Design 2013-ban összesen 208 milliós árbevételt hoztak össze, tavaly azonban már a 29 milliárdot közelítette a forgalmuk. A New Land Media Kft., amely öt éve még nem is létezett, önmaga 25 milliárdos árbevételt, és 2 milliárd forintot meghaladó profitot ért el 2017-ben.

Bár az egykori ügynökségi kreatív Balásy cégei már az 2017 előtt is szépen növekedtek, az igazi áttörést az hozta meg számukra, hogy bekerültek az állam hivatalos reklámügynökségei közé. A papíron spórolási szándékkal létrehozott Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), amely lényegében minden állami kommunikációs költést felügyel, 2016 vége óta csak velük vagy két másik szintén kormányközeli csoporttal szerződhet.

A választásokhoz közeledve pedig az állam nem fogta vissza magát, ha kommunikációról volt szó. A napokban írtunk óla, hogy másfél év alatt szinte a teljes, eredetileg 3 évre betervezett 75 milliárdos keretet felélték. Csak Rogán Antal minisztériuma 27 milliárdot tapsolt el a kék plakátokról ismert kormányzati kampányokra.

 

Ez teljes egészében Balásy cégeihez került. Csakúgy, mint a turisztikai ügynökség durván 12 milliárdos költése vagy mondjuk a Magyar Posta tavalyi kommunikációs büdzséje. A New Land – Lounge Design kettős csak 2017. január-februárjában közel 13 milliárd forintnyi megrendelést kapott az NKOH keresztül, hatszor annyit, mint a teljes 2016-os bevételük volt.

Az elmúlt másfél évben összesen 51 milliárd értékben kötött velük szerződéseket az állami szféra, ebből 38 milliárdnyit még 2017-ben. Ez több mint a teljes tavalyi árbevételük, ami úgy lehetséges, hogy a munkák egy része átcsúszott 2018-ra, így ezeket vélhetően már idén számlázták le, és az idei árbevételben jelennek majd meg. Rogánéktól a legutóbbi nagyjából 8 milliárdos megrendelést például december utolsó napjaiban kapták, ez szinte biztos, hogy teljes egészében az 2018-as évüket erősíti majd.

 

Ettől függetlenül a számok azért elég jól mutatják, hogy sok piaci bevétele nem lehetett a két cégnek. Ez persze nem meglepő, egy ilyen ütemben növekedő csoportnál ugyanis nem könnyű erőforrásokat rendelni a rohamosan bővülő megrendelésekhez. Ezzel állítólag Balásyéknak is meggyűlt a baja.

Mindenesetre egyelőre tartják a frontot, legalábbis erre utal, hogy a hivatalon keresztül intézett megrendelések nagy részét idén is ők nyerték el eddig. Azaz komoly visszaeséssel 2018-ban sem kell számolniuk, még úgy sem, hogy az új NKOH-s megatender kicsit visszavetette az elmúlt hetekben az állami kommunikációs költést.

 

Balásy egyébként nem vette ki a teljes nyereséget a cégből, amelyek azonban így is szép osztalékot fizettek. A New Land egymilliárddal, a Lounge Design 307 millióval gazdagította egyetlen tulajdonosát.

Közélet Pénz állami reklámköltés árbevétel Balásy Gyula Lounge Design New Land NKOH Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Pálos Máté
2022. november 26. 19:03 Közélet

A mai tanártüntetés előtt adott pluszpénzt a kormány az egyházi iskoláknak

Magyarázhatja a rendeletek időzítését, hogy az egyházi iskolákban dolgozó tanárok első tömeges és nyílt különdemonstrációja óta ez az első jelentős pedagógusmegmozdulás.

Hajdu Miklós
2022. november 25. 19:33 Közélet, Vállalat

Tarlós célját is teljesíti Karácsony a milliárdos nyereségű FCSM visszavásárlásával

Amellett, hogy egységesen kezelheti a jövőben a főváros a vízi közműveket, egy régi konfliktus is lezárulhat a csatornázási művek külföldi befektetőjével.

Halácsy Péter
2022. november 25. 16:37 Élet, Közélet

Miért nem tudja az iskola a vállalkozói gondolkodásmódot fejleszteni?

A gyerekeknek olyan szemléletet érdemes átadni, hogy merjenek hibázni, és a sikertelenségre ne végérvényes kudarcként, hanem kihívásként tekintsenek - írja a Prezi társalapítója.

Fontos

Hajdu Miklós
2022. november 28. 18:28 Vállalat

Egyre több jel utal arra, hogy a kínai CATL akkumulátorgyár és a BMW együttműködik Debrecenben

A BMW nyáron letette debreceni gyárának alapkövét, majd kisvártatva a kínai CATL hatalmas beruházást jelentett be. A napokban ismét a BMW lépett, a bajor vállalat ugyanis akkumulátorok összeszerelésére alkalmas üzemmel egészíti ki debreceni beruházását.

Stubnya Bence
2022. november 28. 14:28 Támogatói tartalom, Vállalat

Ígéretes eredményekkel zárult a négynapos munkahét eddigi legnagyobb magyarországi kísérlete

Javult a hatékonysága és a munka-magánélet egyensúllyal való elégedettsége a Telekom dolgozóinak, akik négynapos munkahétre álltak át. Februártól a résztvevők számát duplázva folytatódik a tesztidőszak.

Bucsky Péter
2022. november 28. 04:34 Vállalat

Legóból épített százmilliós céget egy magyar vállalkozó

Több száz millió forintos üzlet az egyedi tervek alapján készült legók tervezése és összeállítása.