Kapcsolódó tagek:
Az idei közgazdász vándorgyűlésen sok fontos üzenet elhangzott, és az is kiderült, ki a a legerősebb a Matolcsy-Nagy-Varga triumvirátusban.
Az elmúlt hetekben a kínai külügyminiszter és a védelmi miniszter is eltűnt a nyilvánosság elől.
Miután múlt héten Matolcsy György jegybankelnök élesen kritizálta az elmúlt két év kormányzati gazdaságpolitikáját, ezúttal olyan helyről kapott hasonlóan éles választ, ahonnan korábban nem. A jegybankot (és így annak első emberét) ugyanis parlamenti felszólalásában Orbán Viktor bírálta keményen, ez pedig egy hosszú korszak lezárását vetítheti előre.
A Magyarország felől érkező migránsok témája uralja a szlovák nyilvánosságot a hétvégi választások előtt. Ez a Smernek (Fico pártja, a Fidesz kvázi szövetségese) és szélsőjobboldali potenciális koalíciós társainak kedvez, de az utolsó napokban a volt miniszterelnök Pellegrini (aki a mérleg nyelve lehetne, de pártja inkább a Smer felé húz) is óriásplakátokkal csatlakozott rá a témára.
Orbán Viktor és Nagy Márton is a növekedés évének hirdette meg 2024-et, de elkerüli-e az ország a következő években, hogy török vagy latin-amerikai spirálba kerüljön?
Válságos helyzetben a kormányok egyik mentsvára az inflációval együtt emelkedő fogyasztási adóbevétel, ám a meglepő fordulatokkal tűzdelt magyar gazdaságpolitikát ez a jelenség cserben hagyja. A Pénzügyminisztérium az idei hiánycél 97 százalékára rúgó államháztartási deficitet mutatott ki augusztusra, amiben szerepet játszik többek között:
A kormány szerint nincs rendszerszintű tanárhiány, miközben folyamatosan olvashatunk ezzel ellentétes hétköznapi tapasztalatokról. De mit mutatnak az adatok?
Megakadt a Budapest-Belgrád-vasútvonal építése: a pályaépítést végző V-Híd munkásai és gépei jórészt a győri fővonal felújításán dolgoznak, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését vállaló kínai cégek nem tudják teljesíteni az európai szabványokat, felhagytak a munkával, és leállították a projekt finanszírozását is, írta meg a Telex.
Tíz év alatt autópályákra és elkerülő utakra költötték el a 2150 milliárdos költség 80 százalékát, felújításra és mellékutakra alig jutott forrás.
Egymás után tartott beszédet csütörtökön a jegybankelnök és a pénzügyminiszter, a bankadóemelés és kamattámogatás-felülvizsgálat lehetőségének említésétől a piaci szereplők - a reakcióik alapján - a magyar gazdaság gyengeségére következtettek.