Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. október 21. 13:02 Élet

Az elektromos autók gyártói után a vásárlók is kapnak némi támogatást a kormánytól

60 milliárd forintos program indul az elektromos autózás népszerűsítésére, az összeg egyik felét a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, a másikat vállalkozások autóvásárlásának támogatására szánja a kormány. Az autóvásárlási támogatás nem előzmények nélküli az országban, és bizonyos szempontból a korábbi rendszerhez képest fukarnak tűnhet.

Miért fontos ez? Magyarország egyre inkább érdekeltté válik az elektromos autózás fejlődésében, igaz, a hazai kereslet aligha lehet érdemi tényező a nagy gyártók számára. A kormány mindenesetre az elektromobilitásban látja a magyar gazdaság jövőjét, és a klímaváltozás elleni küzdelemben is nagy jelentőséget tulajdonít a villanyautók térnyerésének.

  • Korábban magánszemélyeket is támogatott a kormány villanyautók megvásárlásában. 2021-ben 3 milliárd forintos keretösszeget osztottak szét a hivatalok az igénylők között. A két évvel ezelőtti pályázatot megelőzően három program keretében összesen közel 12 milliárd forint értékű támogatás állt az új elektromos autók vásárlóinak rendelkezésére.

Számokban: a mostani, 30 milliárdos keret tehát közel a duplája az eddigi kormányzati támogatásoknak, de magánszemélyek nem részesülhetnek belőle. Korábban pedig nagy érdeklődés volt a pályázat iránt, 2021-ben a 3 milliárdos keret egy nap elfogyott, hasonlóan az előző évben tapasztaltakhoz. 2021-ben végül 1234 pályázó jutott legfeljebb 2,5 millió forint támogatáshoz.

  • A nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is jelentős pályázat volt a piacon 2019 közepét követően, aminek keretében több mint 28 ezer család kapott költségvetési hozzájárulást autóvásárlásához tavaly év végéig. A legalább hétszemélyes autók megvásárlását 2021 augusztusáig 60 milliárd forinttal támogatta a kormány.
  • Az akkumulátorgyártó és elektromos járműgyártó cégek 1050 milliárd forint állami támogatást kaptak a beruházásaikhoz.

Tágabb kontextus: A magyar gazdaságpolitika elköteleződése az autóipar, illetve újabban az elektromos járművek gyártása iránt kétségtelen – Orbán Viktor csütörtökön a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD alapító elnökével tárgyalt Sencsenben.

  • A magyar járműállomány kifogásolható állapotán van mit szépíteni eközben, a gépkocsik átlagosan 15,6 évesek.
  • Érdekes egybeesés, hogy a BYD elektromos autónak hivatalos forgalmazása most kezdődik Magyarországon. A kínai vállalat ráadásul hamarosan bejelentheti új európai gyárberuházásának pontos helyszínét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számáraSokféle formában támogatja a kormány az akkumulátorgyárak letelepedését, és az összegek is olyan jelentősek, hogy abból több évnyi bért ki lehet fizetni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet állami támogatás BYD elektromos autó elektromos autók Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.

Torontáli Zoltán
2024. július 12. 05:00 Élet, Tech

Jobban megéri elektromos autóval a napelemes program, amelyre 32 ezren jelentkeztek?

Ha már úgyis lesz kedvezményes árú napelem a tetőn, érdemes e-autót tölteni vele? Éjszakai műszakban dolgozóknak és benzint kiváltóknak biztos, egyébként nem annyira.

Torontáli Zoltán
2024. július 8. 05:03 Élet, Vállalat

Versenyhátrányba kerülhetnek a magyar gazdák, mégis nehezen váltanak a talajművelésben

A páréves távlatban sok előnnyel járó talajmegújító módszerek alkalmazása embrionális állapotban van, megnéztük egy helyszínen, hogy miért.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 18. 14:13 Adat

Pörgetjük a légkondikat, azok pedig rekordokat döntve zabálják az áramot

Kedden 144,5 gigawattóra áramot használtunk, aminél nyáron csak egyszer, 2021 júniusában mértek magasabb fogyasztást. Akkor is hőhullám volt.

Váczi István
2024. július 18. 11:39 Közélet

Nem baj, hogy olyan drága, mint egy metró, 113 milliárdot ad a Déli körvasútra az EU

290 millió euró, azaz mintegy 113 milliárd forint uniós támogatást kap a Déli körvasút fejlesztése az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből.

Mészáros R. Tamás
2024. július 18. 05:12 Világ

Nem sok jót jelez a jövőre nézve, ahogy a kormányok belenyúlnak az élelmiszerpiacba időjárási sokkok után

A hazai fogyasztók védelme a következő évtizedekben felerősítheti az éghajlatváltozás negatív társadalmi hatásait, és gyengítheti az élelmiszer-biztonságot.