Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. október 21. 13:02 Élet

Az elektromos autók gyártói után a vásárlók is kapnak némi támogatást a kormánytól

60 milliárd forintos program indul az elektromos autózás népszerűsítésére, az összeg egyik felét a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, a másikat vállalkozások autóvásárlásának támogatására szánja a kormány. Az autóvásárlási támogatás nem előzmények nélküli az országban, és bizonyos szempontból a korábbi rendszerhez képest fukarnak tűnhet.

Miért fontos ez? Magyarország egyre inkább érdekeltté válik az elektromos autózás fejlődésében, igaz, a hazai kereslet aligha lehet érdemi tényező a nagy gyártók számára. A kormány mindenesetre az elektromobilitásban látja a magyar gazdaság jövőjét, és a klímaváltozás elleni küzdelemben is nagy jelentőséget tulajdonít a villanyautók térnyerésének.

  • Korábban magánszemélyeket is támogatott a kormány villanyautók megvásárlásában. 2021-ben 3 milliárd forintos keretösszeget osztottak szét a hivatalok az igénylők között. A két évvel ezelőtti pályázatot megelőzően három program keretében összesen közel 12 milliárd forint értékű támogatás állt az új elektromos autók vásárlóinak rendelkezésére.

Számokban: a mostani, 30 milliárdos keret tehát közel a duplája az eddigi kormányzati támogatásoknak, de magánszemélyek nem részesülhetnek belőle. Korábban pedig nagy érdeklődés volt a pályázat iránt, 2021-ben a 3 milliárdos keret egy nap elfogyott, hasonlóan az előző évben tapasztaltakhoz. 2021-ben végül 1234 pályázó jutott legfeljebb 2,5 millió forint támogatáshoz.

  • A nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is jelentős pályázat volt a piacon 2019 közepét követően, aminek keretében több mint 28 ezer család kapott költségvetési hozzájárulást autóvásárlásához tavaly év végéig. A legalább hétszemélyes autók megvásárlását 2021 augusztusáig 60 milliárd forinttal támogatta a kormány.
  • Az akkumulátorgyártó és elektromos járműgyártó cégek 1050 milliárd forint állami támogatást kaptak a beruházásaikhoz.

Tágabb kontextus: A magyar gazdaságpolitika elköteleződése az autóipar, illetve újabban az elektromos járművek gyártása iránt kétségtelen – Orbán Viktor csütörtökön a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD alapító elnökével tárgyalt Sencsenben.

  • A magyar járműállomány kifogásolható állapotán van mit szépíteni eközben, a gépkocsik átlagosan 15,6 évesek.
  • Érdekes egybeesés, hogy a BYD elektromos autónak hivatalos forgalmazása most kezdődik Magyarországon. A kínai vállalat ráadásul hamarosan bejelentheti új európai gyárberuházásának pontos helyszínét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számáraSokféle formában támogatja a kormány az akkumulátorgyárak letelepedését, és az összegek is olyan jelentősek, hogy abból több évnyi bért ki lehet fizetni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet állami támogatás BYD elektromos autó elektromos autók Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2024. február 22. 12:15 Élet

A gáz után a víz drágulása fenyegeti a panelek árát felsrófoló távhős rezsicsökkentést

Bajba sodorta a távhőszolgáltatókat a vízdíjak megemelése, a problémára vagy a szabályok módosítása, vagy további állami támogatás lehet megoldás.

Hajdu Miklós
2024. február 18. 18:03 Élet, Vállalat

Az egykor legnépszerűbb autómárka lassan háttérbe szorul a magyar piacon

Elvesztette az Opel a kivételes népszerűségét a magyarországi újautó-piacon.

Debreczeni Anna
2024. február 18. 13:13 Adat, Élet

Tarolnak a társkereső alkalmazások, egyre többen hajlandóak fizetni is értük

Csaknem 5 milliárd dollárosra (1800 milliárd forint) nőtt az online társkereső alkalmazások piaca 2022-ben, amit toronymagasan vezet a Tinder.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. február 25. 15:58 Közélet

A bevándorlás már a 2000-es években is terítéken volt a magyar politikában

A kétezres években is jellemző volt a munkaerőhiány a magyar gazdaságban, a mostanihoz hasonló reakciókat kiváltva az akkori Orbán-kormányból.

Debreczeni Anna
2024. február 25. 04:34 Vállalat

Hogyan lehet egy ruhamárkának 8000 új terméke naponta?

A kínai Shein a világ egyik legnagyobb fast fashion ruhamárkája, amit annak köszönhet, hogy olcsó és nem akar kreatív lenni.

Nagy Zsolt
2024. február 24. 16:19 Világ

Erősíteni kellene Európát katonailag, de ez nem olyan egyszerű

Európának szembe kell néznie azzal a lehetőséggel, hogy legnagyobb katonai szövetségese, az Egyesült Államok nem lesz mindig a segítségére.