Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. január 20. 15:02 Élet

Kezd látszani, hogyan lehetne mobilalkalmazásokkal megkönnyíteni a nyaralást

Továbbra is kaotikusak a nemzetközi légi közlekedés feltételei, az utasoknak jellemzően maguknak kell összeszedniük minden információt azzal kapcsolatban, hogy milyen feltételekkel szállhatnak fel egy repülőre, és hagyhatják el a repteret a célállomáson. Ám még ha ezt meg is teszik, nincs rá garancia, hogy a szabályokat a hatóságok, illetékesek is ugyanúgy értelmezik. Megtapasztalhatták ezt nemrég például a Wizz Air London-Pozsony járatának magyar utasai.

Jelenleg leginkább a beutazási tilalmak, a negatív tesztek és a kötelező karanténidőszak hármasának egymásra ható rendszerében kell eligazodni, az oltási programok előrehaladásával azonban valószínűnek tűnik, hogy az így megszerzett védettség is befolyásolja majd az előírásokat. A szabályokat nem a légi közlekedés szereplői hozzák, ők annyit tudnak tenni, hogy próbálják a helyzetet átláthatóbbá tenni az utasok számára.

Ezt szolgálják azok a mobilalkalmazások, amelyeket a közeljövőben kezdenek használni egyes légitársaságok. Ezek egyrészt a fenti információkkal igyekeznek szolgálni, másrészt tárolják a negatív tesztekkel és az oltásokkal kapcsolatos információkat, hogy minél gördülékenyebb legyen a repülőtéri ügymenet.

Ahogy a német sajtó írja, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Travel Pass névre keresztelt alkalmazását egyaránt a közeljövőben veszi használatba az Egyesült Arab Emírségek két legnagyobb légitársasága, az Emirates és az Etihad. Az előbbi tegnap jelentette be, hogy dubaji bázis repülőterén a felszálló utasok áprilistól mutathatják be ezen keresztül a negatív teszteredményüket. Az Etihad már az első negyedévben használatba venné Abu Dzabiban az alkalmazást, de első körben csak néhány kiválasztott járat esetében.

Az IATA hangsúlyozza, hogy az adatok feletti rendelkezés teljes mértékben az utasok kezében maradna. Ez az uniós adatvédelmi szabályok miatt különösen fontos, ám a Lufthansa egyelőre ezzel együtt is csak tanulmányozza, hogyan lehetne alkalmazni egyes utascsoportoknál az applikációt. Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-csoportnál pedig még csak pilóták tesztelték az alkalmazást.

Nem is biztos, hogy a Travel Pass lesz a befutó, a Commonpass névre hallgató alkalmazásnál például azt a célt tűzték ki, hogy a teljes utazási értékláncra terjedjen ki, azaz fogadják el például a szálláshelyeken is. A sokkal több szereplő miatt ez a feladat nyilván nehezebb, de így nem csak a légi utasok vehetnék egy ilyen alkalmazásnak hasznát, különösen akkor, ha éttermeket és szórakozóhelyeket is bevonnának a rendszerbe.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSok év múlva is máshogyan fogunk nyaralni a turizmus mostani átalakulása miattAz utóbbi évek legnagyobb nyertese volt a turizmus világszerte. Most akkora sokk jött, hogy sok mindent újra kell gondolni.

Élet applikáció járvány légi közlekedés nyaralás repülés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Debreczeni Anna
2022. augusztus 7. 06:00 Élet, Támogatói tartalom

És akkor Snoop Dogg megszólalt a borospalackon

Magyarországon a boroscímke nagyrészt még kiaknázatlan kommunikációs felület, pedig itt lehet plusz élményt, a borral kapcsolatos tudást közvetíteni a fogyasztók felé - így a termelő még közvetlenebb kapcsolatot alakíthat ki a vevőkkel.

Fabók Bálint
2022. augusztus 3. 10:52 Élet

Miközben egyre nagyobb gond a vízhiány, egyetlen golfklub túlfogyasztása 25 ezer háztartásnak lenne elég

Arizonában akkora üzlet a golf, hogy az sem zavarja a hatóságot, ha a súlyos vízhiány közepette használnak belőle sokkal többet a klubok, mint amennyire engedélyük van.

Katona Hajnalka
2022. július 31. 13:04 Élet

A nevelési stílus már nagyon fiatal korban befolyásolja a gyerekek képességeit

Jobb képességekkel rendelkeznek azok, akik gondoskodó nevelésben részesülnek, mint akik ridegben, és viselkedési probléma is kisebb eséllyel alakul ki náluk.

Fontos

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.

Avatar
2022. augusztus 10. 13:04 Közélet, Vállalat

Több ügyet vonhattak össze a Ryanair ellen, mert az áremelésért önmagában nem lenne büntethető

A légitársaságra kiszabott 300 millió forint nem számít túl nagy fogyasztóvédelmi bírságnak, de érdekes lesz látni, hogy pontosan miért kapta a cég.

Bucsky Péter
2022. augusztus 10. 04:34 Közélet

Ha fel kell adni a 480-as üzemanyagárat, kétszeresen is az EU-ra mutogathat a kormány

Áfából a magyar autósok fizetik a legtöbbet az üzemanyagok után, a kormány mégis a jövedéki adót csökkentette, amely már a kötelező uniós minimumot sem éri el.