Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 15. 14:48 Élet

Még Koppenhágát is megosztotta az e-roller invázió, pedig ott tényleg rengeteg bicikliút van

Fél évvel azután, hogy a dán fővárosban is megjelentek az elektromos rollerek, a The Guardian munkatársa meglehetősen ellentmondásos helyzetről számolt be a helyszínről. A világ (Amszterdam után) második leginkább biciklis városában naponta összesen 1,4 millió kilométert bicikliznek a lakosok, és a helyiek között mindössze 3 százalék azoknak az aránya, akik nem tekernek mindennap legalább egyszer.

Koppenhágában híresen jó a kerékpáros infrastruktúra, így elvileg ez lehetne az a város, amely leginkább képes befogadni az újonnan megjelent közlekedési eszközt, az e-rollert. Ennek ellenére látványosan kétfelé oszlik az emberek véleménye, vagy imádja valaki az e-rollert, vagy utálja.

Az utakon jelenleg még csak 7 ezer e-roller közlekedik, ami elenyésző szám a biciklikhez képest, az adatok szerint azonban az orvosi ellátást igénylő sérülések száma a két közlekedési eszköznél majdnem megegyezik. Rolleres balesetből naponta átlagosan kettőt regisztrálnak a városban, biciklisből pedig évente 800 történik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkDühbe gurul a város?Az elektromos rollerek valószínűleg a mindennapok részévé válnak, konfliktusokat okoz azonban a városlakókkal, ha a kölcsönzőcégek túltolják a biciklit.

A rollereknél (egyelőre) nem csak a balesetek aránya kiugróan magas, hanem az ittas vezetésé is. A riportban megszólaló rendőr azt mondja, a belvárosi éjszakai ellenőrzéseknél előfordul, hogy minden egymás után megállított rolleres ittas, ami az autóknál vagy biciklinél soha nincs így. Ennek az lehet az oka, hogy az éjszakai szórakozóhelyekről rollerrel tűnik a legjobbnak hazamenni, mert olcsó, nem kell rá várni, mint a tömegközlekedésre, de még erőt sem kell kifejteni a haladáshoz, mint a biciklin.

Sem az autósok, sem a gyalogosok nem szoktak még hozzá a váratlanul akár 20 km/h-val felbukkanó e-rollerekhez, előbbiek könnyen elütik őket, utóbbiakat pedig könnyen elütik a rolleresek.

A rollermegosztó cégek azt mondják, nagyon komolyan veszik a biztonsági figyelmeztetéseket, az applikációikban tippeket adnak a használatra. A közvéleményt mégis annyira megosztja a rollerhasználat, hogy az ellenzők egyszerűen bedobják az útjukba kerülő otthagyott rollereket a kukákba, de sok eszköz landol a csatornák mélyén is.

A konfliktusok egyik fő forrása, hogy a rollereket a használati zónán belül bárhol ott lehet hagyni, és gyakran útban vannak a lakosoknak. A svéd Voi ezért azt tervezi, hogy parkolóhelyeket jelöl meg azokban a városokban, ahol a szolgáltatása elérhető, és extra használati lehetőséggel fogja díjazni azokat, akik ott rakják le a rollerjeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekbőlSan Francisco szabályozni akarja a megosztásos közlekedési eszközök használatát, mert kezdenek káoszba fulladni az utcái.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet baleset e-roller ittas vezetés Koppenhága roller Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.

Pletser Tamás
2024. április 9. 04:34 Közélet

Zsákutcába fut az elektromos autózás, ha nem lesznek jóval hatékonyabbak az akkumulátorok

Olyan lett az akkumulátor, mint a napelem, a gyártás mennyiségének növelésével már nem lehet érdemi költségcsökkentést elérni, az alapanyagok ára pedig emelkedni fog.