Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 18. 11:58 Tech, Világ

A gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekből

San Francisco utcáit elöntötték az elektromos rollerek. Nem azok, amelyek a lakosok tulajdonában vannak, és ezért jellemzően otthon vagy a munkahelyükön parkolnak vele, hanem azok, amelyeket (a Bubi-féle biciklikhez hasonlóan) megosztásos modellben lehet igénybe venni.

A városban nemrég három szolgáltató is elindult elektromos rollerek megosztásával, felismerve, hogy a technológia ugyanúgy lehetővé teszi ezt is, mint a biciklis verziókat. A rollerek akár 20-25 km/h sebességre is képesek felgyorsulni, és természetesen a járdákon, illetve bicikliutakon szlalomoznak velük, ha pedig lemerülnek, egy adott körzeten belül bárhol ott lehet hagyni őket. Az akkumulátor feltöltésére vállalkozóknak alkalmanként 5 dollárt fizetnek a szolgáltatók.

Az amerikai városban egy hónap alatt nagyon betelt a pohár. Egyrészt azért, mert hirtelen szakadt az újfajta közlekedési eszköz mindenki nyakába, például a gyalogosok és kerekesszékesek sem szoktak hozzá, és veszélyes mértékűnek tartják a járdákon megnőtt forgalmat. Másrészt a rengeteg töltésre váró roller is mindenfelé hever az utcákon, gyakran akadályozva a gyalogosokat.

Mindez azért fordulhatott elő, mert a városban nincs konkrét szabály arra, hogy ki milyen mértékben nyújthatja ezt a szolgáltatást, és ezt a kiskaput minden cég igyekezett kihasználni.

Ahogy a Wired is emlékeztet rá, az amerikai városok vezetőinek emlékezetében élénken él még az Uber (közösségi taxi) példája, ezért különösen ugranak a hasonló helyzetekre. Az Uber is előbb indította el a szolgáltatását, mintsem egyeztetett volna a városokkal, amelyeknek így kevés esélye maradt a helyi közlekedésbe integrálni a megosztásos szolgáltatást. San Franciscóban például a felmérések szerint csúcsidőben már az Uberhez hasonló fuvarozók teszik ki a forgalom egynegyedét, és vitatható, hogy ezzel csökkentik vagy éppenséggel növelik a dugót.

San Francisco most helyi rendeletben engedélyhez köti az elektromos rollerek parkolását, és az engedély nélkül utcán hagyott rollereket elszállíttatja, a szolgáltatót pedig megbírságolja. Az engedélyek bevezetése lesz az alapja egy átfogó szabályozásnak, amelyben várhatóan határt szabnak a hasonló szolgáltatásoknak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Világ járda közlekedés megosztás parkolás roller San Francisco Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. július 6. 06:05 Tech

Rábízták a mesterséges intelligenciára egy vállalkozás vezetését, bizarr eredménye lett

Néhány dolgot egész jól megoldott, de üzleti érzéke nem volt, csődbe ment, és amikor elkezdett hallucinálni, az egészen furcsa eseményekbe torkollott.

Forint Ferenc
2025. június 26. 09:27 Fizetett hirdetés, Tech

Papír helyett Profil: miért váltsunk digitális névjegyre?

Ismerd meg a CardInMove digitális névjegykártyáját: környezetbarát, praktikus, mindig naprakész megoldás üzleti kapcsolatépítéshez.

Torontáli Zoltán
2025. június 23. 06:08 Tech

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ami a bicikliseknek a Wolt vagy a taxisoknak az Uber, az akar lenni a teherautósoknak az Eurowag, de ezt a legbonyolultabb megvalósítani.

Fontos

Al-Hilal István
2025. július 7. 17:08 Pénz

Feldoppingolt arany lehet a bitcoin, de más kriptoeszközök is egyre fontosabbá válnak

Ahogy a digitális pénzeszközök integrálódnak a pénzügyi rendszerekbe, megértésük nélkül egyre kevésbé lehet megalapozott befektetési döntéseket hozni.

Stubnya Bence
2025. július 7. 13:42 Adat

Közép-Európát sújtják leginkább hosszabb és súlyosabb aszályok a fejlett világon belül

Magyarországon és a közép-európai régióban nőtt a legnagyobb mértékben az aszályok kiterjedtsége és intenzitása az OECD-országok mezőnyében.

Hajdu Miklós
2025. július 7. 10:44 Vállalat, Világ

Nagy lehetőségek előtt áll az akkumulátoripar, csak el kéne szakadni a járműgyártástól

Amerikai vásárlóra talált a csődbe ment Northvolt lengyelországi üzeme, az ipari energiatárolók piacában ugyanis bőven van potenciál.