Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 25. 16:30 Élet

Budapestre jöhet az egyik amerikai elektromosroller-megosztó

Az elektromos autó és az elektromos robogó után megjelenhet Budapesten az első közösségi elektromosroller-megosztó szolgáltatás is. Legalábbis erre utal, hogy az amerikai gyökerű Lime mobilapplikációjában egy budai magánháznál pár napja feltűnt két roller.

Amikor megkerestük a cég európai központját, hamar kiderült, hogy valamiféle kapcsolatuk biztosan van már egy magyar kommunikációs céggel, mert a választ már tőlük kaptunk meg.

A Lime folyamatosan dolgozik azon, hogy szolgáltatásait egyre több városban elérhetővé tegye. Amennyiben további információink lesznek az elektromosroller-megosztás budapesti elindításáról, haladéktalanul tájékoztatni fogjuk. Addig is köszönjük türelmét!

-írták.

A Lime márkanév mögött a San Franciscó-i bejegyzésű Neutron Holdings áll, amelyet pont két éve alapítottak, majd nem sokkal később 12 millió dollár kockázati tőke segítségével kezdtek az Egyesült Államokban elterjeszteni. A cég alapszolgáltatása a közösségi kerékpármegosztás, de ebből a szempontból Budapest már telítettnek tűnik, főként a Mol Bubi és a Donkey Republic jelenlétének következtében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegjött a Bubi robogós kihívója LengyelországbólIndulásként harminc robogóval támad Budapesten a Blinkee, de gyorsan bővülni szeretne.

Az elektromos rollereknek a cég nem épít dokkoló állomásokat, az eszközöket az utcán parkoltatja, és emiatt nemrég össze is zördült San Francisco vezetésével. A rollermegosztást ugyanis más szolgáltatókkal együtt annyira sikerült népszerűvé tenni a városban, hogy a használat után utcán hagyott rollerek sokasága miatt a lakók tiltakoztak, és a cégek megregulázását kérték a városvezetéstől. Berlinben is hasonló problémák merültek fel.

Egy Lime roller zárjának kioldásáért Amerikában általában 1 dollárt kell fizetni az applikációhoz regisztrált hitelkártyáról, a használat pedig percenként 15 centbe kerül. A társaság tavaly szeptember végén jelent meg Prágában, ahol 25 koronát (310 forintot) kér a zár kioldásért, és 2 koronát (25 forintot) percenként a használatért. A rollerek úgy vannak beállítva, hogy a végsebességük 25 km/óra lehet.

A rollerek egy töltéssel körülbelül 60 kilométert tudnak megtenni, a cég pedig minden városban keres olyan embereket, akik vállalják, hogy bizonyos jutalékért elviszik és feltöltik a közelükben lévő eszközöket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekbőlSan Francisco szabályozni akarja a megosztásos közlekedési eszközök használatát, mert kezdenek káoszba fulladni az utcái.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Budapest elektromos roller Lime megosztás roller Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 21. 16:34 Élet, Világ

Nem sietik el a boltokban használt vékony műanyag zacskók betiltását

Az Európai Unió tesz egy nagy lépést a műanyag hulladék csökkentése érdekében, de nagyon lassan és sok szempontból kritizált módon.

Torontáli Zoltán
2024. május 18. 05:41 Élet, Vállalat

Jön a szigorítás, hogy ne lehessen bármit kovászos kenyérnek hívni

Az Agrárminisztérium belenyúl a nagy magyar kovászkáoszba, de a jellemzően családi vállalkozásként működő kis kézműves pékségek mégsem lehetnek igazán boldogok.

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 23. 05:07 Tech, Vállalat

Három magyar élelmiszerboltlánc kezd kísérletezni a személyzet nélküli nyitva tartással

Nagy az óvatoskodás a témában, mert az indulás erősen kísérleti jellegű lesz.

Váczi István
2024. május 22. 17:06 Közélet, Pénz

Jó üzlet Magyarországnak a kínai hitel? Nagyot lódított Lázár János

Lehet, hogy az autópályák szépen termelik a bevételeket, de attól még nem lesz jobb üzlet a vasúti fuvarozás - márpedig kínai kölcsönből idehaza vasút épül.

Hajdu Miklós
2024. május 22. 13:14 Világ

Nem biztos, hogy jó ötlet megvámolni a kínai autókat Európában

Kína az európai autógyártók harmadik legfontosabb külpiaca, de veszélybe kerülhet az elérése, ha vámháború bontakozik ki a két térség között.