Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. január 25. 16:30 Élet

Budapestre jöhet az egyik amerikai elektromosroller-megosztó

Az elektromos autó és az elektromos robogó után megjelenhet Budapesten az első közösségi elektromosroller-megosztó szolgáltatás is. Legalábbis erre utal, hogy az amerikai gyökerű Lime mobilapplikációjában egy budai magánháznál pár napja feltűnt két roller.

Amikor megkerestük a cég európai központját, hamar kiderült, hogy valamiféle kapcsolatuk biztosan van már egy magyar kommunikációs céggel, mert a választ már tőlük kaptunk meg.

A Lime folyamatosan dolgozik azon, hogy szolgáltatásait egyre több városban elérhetővé tegye. Amennyiben további információink lesznek az elektromosroller-megosztás budapesti elindításáról, haladéktalanul tájékoztatni fogjuk. Addig is köszönjük türelmét!

-írták.

A Lime márkanév mögött a San Franciscó-i bejegyzésű Neutron Holdings áll, amelyet pont két éve alapítottak, majd nem sokkal később 12 millió dollár kockázati tőke segítségével kezdtek az Egyesült Államokban elterjeszteni. A cég alapszolgáltatása a közösségi kerékpármegosztás, de ebből a szempontból Budapest már telítettnek tűnik, főként a Mol Bubi és a Donkey Republic jelenlétének következtében.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegjött a Bubi robogós kihívója LengyelországbólIndulásként harminc robogóval támad Budapesten a Blinkee, de gyorsan bővülni szeretne.

Az elektromos rollereknek a cég nem épít dokkoló állomásokat, az eszközöket az utcán parkoltatja, és emiatt nemrég össze is zördült San Francisco vezetésével. A rollermegosztást ugyanis más szolgáltatókkal együtt annyira sikerült népszerűvé tenni a városban, hogy a használat után utcán hagyott rollerek sokasága miatt a lakók tiltakoztak, és a cégek megregulázását kérték a városvezetéstől. Berlinben is hasonló problémák merültek fel.

Egy Lime roller zárjának kioldásáért Amerikában általában 1 dollárt kell fizetni az applikációhoz regisztrált hitelkártyáról, a használat pedig percenként 15 centbe kerül. A társaság tavaly szeptember végén jelent meg Prágában, ahol 25 koronát (310 forintot) kér a zár kioldásért, és 2 koronát (25 forintot) percenként a használatért. A rollerek úgy vannak beállítva, hogy a végsebességük 25 km/óra lehet.

A rollerek egy töltéssel körülbelül 60 kilométert tudnak megtenni, a cég pedig minden városban keres olyan embereket, akik vállalják, hogy bizonyos jutalékért elviszik és feltöltik a közelükben lévő eszközöket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekbőlSan Francisco szabályozni akarja a megosztásos közlekedési eszközök használatát, mert kezdenek káoszba fulladni az utcái.

Élet Budapest elektromos roller Lime megosztás roller Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2019. december 8. 13:00 Élet

Ehető kávéspoharakkal csökkentik a szemét mennyiségét

Az új-zélandi nemzeti légitársaság kísérletképpen olyan poharakban szolgálja fel a kávét járatain, amelyeket az ital elfogyasztását követően meg lehet enni.

Torontáli Zoltán
2019. december 8. 07:59 Élet, Világ

Hátba szúrás, zsugoriság és morális csőd miatt bukott el a nagy kísérlet

560 euró havonta, megkötés nélkül - jól hangzik, de a finn alapjövedelem-program egy nemes cél szürreálisan banális bukásával ért véget.

Torontáli Zoltán
2019. december 7. 12:29 Élet

A 40 órás munkahét csak az ipari forradalom rabszolgatartó rendszerének enyhébb formája

Miután sokszor bebizonyosodott, hogy kevesebbet dolgozni hatékonyabb, érdemes a kérdést történeti és pszichológiai összefüggésbe is helyezni.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. december 9. 16:32 Vállalat

Ebből az ábrából kiderül, mennyire értékeli a piac a NER-cégeket

Sokkal több pénzt toltak volna a befektetők a piaci vállalatokba, mint a NER-cégeibe az MNB kötvényprogramjában.

Bucsky Péter
2019. december 9. 06:58 Adat

Nagy üzlet a feketézéssel fertőzött bulinegyed, csak nem a kerületnek

Pár vendéglátóhely adja a bevétel és a nyereség felét, sok kisebb hely alig jelent be dolgozót a bulinegyedben. Az állam jól jár, a mellékhatásokat elviselő kerület bukik.

Váczi István
2019. december 7. 07:41 Élet

Mikor szabadulunk meg a füstokádó városi buszoktól?

Csak Budapestre négyféle szerződéstípussal érkeztek új buszok 2010 óta, de még így is rengeteg környezetszennyező jármű szállít utasokat, akárcsak sok vidéki városban.