Hirtelen az egyik legnagyobb kockázati tényező lett a forint árfolyama a magyar webshopok üzemeltetői számára, ez derül ki a PwC napokban publikált, tavaly év végi adatokat tartalmazó átfogó felméréséből (az adatok a grafikonra kattintva részletesebben is böngészhetők).
Számokban: az év első felében még a kereskedőknek csak 41 százaléka jelölte meg kockázati tényezőként a gyenge forintot, az év második felében ez már 73 százalékra ugrott, és a második legkomolyabb gond lett a vásárlóerő csökkenése (76%) után.
Az ágazati különadók és a magas kamatkörnyezet megítélése is jelentősen romlott ugyanezen időszak alatt. A munkaerőhiányt és a háborúk okozta bizonytalanságot azonban már kevésbé tartják kockázatosnak a kereskedők, ugyanakkor e két elemtől eltekintve minden más szempont szerint nőttek a kockázatok.
Adat
Fontos