Leginkább a kiberbiztonsággal és az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos vállalati fejlesztéseket gyorsították fel a cégek – derült ki a 18 országból 4300 közép- és nagyvállalati vezetővel, idén július-augusztusban készített felmérésből. Ezt követik a munkavállalók és a fogyasztók digitális élményét erősítő beruházások, de sokan helyezték előtérbe az adatkezelési kérdéseket vagy kezdték el digitális alapokra helyezni szolgáltatási és fogyasztási modelljüket.
Harmadik alkalommal mérte fel az amerikai Dell Technologies a vállalatok digitalizációs átalakulásának állását és terveit a jövőre. Az egyik első olyan globális kutatásból, amely az üzleti viselkedés járvány okozta változását vizsgálta, az is kiderült, hogy 10-ből 8 vállalat felgyorsította az idén a digitális átalakulást szervezetén belül.
Ez tükröződik a kutatás alapján összeállított DT Indexben, amely megmutatja, hol állnak a vállalatok a digitalizációban egy ötlépcsős skálán, és mekkorát léptek előre a két évvel korábbi státuszukhoz képest.
Az élen járó digitalizációs vezetők aránya enyhén nőtt, 6 százalékra – ezek azok a vállalatok, amelyek DNS-ébe van kódolva a digitalizáció. Látványosat ugrott ugyanakkor két év alatt a második csoportba tartozó, digitalizációs befogadók aránya, már tízből négy vállalat tartozik ebbe a csoportba, míg korábban 23 százalék volt az arányuk. A középső csoport, a digitalizációs alkalmazkodók aránya is nőtt 6 százalékponttal, így ugyanannyian vannak, mint a befogadók – ez a bővülés feltehetően az utolsó előtti kategória, a digitalizációs követők előbbre lépésének volt köszönhető, 13 százalékra csökkent az arányuk a korábbi 30-ról, míg a digitalizációs késlekedőké mindössze 3 százalékra zsugorodott a vizsgált vállalatok körében.
A felmérésben kitértek arra is, mi a digitális átalakulás sikerének legfőbb akadálya a vállalati vezetők szerint. Itt legtöbben az adatvédelemmel és a kiberbiztonsággal kapcsolatos aggályokat jelölték meg, köztük is főleg a digitalizációs vezetők és a befogadók, ami mutatja a kérdés komolyságát. Sok cégnél okoz gondot a vállalati források hiánya, amire a járvány negatív gazdasági hatása is ráerősít, míg harmadik helyre az adatok elemezhetőségének nehézsége került. Itt különösen az értékes insightok adathalmazból való kinyerése jelent problémát, pedig a vállalatok 91 százaléka szerint ez a korábbinál sokkal fontosabb lesz a jövőben. Ennek megfelelően a cégek 82 százaléka fektet jelenleg adatkezelési és elemzési fejlesztésekbe valamekkora mértékben, ugyanennyien áldoznak a kiberiztonság és az adatvédelem megerősítésére, és nem sokkal kevesebben, 80 százalékuk fogott digitális munkahelyi fejlesztésekbe.
Ezek után nem meglepő, hogy a legkeresettebb technológiák, amelyekbe a következő 1-3 évben beruházást terveznek a cégek, sorrendben a kiberbiztonság, az adatkezelési alkalmazások, az 5G infrastruktúra, az adatvédelmi szoftverek és a hibrid felhő. Bár a legújabb technológiák közül a kiterjesztett valóság használatával 82 százalékuk tervez, csak 16 százalékuk szándékozik költeni is virtuális vagy kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztésekre. Hasonló a helyzet a mesterséges intelligenciával – itt magas, 85 százalékos a technológiát a jövőben elengedhetetlennek tartók aránya, azonban csak 32 százalékuk tervez pénzt is áldozni a területre a következő pár évben.
Fizetett hirdetés
Fontos