A gazdasági ciklusokra különösen érzékeny légi közlekedés pontosan mutatja, hogy a kilábalás szinte egyetlen országban sem zajlik olyan ütemben, ahogy nyáron remélték a politikusok. Számos légitársaságnak most egyebek mellett az okoz problémát, hogy hol tárolja a megfelelő kereslet híján a forgalomból kivont gépeit.
Mivel a leállított gépeket különösen fenyegeti a korrózió, sok vállalat igyekszik sivatagi éghajlaton elhelyezni őket. A délkelet-ázsiai légitársaságok számára ezért vonzó terep Ausztrália, olyannyira, hogy az egyik ottani szolgáltatónak új telephelyet kellett nyitnia.
Ahogy a BBC írja, az Asia Pacific Airline Storage (APAS) nevű cégnek Alice Springs mellett van egy jókora területe, ahol jelenleg 94 gép parkol, mások mellett a Singapore Airlines, a Cathay Pacific, a Fiji Air és a Cabu Pacific flottájából. Most még van ugyan 16 szabad hely, de már azokat is lefoglalták az ügyfelek.
A hatalmas igényt látva a cég azt tervezi, hogy további 50-90 férőhelyet létesít majd, emellett pedig megnyitott egy másik telephelyet Queensland tartomány délkeleti részén. Az utóbbi helyen per pillanat csak két gép parkol, de még ezen a héten továbbiak érkeznek.
A dolog egyébként nem csak annyiból áll, hogy a gépeket leteszik, és feléjük sem néznek, amíg újra szükség nem lesz rájuk. Az APAS-nak 70 karbantartója van, ők gondoskodnak arról, hogy mindig indulásra készek legyenek a sok millió dollárt érő járművek.
A cég ügyvezetője arról is beszélt a BBC-nek, hogy mindig is tervezte a terjeszkedést, de a járvány miatt olyan óriási mértékben nőtt a légitársaságok igénye a tárolás iránt, hogy muszáj volt ezt most meglépni. A jelek szerint ez rövid távon nem is fog megváltozni, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség épp a napokban rontotta le (sokadszorra) a 2020-as forgalmi előrejelzését. A felülvizsgált forgatókönyv szerint idén a világ légi forgalma csak a harmada lesz a tavalyinak, és legjobb esetben 2024-ben térhet vissza a 2019-es szint.
Világ
Fontos