Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. szeptember 9. 11:34 Adat, Élet

A zöld rendszámos autók úgy terjednek, mintha nem is lenne járvány

Érdekes grafikont mutatott be Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az ABB által rendezett e-mobilitási beszélgetésen. Az alábbi ábrán az látszik, hogy a zöld rendszámos autók száma 2019 januárjában még 10 ezer volt, másfél év alatt pedig megduplázódott, jelenleg mintegy 20 ezer ilyen autó fut a magyar utakon.

Az is jól látszik, hogy a növekedés üteme egyenletes. Ritkán lehet ma ehhez akárcsak hasonló számsort találni, amelyet a koronavírus-járvány miatti tavaszi leállás egyáltalán nem befolyásolt. Az elektromos autók és a hibridek népszerűsége azonban töretlennek látszik.

Kaderják Péter megerősítette, hogy az elektromos mobilitás iránt érdeklődők számára a következő nagy állami lépés az elektromos rásegítésű kerékpárok, azaz pedelecek támogatása lesz. A program nagy valószínűséggel még szeptemberben elindul, a részletek kidolgozása azonban még folyik, ezért az államtitkár nem tudott arról nyilatkozni, hogy mekkora lesz a keretösszeg, illetve az egy kerékpárra igényelhető maximális összeg.

Pethő József, a Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára azt mondta, nemzetközi felmérésük szerint a magyarok nagyon hasonló válaszokat adnak az elektromos autókkal kapcsolatos kérdésekre, mint például a német, a norvég, vagy a dán megkérdezettek.

Az elektromos autókkal szemben továbbra is az a legnagyobb aggálya az embereknek, hogy magas az áruk, problémát okozhat a korlátozott hatótávjuk, és idővel a használt autóként való kezelésük.

A felmérés nyugat-európai válaszadóinak jelentős része egyszerű választ ad a használt problémára: eladja az autót, és jellemzően csak három évig tart meg egy-egy új modellt. Ez az időtartam többnyire megfelel az e-autókra érvényesíthető különböző támogatások ciklusával. A felmérés azt is megmutatta, hogy az e-autók iránt jelenleg akkora a nemzetközi kereslet, hogy használtan sem nehéz értékesíteni őket, ráadásul még viszonylag magas áron sem.

A magyar válaszadók között csak 11 százalék volt azoknak az aránya, akik hetente legalább egyszer több mint 150 kilométert autóznak egy nap alatt, és a felmérés eredményei egyébként azt is megmutatták, hogy a megkérdezettek tisztában vannak azzal, hogy a mindennapi igényeik döntő részét egy elektromos autóval kényelmesen le lehetne fedni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Élet autó elektromos autó pedelec támogatás zöld rendszám Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Váczi István
2024. április 26. 04:39 Adat, Világ

Kimeríthetetlen orosz hadsereg? Egyre fogy az egyik legfontosabb fegyverük

Népszerű elképzelés, hogy az orosz hadsereg szinte bármekkora veszteséget képes pótolni, ám a Szovjetunióról örökölt fegyverkészletek sem végtelenek.

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.