Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. augusztus 12. 11:28 Élet

Az óceánjárók még elhagyatottan is vonzzák a turistákat

Ahogy korábban megírtuk, a turistahajózást lényegében lenullázta a járvány, és a tengerjáró monstrumok majdnem kivétel nélkül szinte üresen várják valahol, hogy újra szolgálatba állítják-e őket, vagy egy hajóbontóba kerülnek.

Érdekes módon azonban még így is vonzzák az embereket, csak persze nem úgy, mint a járvány előtt. Sokan csak a partról nézegetik őket, de ahogy a BBC írja, egy élelmes vállalkozó a dél-angliai Christchurch-ből hajókirándulásokat szervez az óceánjárókhoz, így közelről is meg lehet őket tekinteni.

A 62 éves Paul Derham korábban három évtizeden át dolgozott tengerjáró turistahajókon, az egyiknek még a helyettes kapitánya is volt. Később megvásárolt egy kis komphajózással foglalkozó társaságot, amelynek szokásos tevékenysége jelenleg szünetel, így jött az ötlet, hogy két és félórás túrát szervezzen az óceánjárókhoz. Amikor két alkalmat meghirdetett a Facebookon, két óra alatt elfogyott az összes jegy, és azóta is nagy az érdeklődés.

Túl messzire tényleg nem kell menni, hiszen sok turistahajó vetett horgonyt Anglia déli partjai mentén Plymouth-tól egészen Southamptonig, amely egyébként a brit turisták számára a tengeri utak gyakori kiindulópontja volt. A nyílt tengeri horgonyzás egyik oka, hogy ennyi hajó nem férne el a kikötőkben, Southamptonban például normális esetben négy hely van a nagy turistahajók számára, és rendkívüli helyzetben is legfeljebb csak hattal lehet számolni. Másrészt pedig a kikötői díjak miatt ez többe is kerülne, mint a part közelében, a tengeren horgonyozni.

Ugyanakkor nem is mennek túl messzire a kikötőktől, mert bár elhagyatottnak látszanak, most is van személyzet a hajók fedélzetén, így számukra időről-időre ellátmányt kell vételezni, valamint tankolni kell. A P&O hajóstársaság arról tájékoztatta a BBC-t, hogy nagyjából száz ember van mindegyik hajóján, például gépkezelők, villanyszerelők, takarítók, szakácsok és egészségügyi személyzet.

Erre egyrészt azért van szükség, nehogy elszabaduljon a hajó egy viharban, másrészt felügyelni kell a biztonsági, például a tűzoltórendszereket. Emellett pedig a P&O a nyilatkozata szerint azt a leállítási megoldást választotta, amely nagyobb személyzetet igényel és költségesebb, viszont ha újra lehet majd turistákat vinni, akkor pár hét alatt ismét szolgálatba tudják majd állítani a hajóikat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA turistahajók egy része nem fogja túlélni a mostani időszakotMiné hosszabb ideig állnak, annál több probléma lesz a tengerjáró turistahajókkal. Néhány nem fogja elkerülni a hajóbontót.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet hajó hajózás járvány koronavírus Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Vámosi Ágoston
2025. április 9. 06:06 Élet

Szinte az egész országot letarolták a hajnali fagyok, óriási a kár a gyümölcsösökben

Csak a Nyugat-Dunántúl úszta meg, máshol a gyümölcsfák virágai nem bírták a fagyokat. Olyan gazdával is beszéltünk, akinél 60-80 százalékos a kár.

Stubnya Bence Torontáli Zoltán
2025. április 3. 17:00 Élet, Közélet

A köztéri ivás lett a kocsmák fő versenytársa, és ezen nem segít a kocsmaprogram

Egyre gyakoribb, hogy a lakossági panaszok miatt az önkormányzatok fellépnek a boltok előtti italfogyasztás ellen, de egy dohányboltnak már nem lehet megtiltani, hogy éjszakai szeszforrás legyen.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Fontos

Bucsky Péter
2025. április 10. 13:34 Világ

Ezek az országok nyerik a legtöbbet azzal, hogy Trump visszavonulót fújt

Szegény, fejlődő országok lettek volna a „kölcsönös" vámok legnagyobb vesztesei, számukra nagyon nem mindegy, mi lesz a 90 napos felfüggesztés után.

Schaffhauser Tibor
2025. április 9. 17:20 Világ

Sokat veszíthetünk azzal, hogy még mindig nincs uniós klímacél 2040-re

Középtávú cél nélkül nehezebb a klímaátmenet, pedig a magyar elemzések szerint is megérné a gyorsabb átállás a kibocsátásmentes gazdaságra.

Vámosi Ágoston
2025. április 9. 14:35 Világ

Tovább durvul a kereskedelmi háború, és még kész sincs az EU válasza

Kína visszalőtt az 50 százalékos emelésre, az EU számára az a kérdés, hogy keménységgel vagy kompromisszumkészséggel kerülhet-e közelebb a céljához.