Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. június 10. 11:48 Közélet

Nem Mészáros Lőrinc, hanem egy barátja újíthatja fel a felcsúti stadionhoz vezető utcát

Valamivel több mint egy kilométernyi utat újíthat fel Felcsúton a Duna Aszfalt Kft., hacsak valamiért nem zárják ki a céget a munkára kiírt tenderből. A felkért vállalatok közül ugyanis a tiszakécskei társaság adta a legkedvezőbb ajánlatot: a két részből álló munkát összesen 133,2 millió forintért vállalták. A Duna Aszfalt annak a Szíjj Lászlónak a cége, aki állandó üzlettársa és barátja a Felcsútot korábban hét évig polgármesterként irányító, és azóta is a településen élő Mészáros Lőrincnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖt év alatt 91 milliárdnyi profitot termelt Simicska Lajos útépítő utódjaTöbb mint 157 milliárdnyi árbevételt és 24,4 milliárdos profitot hozott 2019-ben a Duna Aszfalt. Ez nemcsak a cég, hanem a teljes magyar építőipar történetében rekord.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKilencvenmilliárdért építi meg az új Duna-hidat Paksnál a kormány kedvenc útépítőjeA hídra főleg a paksi atomerőmű bővítése miatt van szükség, és 25 kilométernyi utat is építhet hozzá a Duna Aszfalt a következő három évben.

Az összesen hét utcát érintő felújításra még májusban írt ki közbeszerzést a helyi önkormányzat, és a tenderre öt céget hívtak meg. Bár ez nem evidencia, de ezúttal minden erre felkért vállalat adott is le ajánlatot, amelyek igen szűk sávban, 133 és 140 millió forint között szórtak.

A meghívott cégek ráadásul méretüket tekintve elég különbözőek voltak. A Duna Aszfalt Simicska Lajos bukása óta a kormányzat kedvenc autópálya-építője, a legnagyobb útépítő cég jelenleg az országban. Az előző évüket például 157 milliárdos árbevétellel és 24 milliárdos nyereséggel zárták, de azóta is megszereztek egy 90 milliárdos közbeszerzést. Magyarul a néhány százmilliós falusi utak építése nem igazán az ő szintjük. A 2018 eleje óta elnyert 50 közbeszerzésükből mindössze hat volt ennél kisebb összegű.

 

Elég nagy játékos a Soltút Kft. is, amely szintén számos milliárdos állami tendert húzott már be, de ők azért jóval gyakrabban vesznek részt kisebb, néhány tíz, esetleg százmilliós állami projektekben. A másik három meghívott cég pedig hozzájuk képest kis szereplő, még ha a részben állami tulajdonban lévő Kötiviép’B Kft-nek volt 10 milliárd feletti éve is. Az elmúlt 3-4 évben azonban 2 és 8 milliárd között mozgott a vállalat árbevétele, a Mega-Sped Kft. és az Aqua-General Kft. pedig ennél is kisebbek, többnyire kifejezetten a felcsútihoz hasonló méretű projektekre specializálódtak.

Utóbbi cégnek ráadásul a Duna Aszfalttal is lehet tapasztalata, hiszen a Szíjj Lászlóék számára hazai pályának számító Tiszakécskén futottak be egy út és vízépítési munkákra kiírt tenderen, ahol a keretmegállapodást mások mellett velük és a Duna Aszfalttal is aláírta a település.

A mostani felcsúti tenderen azonban a Duna Aszfalt mellett más nem igazán tudott labdába rúgni: nem csak árban adták ők a legalacsonyabb ajánlatot, de a többi szempont*Jótállás, szakmai tapasztalat, hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatása szerint sem volt egyetlen induló sem jobb náluk. A felújítás egyébként nem a főutat érinti, hanem néhány keskenyebb mellékutcát, mások mellett azt a Rákóczi utcát is, amely a helyi Pancho Arénánál végződik.

A 130 milliós összköltség egyébként elég jelentős tételnek számít még a minden bizonnyal méretéhez képest elég nagy büdzséből gazdálkodó felcsúti önkormányzatnak is. A település az elfogadott rendelet szerint az idén 1,43 milliárd forintot költhet, azaz a mostani útfelújítás a teljes költségvetés egytizede. Az ingatlanfelújításokra szánt keretnek viszont több, mint a fele, erre ugyanis 240 milliót különítettek el.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Duna Aszfalt Felcsút Szíjj László Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.