Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. január 2. 10:28 Világ

Felére csökkent a repülőgép-szerencsétlenségek áldozatainak száma tavaly

A Boeing 737 Maxokkal kapcsolatos hírek miatt talán meglepő lehet, de sokat javult a légi közlekedés baleseti statisztikája tavaly 2018-hoz képest.

A To70 nevű holland légi ipari tanácsadó cég gyűjtése szerint 2019-ben nagy utasszállító repülőgépekkel 86 baleset történt, amelyek közül nyolc járt halálos áldozatokkal, összesen 257-tel. Egy évvel korábban 160 – köztük 13 halálos – balesetet jegyeztek fel, az áldozatok száma pedig 534 volt – írja a Reuters.

Ez akkor egyébként hatalmas ugrás volt 2017-hez képest, amikor mindössze 13-an haltak meg. (Bár volt olyan statisztika, amely 44-re tette az áldozatok akkori számát.) Az az év azonban a mai formájában ismert repülés történetének legkevesebb áldozatot követelő éve volt, és lehetett sejteni, hogy egyszeri, lefelé kiugró értékről van szó. Nem is olyan régen, 2005-ben 1015-en haltak meg a légi közlekedéssel összefüggésben, pedig akkor még sokkal kevesebben repültek, mint manapság.

Visszatérve a tavalyi statisztikára, egymillió utazásra 0,18 haláleset jutott, amivel természetesen továbbra is a repülés számít a legbiztonságosabb közlekedési módnak. A statisztikába egyébként nemcsak a repülőgépeken tartózkodók számítanak bele, hanem azok is, akik a földön veszítették életüket, mondjuk egy házba csapódó gép miatt. A holland cég ugyanakkor csak az elvileg bárki számára elérhető járatokat vette figyelembe, így a magánrepülőgépeket, helikoptereket, teherszállító járatokat, katonai és kiképző repüléseket nem.

A legtöbb halálos áldozatot, 157-et tavaly az etióp nemzeti légitársaság 737 Maxának lezuhanása okozta, az eset után rendelték el a típus máig tartó repülési tilalmát. (A korábbi hasonló eset még 2018-ban történt Indonéziában.) Az ügy következményeibe végül Dennis Muilenburg Boeing-vezérigazgató is belebukott.

Májusban a moszkvai Seremetyevo repülőtéren 41-en haltak meg egy Szuhoj Superjet 100 kényszerleszállásakor, múlt héten pedig Almati közelében 12 áldozatot követelt a kazah Bek Air Fokker 100-asának balesete.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiért üljünk a repülés fekete hete után is nyugodtan repülőre?A légi közlekedés történetében soha olyan kevés életet nem követeltek a balesetek, mint 2017-ben.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Boeing 737 MAX Ethiopian Airlines repülésbiztonság repülőgép-szerencsétlenség Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.

Váczi István
2024. április 26. 04:39 Adat, Világ

Kimeríthetetlen orosz hadsereg? Egyre fogy az egyik legfontosabb fegyverük

Népszerű elképzelés, hogy az orosz hadsereg szinte bármekkora veszteséget képes pótolni, ám a Szovjetunióról örökölt fegyverkészletek sem végtelenek.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.