Megegyezett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a WizzAir egy olyan vitás ügyben, amely a repülőjegyek értékesítése kapcsán folyt. Ahogy a GVH a határozatában részletezi, a légitársaság a Wizz Flex nevű szolgáltatását 2010 márciusától azzal a felhívással kínálta a honlapján, valamint 2014 márciusától a Wizz Air mobil alkalmazásban is, hogy az utasok korlátlan számban tudják módosítani az utazásaik dátumát, idejét és az úti célt. Ehhez csak a viteldíj-különbözetet kellett megfizetniük, de egyéb díj felszámolását nem jelezték nekik.
Ám a viteldíj-különbözet mellett valószínűleg a poggyászdíj-különbözetet is meg kellett fizetniük az utasoknak, és ez utóbbi összegét több tényező is befolyásolhatta. Ezzel egy olyan változó mértékű költség merült fel, amely sem a cég kommunikációjából, de még a szabályaiból sem derült ki egyértelműen.
Ezen kívül a GVH szerint a légitársaság egyes esetekben a Wizz Flex árakkal sem bánt megfelelően. A szolgáltatás tényleges igénybevételekor ugyanis a foglalások módosítása során az utasok az újonnan kiválasztott jegy áraként magasabb árat láttak, mintha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra Wizz Flex módosítás nélkül foglaltak volna jegyet. A jegyfoglaló rendszer így volt beállítva.
A légitársaság összesen 250 millió forint kompenzációt fizet az utasoknak, és módosítja a szolgáltatását, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatást.
A kompenzációban részesülő fogyasztók száma a GVH tájékoztatása szerint 120 – 220 ezer közé tehető,
az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként.
A kompenzációt a cég a fogyasztók Wizz fiókjában írja jóvá ( ez egy olyan virtuális, a cégnél vezetett “számla” amelyről a Wizz szolgáltatásaiért lehet házon belül fizetni), és ott öt évig használhatják fel, vagy ha a bankszámlaszámukat elküldik, akkor készpénzre válthatják. A vissza nem igényelt, bennmaradó összeget öt év után az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalják át.
A Wizz Air fedélzetén jelenleg egy pohár sör vagy egy pohár bor 8,5 euróba kerül.
Vállalat
Fontos