A Carlsberg műanyagháló helyett ezentúl ragasztóval rögzíti majd össze a hatos kiszerelésű dobozos söreit, hogy ezzel is törekedjen a környezet megóvására – jelentette be a cég.
Egy rágógumihoz hasonló anyag fogja ezentúl összetartani a dobozokat, amit 40 ezer féle különböző ragasztóból választottak ki. Az új csomagolás az Egyesült Királyságban és Norvégiában már ebben a hónapban megjelenik a polcokon, de a következő években a többi országba is elérkezik az újítás.
A dán sörvállalat becslése szerint évente 1200 tonna műanyagot spórolnak majd meg az újítással, ami 60 millió nejlonzacskónak felel meg. A Carlsberg nem gyakorol jogokat a speciális ragasztó felett és reméli, hogy a többi sörgyártó is követi majd a példáját.
Cees ’t Hart vezérigazgató bízik benne, hogy a leginkább környezetbarát sörgyárrá teheti a Carlsberget, ami az egyre nagyobb munkaerőpiaci versenyben a képzett munkavállalókat is segítheti a céghez vonzani. A fiatalabb generációk ugyanis gyakran a környezettudatosságuk alapján választanak munkahelyek közül.
A vállalat az újrahasznosítható sörösüvegek bevonatát is megújítja, amelyeknek az élettartama így kétszer hosszabb lesz. Sőt, egy új kupakot is bevezetnek, ami eltávolítja a töltött üveg tetején megmaradó oxigént, így a sör tovább friss marad. Egy másik kezdeményezés, hogy egy új, környezetbarátabb tintát használnak majd a címkékhez.
Hart jóslata szerint számos hulladékra 2-6 éven belül adót fognak kivetni a kormányok. El tudja képzelni, hogy a szén-dioxid kibocsátásért vagy a műanyaghasználatért is büntetni kezdik majd a cégeket.
A környezetvédelmi beruházások ugyan költségcsökkentő hatásúak lehetnek, azt nehéz volt megbecsülnie a cégnek, hogy az eladásokat javítja-e majd (ebből a szempontból nem állnak olyan jól, mivel tavaly hétéves mélypontra estek az eladások). Felmérések szerint a fogyasztók aggódnak a jövő és a környezetszennyezés miatt, azonban amikor a polc előtt állnak, akkor nem e szempontok alapján döntik el elsősorban, hogy melyik márka termékét emelik le.
Világ
Fontos