Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 26. 13:13 Közélet, Vállalat

Olyan fejlesztéssel jön a BMW, amivel könnyen juthatsz ingyen áramhoz

A BMW közzétett egy mindössze egyperces kisfilmet, amelynek főszereplője egy kézműves sajtkészítő. A fiatal mester az elkészített sajtot beteszi az elektromos autójába, elhajt vele a piacra, hogy eladja, és ekkor jön a videó lényege: az elektromos sajtvágó csatlakozóját nem egy fali aljzatba, hanem a kocsi csomagtartójába dugja be.

Ez azt jelenti, hogy hamarosan egyszerűvé válik bármilyen elektromos szerkezetet működtetni a kocsi akkumulátoráról, a csomagtartójában elhelyezett szabványos aljzaton keresztül.

Mivel Magyarországon az e-autók nyilvános töltőpontjainak döntő többsége egyelőre ingyen adja az áramot, innentől kezdve már csak egy lépés, hogy valaki az ott beszerzett áramot hazavigye, és mondjuk a garázsból egy egyszerű hosszabbítóval bármilyen elektromos berendezésben felhasználja. Annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan inkább csak elvi lehetőség, az ingyen áramhoz való hozzáférés ilyen egyszerűvé tétele elég komolyan megkérdőjelezheti a magyar rendszer egyik lényegi elemét.

Az e-autósok többsége ugyan tisztában van vele, hogy a nyilvános töltés díjmentessége nem maradhat fenn örökké, a vásárlásoknál és a megtérülések számításánál azonban az ingyen hozzáférhető áram sokat nyomhat a latban.

Bár az ingyen kapott áram felhasználása nem autózási célokra valószínűleg nem szabályos, elég nehéz lesz ezek után ellenőrizni, hogy otthon valaki a falba vagy az autóba dugta be a porszívóját. A szakminisztérium a legutóbbi hírek szerint dolgozik a nyilvános töltők tarifáján, de a BMW videója után már az a kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme árban különbséget tenni a különböző helyről származó elektromos áramok között.

Amint azt korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, az áram árának ilyen módon való szétválasztása a kilencvenes évek elején divatos olajszőkítéshez hasonló visszaélésre adhat lehetőséget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÁramszőkítés jöhet, ha nem gondolják át rendesen az elektromos autók adóztatásátVisszaélésre ad lehetőséget a lakossági és az autóáram árának szétválasztása. Egyszer egy ilyenen már bukott százmilliárdokat az állam, más üzemanyaggal most is lehet trükközni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Vállalat áram áramár BMW elektromos autó konnektor töltő Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.