Globális ranglistán Majka száma, ebből már szépen csurran-cseppen
Világszinten is a 18. legnézettebb Youtube-videó volt az elmúlt 24 órában Majka új klipje, amelyet a Csurran, cseppen című számához készített.
A videó itthon – nem meglepő módon – az első helyen áll, de nem csak Magyarországon fut: Szlovákiában kilencedik a nézettségi rangsorban, és más országokban is a Youtube legfelkapottabb dalai között szerepel.
Előzmények: a klip egy képzeletbeli állam, Bindzsisztán miniszterelnökével készült interjút mutat be. A kormányfő italába azonban a felvétel előtt igazságszérumot öntenek, így élő adásban meséli el, hogyan működik a korrupt rendszere. Valójában ez utóbbi a szám szövege.
Bár elvileg a klip nem Magyarországról szól, nagyon erős áthallások vannak a jelenlegi hazai helyzettel, és konkrét utalások is feltűnnek a videóban.
A szám ennek megfelelően komoly vihart kavart. Majka korábbi munkaadója, a kormányközeli TV2 névtelen cikkben kritizálta – igaz, egy más témában született Facebook-bejegyzése miatt – a rappert. Tegnap maga a szerző is fűzött némi kommentárt a dalhoz.
Számokban: a klipet az előző 24 órában több mint 1,6 millióan nézték meg, három nappal ezelőtti megjelenése óta pedig már 4,3 millió megtekintésnél tart.
Ez nem csak itthon kiugró. Az előző 24 órában a legnézettebb Youtube-videó Rosé és Bruno Mars APT. című száma volt 7,4 millió megtekintéssel, de a top 10-be kerüléshez elég volt 2,2 millió kattintás.
Magyarországon lényegében semmi nem mérhető ehhez. Sokatmondó, hogy a napi toplista harmadik helyén is egy olyan ATV-interjú van, amely a klip lehetséges hatásairól szól. Utóbbi 291 ezer megtekintésnél jár.
Felülnézet: bár vélhetően nem ez lesz a Csurran, cseppen című számhoz kapcsolódó fő bevételi forrás, ennyi megtekintés már szemmel látható összeget tud hozni.
Egyes források szerint a tartalomkészítők egy és tizennyolc, mások szerint tíz és harminc dollár közötti összeget kereshetnek ezer megtekintéssel.
Magyarországon inkább előbbi sávnak az alsó részében mozgunk. A Pénzcentrum egy tavalyi cikke szerint a Youtube-tartalomgyártásból származó bevételek általában egy-két dollár között mozognak ezer megtekintésenként, de a végleges összeg nagymértékben függ a megtekintési időtől és az egyes videókra optimalizált hirdetésektől.
Utóbbiak ebben az esetben valószínűleg inkább felfelé mozdítják el a dolgot. Azaz a klip jó eséllyel az első néhány napban is már milliós Youtube-bevételt hozhatott.
A jövő évi emelés után is kicsi lesz a parkolási díj visszatartó hatása. Bécsben és Bukarestben a jelentős áremelés mellett megszűnt az ingyenes parkolás.