Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. augusztus 7. 11:52 Vállalat

Húszéves stratégia kudarcát mutatja a nyolcezer magyart foglalkoztató Continental szétválási terve

Leválasztaná az autóipari beszállítói tevékenységét a Continental, így a cég visszatérhet az eredeti profiljához, ami főként a gumiabroncsok és az iparban használatos termékek gyártásából állt. Az elmúlt húsz évben felépített alkatrészgyártói üzletágat egy független vállalatba szervezné a konszern 2025 végéig. A változás eredményeként két hasonló méretű cég jöhet létre.

Háttér: „Már nem átalakulással, hanem bomlasztó körülményekkel állunk szemben az autóiparban” – fogalmazott Philipp von Hirschheydt, a cég vezetőségének tagja egy sajtóeseményen, a külső tényezőket hangsúlyozva a döntés hátterében. Nikolai Setzer, a Continental ügyvezetője a piacok fokozódó volatilitását emelte ki, amire könnyebben reagálhatnak a szétválasztott cégek.

  • Elsősorban stratégiai hibák okozták, hogy két évtized munkájának fordíthat hátat a szétválással a Continental a Handelsblatt belső forrásai szerint, noha az autóipar valóban nincs fényes helyzetben. A problémák 2018-ban váltak égetővé, amikor kiderült, hogy a felvásárolt cégek nem tudták elérni a remélt szinergiákat, és kezelhetetlenné váltak a költségek.

Alulnézet: a német vállalat tizenkét helyszínen összesen több mint nyolcezer főt foglalkoztat Magyarországon, akik a gumigyártás és -forgalmazás mellett például a járműelektronikai berendezések gyártásában és fejlesztésében is részt vesznek. Több magyarországi telephely az azokat övező térség legfontosabb munkaadói közé tartozik.

  • A makói gumigyár esete rámutatott az elmúlt években a vállalat nehézségeire. A telephely létszáma megfeleződött 2018 és 2023 között, és a munkakörülmények miatt Lázár János, a térség egyéni képviselője már a kormányzati támogatások megvonását, sőt, a korábban folyósított állami pénzek visszakövetelését szorgalmazta.
  • A magyar Continental közleménye szerint „a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak”, ám bővebb tájékoztatást nem tudott adni a Telexnek. Mindenesetre azok jelentős része már az ezredforduló körül kezdődő alkatrészipari akvizíciók előtt is Continental keretein belül működtek és a gumiiparhoz kötődnek.
  • Kivétel például az autóelektronikai termékeket – például fékvezérlőket – gyártó budapesti üzem, ami nem sokkal a fékekre specializálódó Teves megvásárlására után létesült, és a vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséért felelős, szintén fővárosi központ. Jórészt fékrendszerekkel foglalkozik továbbá a veszprémi telephely is, igaz, több mint 30 éve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk5 év alatt feleződött a makói Continental állománya, most újra embereket küldenek el2018 szeptemberében még több mint háromezren, idén szeptemberben már csak a 1660-an dolgoztak a makói üzemben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkábanLemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyot esett a forgalma Csongrád és Veszprém legnagyobb foglalkoztatójánakA járvány miatt 40 százalékkal esett a Continental AG bevétele. A német autóipari beszállítónak 8 ezren dolgoznak Magyarországon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Continental gumiabroncsgyártás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.