A német sajtó rendszeresen foglalkozik a kiskereskedelmi árak trendjeivel és összehasonlításokkal, ám ahogy például a Focus írta nemrég, a drogériákat különösen nehéz monitorozni. Az újság szerint a DM üzleti modelljében például benne van, hogy az egyes boltokat önálló pénzügyi egységként kezelik, vagyis egy drágább bérleti díjú vagy magasabb egyéb költségekkel üzemelő boltnak több bevételt kell elérnie, hogy legyen fedezet a haszonra. Ennek következtében a német városok központjában lévő üzletekben egyes termékek drágábbak, mint például a városszéli bevásárlóközpontokban.
A Ruhr24 most megkérdezte a drogériákat, hogy mi okozza náluk az áremeléseket. A Müller nem válaszolt az újságnak, a DM és a Rossmann viszont igen, és a szokásos okokat említették: nagyon drágulnak az alapanyagok, illetve sokszor nagyon kevés az alapanyag, a költségeket pedig az ellátási láncok zavarai emelik magasabbra. Emelkednek a szállítási és az energiaköltségek is.
A DM azt hangsúlyozta, hogy 1984 óta alkalmaz egyes termékeknél úgynevezett tartós árakat, amelyeknél vállalja, hogy legalább négy hónapig nem változtat rajtuk. A cég azt mondja, hogy ezt a vállalását még a mostani inflációs környezetben is tartja. A régebb óta tartós árú termékekre rá is írja azt a dátumot, amióta az ár nem változott.
A Rossmann azt emelte ki, hogy az inflációs hatást megpróbálják ellensúlyozni a saját márkás termékekkel, amelyek iránt egyébként az utóbbi időben nagyon megnőtt a kereslet.
Vállalat
Fontos