Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. július 3. 13:09 Világ

Mégis lehet jövőjük a belső égésű motoros autóknak Európában

Puhítaná a belső égésű motorral szerelt autók értékesítésének majdani korlátozására vonatkozó szabályokat az Európai Néppárt. A legnagyobb parlamenti frakció vélhetően a szintetikus üzemanyagokkal működő modellek bevezetésére késztetné az autógyártókat a technológia teljes betiltása helyett a Reuters értesülése szerint.

Előzmények: a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésére hivatott uniós intézkedések egyike szerint 2035 után tilos benzin- és dízelüzemű járműveket értékesíteni, amit az Európai Parlament tavaly fogadott el. A szintetikus üzemanyagok használatán alapuló alternatívát már ekkor felvetette Németország, ami mögé most a legnagyobb parlamenti szereplő is beállhat.

Mi várható? A német gyártók ismét elkezdtek a belső égésű motorok fejlesztésébe fektetni az elektromos technológia rovására, a napokban például a Mercedes jelzett jókora stratégiai váltást e tekintetben, és a Volkswagenről is a hetekben derült ki, hogy 60 milliárd eurót szán a benzines és dízeles típusok versenyképességének erősítésére.

Tágabb kontextus: a kérdés a kínai konkurenciával is összefügg. Rosszul állnak az európai autógyárak a kínai versenytársakkal szemben, sőt, az egész európai autópiac gyengélkedik, és az elektromos autók térnyerése is megtorpant a kontinensen. Kína ugyanakkor az európai gyártók fontos piaca leginkább a prémium kategória benzines és dízeles modelljeit tekintve.

  • Bizonytalan a kínai villanyautókra vonatkozó új vámok bevezetésében a tagállamok többsége, amelyek a következő hetekben szembemehetnek az Európai Bizottság intézkedésével, hogy megelőzzék a kereskedelmi konfliktust Kínával, ám az ott gyártott autók állami támogatásoknak köszönhető árelőnye fenyegetést jelent az európai autóiparra.

Reakciók: Kína eleinte határozottan ellenezte a két hete megállapított védővámokat, ám Robert Habeck német alkancellár júniusi pekingi látogatását követően nyitottá vált a tárgyalásokra. A kínai kormány a vámtételt enyhítő német közbenjárásért cserébe a nagy motoros autókra ott kivetett 15 százalékos vám csökkentésével kecsegtetett az Automotive News értesülése szerint.

  • A kínaiak mindeközben nagyot léptek a marketing területén, a BYD a labdarúgó-Európa-bajnokság főtámogatójaként immáron nemcsak az árak, hanem a márkaérték tükrében is szorongathatja például a szponzorációról takarékoskodás miatt lemondó, a 2021-es Eb-n még épp az elektromos kínálatát felvonultató Volkswagent.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Volkswagent már megfogták az európai autóipar új kihívóiAz élesedő piaci versenyben a Volkswagen már az elektromos autók gyártására átállított üzemeit érintő megszorításokat kénytelen meglépni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak12 százalék volt februárban az elektromos autók piaci részesedése az újonnan vásárolt autók között, ugyanannyi, mint egy éve.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autóipar elektromos autó kínai autó védővám Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 04:50 Közélet, Világ

A földgáznál már lazán kiválthatná a kormány az orosz szállításokat

Az orosz gáz nagy részét már akkor is nélkülözni lehetne, ha a külügyminiszter tárgyalásain lebeszélt ügyleteknek csak a fele valósul meg.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.