Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 29. 10:11 Világ

Egyre több tanker tűnik el a térképről, miközben orosz olajat szállít

Ugyan az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja csak decembertől tiltja meg a tengeren szállított orosz kőolaj importját, a hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását.

Az olaj orosz eredetének elrejtésével emiatt pénzt lehet keresni, nem feltétlenül a legnagyobb szereplőknek eladva – ezek túlságosan is szem előtt vannak -, de kisebb olajvállalatoknak könnyebb úgy értékesíteni az energiahordozót, ha nem látszik az eredete. Korábban Görögországhoz köthető teherhajók vettek részt orosz olaj szállításában úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, majd az európai piacon értékesítsék.

Az utóbbi hetekben – a Bloomberg cikke szerint – újabb olyan módszert kezdtek alkalmazni a tengereken, amelyet korábban már szankcionált országok hajói használtak, például Irán és Venezuela: az orosz olajat szállító tankerek jeladóikat kikapcsolva eltűntek szem elől a Portugáliához tartozó Azori-szigetek közelében. Valószínűleg azért, hogy közben végrehajtsák az említett áttöltési műveletet.

Ilyen hajóról hajóra transzferek ezeken a vizeken nem történtek a háború előtt, ez korábban Dánia és Görögország partjainál volt jellemző, mert a Balti- és a Fekete-tengerre nem hajózhatnak be bizonyos méret feletti tankerek. Ez azonban korábban sosem „sötét üzemmódban” történt, hiszen nem volt motiváció a tevékenység leplezésére. A jelenség egyébként nem korlátozódik az említett térségre, az Ázsiába tartó, orosz eredetű szállítmányok is elkezdtek eltűnni a figyelő szemek elől.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPiszkos Fred is csettintene, ahogy a hajókkal trükköznek a venezuelaiakSzankciókat hoznak az amerikaiak a hajóid ellen? Semmi gond, változtasd meg a nevüket!

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tankerMájusban közel kétszer annyi orosz olajat vittek ciprusi, görög és máltai hajók, mint februárban, és egy részénél tengeri áttöltéssel rejtették el a származást.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 25. 05:15 Világ

Kifürkészhetetlen, hogy milyen gazdaságpolitika jön, ha Trump nyer

Egyszerre védené a „dolgozó emberek", a hazai ipar és a milliárdos befektetők érdekeit, újabb vámháborút ígér, ami az exportfüggő Magyarországnak is fájhat.

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.