Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 29. 10:11 Világ

Egyre több tanker tűnik el a térképről, miközben orosz olajat szállít

Ugyan az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja csak decembertől tiltja meg a tengeren szállított orosz kőolaj importját, a hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását.

Az olaj orosz eredetének elrejtésével emiatt pénzt lehet keresni, nem feltétlenül a legnagyobb szereplőknek eladva – ezek túlságosan is szem előtt vannak -, de kisebb olajvállalatoknak könnyebb úgy értékesíteni az energiahordozót, ha nem látszik az eredete. Korábban Görögországhoz köthető teherhajók vettek részt orosz olaj szállításában úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, majd az európai piacon értékesítsék.

Az utóbbi hetekben – a Bloomberg cikke szerint – újabb olyan módszert kezdtek alkalmazni a tengereken, amelyet korábban már szankcionált országok hajói használtak, például Irán és Venezuela: az orosz olajat szállító tankerek jeladóikat kikapcsolva eltűntek szem elől a Portugáliához tartozó Azori-szigetek közelében. Valószínűleg azért, hogy közben végrehajtsák az említett áttöltési műveletet.

Ilyen hajóról hajóra transzferek ezeken a vizeken nem történtek a háború előtt, ez korábban Dánia és Görögország partjainál volt jellemző, mert a Balti- és a Fekete-tengerre nem hajózhatnak be bizonyos méret feletti tankerek. Ez azonban korábban sosem „sötét üzemmódban” történt, hiszen nem volt motiváció a tevékenység leplezésére. A jelenség egyébként nem korlátozódik az említett térségre, az Ázsiába tartó, orosz eredetű szállítmányok is elkezdtek eltűnni a figyelő szemek elől.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPiszkos Fred is csettintene, ahogy a hajókkal trükköznek a venezuelaiakSzankciókat hoznak az amerikaiak a hajóid ellen? Semmi gond, változtasd meg a nevüket!

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tankerMájusban közel kétszer annyi orosz olajat vittek ciprusi, görög és máltai hajók, mint februárban, és egy részénél tengeri áttöltéssel rejtették el a származást.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. február 17. 04:38 Világ

Trump NATO-fenyegetése régi stratégia, de eddig nem hallgatott rá Európa

Az amerikai elnökök az 1950-es évek óta próbálják rávenni a NATO-tagokat, hogy költsenek többet a védelemre, de a nyilvános fenyegetések eddig nem működtek.

Stubnya Bence
2024. február 14. 09:32 Adat, Világ

Már csak néhány ország maradt, ahol ne szakadt volna meg a szennyezés és a növekedés évtizedekig kitartó együttmozgása

A fejlett országokban a 2000-es évek vége óta csökkenő szén-dioxid-kibocsátás mellett nő a gazdaság, és a legtöbb feltörekvő és fejlődő országban is meglazult az összefüggés.

Bucsky Péter
2024. február 13. 04:34 Világ

Saját fegyverükkel kényszerítenék térdre az orosz gazdaságot az ukránok

A szankcióknál is hatékonyabb út lehet az orosz olaj- és gázbevételek csökkentésére, ha sikerül a legnagyobb kikötők forgalmát ellehetetleníteni.

Fontos

Bőgel György
2024. február 20. 15:27 Vállalat

Mit tanulhatnak magyar vállalkozók a Kifli-anyacég sikeréből?

Adva volt egy gyorsan táguló piaci rés, a lehetőség felismerése azonban még kevés a nemzetközi piaci sikerhez, amit a Rohlik tíz év alatt elért.

Gergely Péter
2024. február 19. 16:39 Pénz

Itt tart most a kamatrali az állampapírok és a bankbetétek között

Megnéztük, vajon vesztésre állnak-e még a bankbetétek az állampapírokkal szemben.

Nagy Zsolt
2024. február 19. 14:19 Vállalat

Elhízott amerikaiak hozták meg a jólétet egy 16 ezer fős dán kisvárosnak

A Novo Nordisk olyan mértékű iparűzési adót fizet, hogy az önkormányzat csökkenteni tudta a lakosok adóterheit.