Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2022. június 29. 10:11 Világ

Egyre több tanker tűnik el a térképről, miközben orosz olajat szállít

Ugyan az EU nagy nehezen tető alá hozott hatodik szankciós csomagja csak decembertől tiltja meg a tengeren szállított orosz kőolaj importját, a hírnevüket féltő nyugati olajvállalatok már a háború kirobbanása után elkezdték csökkenteni, megszüntetni az orosz kőolaj felhasználását.

Az olaj orosz eredetének elrejtésével emiatt pénzt lehet keresni, nem feltétlenül a legnagyobb szereplőknek eladva – ezek túlságosan is szem előtt vannak -, de kisebb olajvállalatoknak könnyebb úgy értékesíteni az energiahordozót, ha nem látszik az eredete. Korábban Görögországhoz köthető teherhajók vettek részt orosz olaj szállításában úgy, hogy hajóról hajóra szivattyúzták át az árut, nyilvánvalóan azért, hogy elrejtsék az olaj eredetét, majd az európai piacon értékesítsék.

Az utóbbi hetekben – a Bloomberg cikke szerint – újabb olyan módszert kezdtek alkalmazni a tengereken, amelyet korábban már szankcionált országok hajói használtak, például Irán és Venezuela: az orosz olajat szállító tankerek jeladóikat kikapcsolva eltűntek szem elől a Portugáliához tartozó Azori-szigetek közelében. Valószínűleg azért, hogy közben végrehajtsák az említett áttöltési műveletet.

Ilyen hajóról hajóra transzferek ezeken a vizeken nem történtek a háború előtt, ez korábban Dánia és Görögország partjainál volt jellemző, mert a Balti- és a Fekete-tengerre nem hajózhatnak be bizonyos méret feletti tankerek. Ez azonban korábban sosem „sötét üzemmódban” történt, hiszen nem volt motiváció a tevékenység leplezésére. A jelenség egyébként nem korlátozódik az említett térségre, az Ázsiába tartó, orosz eredetű szállítmányok is elkezdtek eltűnni a figyelő szemek elől.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPiszkos Fred is csettintene, ahogy a hajókkal trükköznek a venezuelaiakSzankciókat hoznak az amerikaiak a hajóid ellen? Semmi gond, változtasd meg a nevüket!

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGúnyt űz az orosz olaj mellőzéséből néhány tankerMájusban közel kétszer annyi orosz olajat vittek ciprusi, görög és máltai hajók, mint februárban, és egy részénél tengeri áttöltéssel rejtették el a származást.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ gazdasági szankció teherhajó Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Vámosi Ágoston
2025. január 24. 13:34 Világ

Újra sorban állás jöhet a német határokon

Egy hónap múlva kiderül, ki vezeti a következő négy évben a német kormányt. A legesélyesebb jelölt, Friedrich Merz visszaállítaná a határellenőrzést.

Vámosi Ágoston
2025. január 23. 13:43 Pénz, Világ

Jól fizet az orosz biznisz, csak lehet, hogy elveszik a profitot

A Raiffeisen kétmilliárd eurós büntetése jól mutatja, hogy milyen könnyen semmivé válhat az Oroszországban maradt nyugati cégek által megtermelt nyereség.

Mészáros R. Tamás
2025. január 23. 06:00 Világ

A világ negyedik legnépesebb országa is csatlakozott a kínai-orosz klubhoz

A 275 milliós Indonézia BRICS-tagsága jelzi a gazdasági világrendszerváltás igényét, bár rövid távon a kínai pénz és az illiberalizmus védelme a fő motiváció.

Fontos

Hajdu Miklós
2025. január 24. 11:03 Adat, Közélet

Már az elején elvéthetjük az egymilliós átlagbérhez vezető utat

Önmagában nem néz ki rosszul a bérdinamika, de a lassuló trend alapján nagyon meglepő lenne, ha időre elérnénk a kormányzati ígéret kiindulópontját.

Torontáli Zoltán
2025. január 24. 06:09 Közélet, Vállalat

Kezd látszani, hogy milyen cégeket támogat majd a kormány repülőrajtos programja

Nem a nagyobb segítségre szorulók felhozása, sokkal inkább az lehet a most indult Demján Sándor 1+1 alprogram célja, hogy a jók még jobbak legyenek.

Vámosi Ágoston
2025. január 23. 16:45 Pénz

Jól hangzik a 8 százalékos banki kamat, de az adó elviszi több mint a negyedét

Elsőre jól hangzanak a banki betétakciók, de 28 százalék az adóteher, és ha befektetési jegyet is kell venni, akkor általában a kockázat is magasabb.