Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 23. 17:31 Világ

Van, ahol már több üzletember repül, mint a járvány előtt

A légitársaságok kilátásait latolgató elemzők körében közhelynek számít, hogy az üzleti utasok forgalma sosem tér vissza a járvány előtti szintre, hiszen a vállalatok kényszerűségből megtapasztalták, hogy személyes találkozók nélkül sem áll meg a világ, ráadásul még spórolni is lehet ilyen módon. Véleménykülönbség legfeljebb abban van, hogy mekkora lesz a visszaesés a járvány előtti szintekhez képest, amikor már a korlátozások nem befolyásolják a forgalmat.

Több légitársasági vezető azonban nem ért ezzel egyet, és a jelek szerint erre jó okuk van. A Bloomberg által szervezett katari gazdasági fórumon Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója arról számolt be, hogy azokon a piacokon, ahol már feloldották a korlátozásokat, az üzleti osztály, azaz a business class kihasználtsága 10 százalékponttal magasabb, mint a járványt megelőzően.

Az emberek nem szeretnek képernyő előtt ülve üzletelni. Az üzletemberek szeretik szemtől szemben látni a másik fél arcát, testbeszédét, érezni a másik embert

– fogalmazott a budapesti járatokkal is rendelkező légitársaság vezetője az amerikai hírügynökség cikke szerint.

Meglátjuk, hogy hosszabb távon is kitart-e a növekedés, hiszen a mostani kihasználtság könnyen lehet csak a hosszú időn át elhalasztott kereslet eredménye. A vállalatvezetőknek mindenesetre jó okuk van rá, hogy hivatalból is optimisták legyenek, hiszen létszámukhoz képest az üzleti utazók – a drágább jegyeken keresztül – sokkal nagyobb profitot hoznak a hagyományos gyűjtő-elosztó rendszert működtető légitársaságok számára, mint a turisták vagy a vendégmunkások. (Ráadásul az utóbbi két csoportot a rövid és a közepesen hosszú utakon már elég nagy arányban elhódították a fapadosok, amelyek fedélzetén jellemzően nincs is üzleti, pláne első osztály.)

Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-nél például a járvány előtt a bevételek 13 százalékát hozták a vállalati ügyfelek. Most a csoportot vezető Luis Gallego arról beszélt, hogy jelzéseik szerint a felük ül majd repülőre még az idén.

A repülőgépgyártó Boeing vezérigazgatója szintén arról beszélt, hogy a vállalatok talán majd kevesebbet utaztatják alkalmazottjaikat, de a vezetőik biztos, hogy a jövőben is személyesen felkeresik az ügyfeleket és leendő partnereket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem csak fapadossal megyünk nyaralni a járvány utánTeljesen átalakítja a piacot a koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés. A hagyományos légitársaságok bizonyos szempontból fapadosodni szeretnének.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légi közlekedés légitársaságok qatar airways Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Gajda Mihály
2025. április 1. 17:00 Világ

Épp az ukrajnai háború árnyékában szabadulhat ki Kazahsztán az orosz függőségből

A háború kitörése után Moszkva elvárta volna Kazahsztántól a teljes együttműködést, a közép-ázsiai ország ehelyett viszont megerősítette a kapcsolatatait Kínával és a nyugati országokkal.

Mészáros R. Tamás
2025. március 31. 14:21 Világ

Még a vámháborúnál is súlyosabb felfordulást hozhat, ha Trump megadóztatja a kínai hajókat

Trump csapata nemzetbiztonsági kérdésnek tartja a hajógyártás felélesztését, de iparági szereplők szerint csak káosz várható a hajók megsarcolásától.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.