Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. október 28. 10:32 Világ

Csőd fenyegeti az európai repülőterek negyedét

Ha az év végéig nem javul a járványhelyzet, és nem kapnak állami támogatást, rengeteg európai reptér válik fizetésképtelenné – figyelmeztetett az európai repterek kereskedelmi szövetsége, az ACI Europe.

A szervezet szerint Európa 740 repülőtere közül 193 számára okoz majd gondot a számlák kifizetése, ha a karanténszabályok változatlanok maradnak. „A válság már nyolc hónapja tart, a repterek bevétele messze nem fedezi a költségeket, azaz a nyitva tartással folyamatosan veszteséget termelnek” – nyomatékosította a mondanivalót a szervezet főtitkára.

A légitársaságokhoz hasonlóan a repterek üzemeltetői is azt szeretnék, ha az utasok számára lehetővé tennék, hogy egy friss negatív koronavírus-teszt birtokában ne kelljen karanténba vonulni. Enélkül ugyanis illúzió azt várni, hogy érdemben visszatérje az utazási kedv.

A szervezet adatai szerint az európai légi utasok száma szeptemberben 73 százalékkal maradt el 2019 hasonló időszakáétól, így az év első kilenc hónapjában a teljes forgalmi veszteség 1,29 milliárd utas. A csődveszély elsősorban a kisebb, regionális repülőtereket fenyegeti, de a továbbgyűrűző hatásokkal együtt így is 277 ezer állás van veszélyben. Ahogy a Bloomberg írja, Németországban a padernborni repülőtér üzemeltetője már csődöt is jelentett, miután az utasforgalma 85 százalékkal csökkent.

Közben a BBC arról számolt be, hogy a londoni Heathrow már nem számít Európa legforgalmasabb repülőterének, mivel a harmadik negyedévben 84 százalékkal csökkent az utasszáma, és megelőzte a kisebb zuhanást elkönyvelő párizsi Charles de Gaulle.

A Heathrow-t vezető John Holland szerint ennek hátterében az van, hogy míg Párizsban és Amszterdamban (a Schipholon) gyorsabban kezdték bevezetni az utazást megkönnyítő tesztelési eljárásokat, a brit kormány lemaradt. A londoni repülőtér üzemeltetője 500 embert elbocsátott, de az év első kilenc hónapjában így is 1,5 milliárd font veszteséget kellett elkönyvelnie. John Holland ugyanakkor hozzátette, hogy 2023-ig elegendő tartalékkal rendelkeznek, azaz rövid távon nem fenyegeti őket csőd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőtAz Austrian Airlines ezentúl nem repülőjegyet ad el Bécs és Salzburg között az átszálló utasoknak, hanem azzal egyenértékű vonatjegyet. Budapestre ugyanez elvileg lehetséges lenne.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ járvány koronavírus repülőtér utasforgalom Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Vámosi Ágoston
2025. január 18. 14:00 Világ

Először bukhat meg ciklus közben a rekorder szlovák miniszterelnök

Kedden tárgyalja a szlovák parlament a kormány ellen benyújtott bizalmatlansági indítványt. Akár előrehozott választás is lehet északi szomszédunknál.

Vámosi Ágoston
2025. január 17. 09:00 Vállalat, Világ

A Volkswagen tárja ki a kaput kínai riválisai előtt?

Kínai autógyártók érdeklődnek a Volkswagen bezárásra ítélt németországi üzemei iránt, és állítólag van is nyitottság német részről az eladásra.

Mészáros R. Tamás
2025. január 16. 06:03 Közélet, Világ

Putyin rántotta ki a kést, Trump adhatja meg a kegyelemdöfést a nemzetközi rendnek

A hódító háborúknak 1945-ben leáldozott, ám az orosz után az amerikai elnök is elkezdte aláásni a világrend egyik legalapvetőbb jogelvét – amelyet annak idején pont Amerika vezetett be.

Fontos

Avatar
2025. január 19. 17:33 Adat, Élet

Túl olcsó a parkolás, így még több dugó lesz Budapesten

A jövő évi emelés után is kicsi lesz a parkolási díj visszatartó hatása. Bécsben és Bukarestben a jelentős áremelés mellett megszűnt az ingyenes parkolás.

Torontáli Zoltán
2025. január 19. 06:01 Élet

Vizsgálják, hogy a befőttesüvegek is visszaváltósak legyenek

Konkrét bevezetési terv még nincs, és erre uniós kötelezettség sem szorít minket. De hova kellene akkor most tenni az üres uborkás üveget?

Karsai Gábor
2025. január 18. 06:05 Közélet

Az „új gazdaságpolitika” valójában a perspektívátlan régi folytatása

Az újnak nevezett gazdaságpolitika lényege az államilag vezérelt keresletélénkítés, miközben hiányzik az egyensúly és az európai piacgazdaságokhoz való illeszkedés célja.