Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Amint arról korábban írtunk, a járvány miatt csődközelbe jutott osztrák légitársaságot az állam csak azzal a feltétellel mentette meg, hogy bizonyos környezetvédelmi szempontból fontos változtatásokat végrehajt. Ennek részeként Bécsben majdnem teljesen véget vetettek a belföldi polgári repülésnek, mert minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal.

Az AUA máris megtalálta az üzleti megoldást. Ahogy a Der Standard írja, a légitársaság növelni fogja az osztrák vasúttársaságtól vásárolt ülőhelyek mennyiségét a Bécs-Salzburg vonalon. Eddig is létezett ez a megoldás (mint ahogy más európai országokban is bevett gyakorlat), amely szerint a légitársaság vonatjegyet értékesít tipikusan az átszálló utasainak, és ugyanazookat a feltételeket garantálja, mintha repülőjegy lenne, most azonban ennek jelentős kiterjesztéséről van szó.

Az új megállapodás szerint reggel 5 óra és este 8.30 között minden órában lesz olyan Salzburg-Bécs vonatkapcsolat, amelyre az AUA helyeket köt le, és azokat értékesíti. A vonatjegy ugyanazt garantálja, mint a repülőjegy, például egy Bécsbe érkező légi utast automatikusan átfoglalnak a következő vonatra, ha a repülője késik.

Az ötletet egyébként azért nem kell tesztelni, mert tudják, hogy működik, a salzburgi repülőtér tavalyi felújításakor ugyanis szintén vonattal váltották ki a járatokat.

Salzburgból egyébként vonattal jelenleg tipikusan 3,5-4 óra alatt lehet kijutni a bécsi repülőtérre, ami nem sokkal kevesebb idő, mint Budapestről, ahonnan a leggyorsabb vasúti kapcsolat csak pár perccel több 4 óránál.

(Javítás: ahogy olvasóink jelezték, a Keleti pályaudvarról 3 óra 17 perc alatt is elérhető a bécsi reptér, 4 óra közelébe csak a Google menetrend böngészője tolja fel az időt, mert 30 perces gyaloglást feltételez a reptéren.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhetNagyon érdekes következményei lettek annak, hogy az osztrák kormány egy zöld programhoz kötötte a nemzeti légitársaság megmentését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ AUA Bécs repülőtér Salzburg Schwechat vasút vonat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.