Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Amint arról korábban írtunk, a járvány miatt csődközelbe jutott osztrák légitársaságot az állam csak azzal a feltétellel mentette meg, hogy bizonyos környezetvédelmi szempontból fontos változtatásokat végrehajt. Ennek részeként Bécsben majdnem teljesen véget vetettek a belföldi polgári repülésnek, mert minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal.

Az AUA máris megtalálta az üzleti megoldást. Ahogy a Der Standard írja, a légitársaság növelni fogja az osztrák vasúttársaságtól vásárolt ülőhelyek mennyiségét a Bécs-Salzburg vonalon. Eddig is létezett ez a megoldás (mint ahogy más európai országokban is bevett gyakorlat), amely szerint a légitársaság vonatjegyet értékesít tipikusan az átszálló utasainak, és ugyanazookat a feltételeket garantálja, mintha repülőjegy lenne, most azonban ennek jelentős kiterjesztéséről van szó.

Az új megállapodás szerint reggel 5 óra és este 8.30 között minden órában lesz olyan Salzburg-Bécs vonatkapcsolat, amelyre az AUA helyeket köt le, és azokat értékesíti. A vonatjegy ugyanazt garantálja, mint a repülőjegy, például egy Bécsbe érkező légi utast automatikusan átfoglalnak a következő vonatra, ha a repülője késik.

Az ötletet egyébként azért nem kell tesztelni, mert tudják, hogy működik, a salzburgi repülőtér tavalyi felújításakor ugyanis szintén vonattal váltották ki a járatokat.

Salzburgból egyébként vonattal jelenleg tipikusan 3,5-4 óra alatt lehet kijutni a bécsi repülőtérre, ami nem sokkal kevesebb idő, mint Budapestről, ahonnan a leggyorsabb vasúti kapcsolat csak pár perccel több 4 óránál.

(Javítás: ahogy olvasóink jelezték, a Keleti pályaudvarról 3 óra 17 perc alatt is elérhető a bécsi reptér, 4 óra közelébe csak a Google menetrend böngészője tolja fel az időt, mert 30 perces gyaloglást feltételez a reptéren.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhetNagyon érdekes következményei lettek annak, hogy az osztrák kormány egy zöld programhoz kötötte a nemzeti légitársaság megmentését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ AUA Bécs repülőtér Salzburg Schwechat vasút vonat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.