Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Amint arról korábban írtunk, a járvány miatt csődközelbe jutott osztrák légitársaságot az állam csak azzal a feltétellel mentette meg, hogy bizonyos környezetvédelmi szempontból fontos változtatásokat végrehajt. Ennek részeként Bécsben majdnem teljesen véget vetettek a belföldi polgári repülésnek, mert minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal.

Az AUA máris megtalálta az üzleti megoldást. Ahogy a Der Standard írja, a légitársaság növelni fogja az osztrák vasúttársaságtól vásárolt ülőhelyek mennyiségét a Bécs-Salzburg vonalon. Eddig is létezett ez a megoldás (mint ahogy más európai országokban is bevett gyakorlat), amely szerint a légitársaság vonatjegyet értékesít tipikusan az átszálló utasainak, és ugyanazookat a feltételeket garantálja, mintha repülőjegy lenne, most azonban ennek jelentős kiterjesztéséről van szó.

Az új megállapodás szerint reggel 5 óra és este 8.30 között minden órában lesz olyan Salzburg-Bécs vonatkapcsolat, amelyre az AUA helyeket köt le, és azokat értékesíti. A vonatjegy ugyanazt garantálja, mint a repülőjegy, például egy Bécsbe érkező légi utast automatikusan átfoglalnak a következő vonatra, ha a repülője késik.

Az ötletet egyébként azért nem kell tesztelni, mert tudják, hogy működik, a salzburgi repülőtér tavalyi felújításakor ugyanis szintén vonattal váltották ki a járatokat.

Salzburgból egyébként vonattal jelenleg tipikusan 3,5-4 óra alatt lehet kijutni a bécsi repülőtérre, ami nem sokkal kevesebb idő, mint Budapestről, ahonnan a leggyorsabb vasúti kapcsolat csak pár perccel több 4 óránál.

(Javítás: ahogy olvasóink jelezték, a Keleti pályaudvarról 3 óra 17 perc alatt is elérhető a bécsi reptér, 4 óra közelébe csak a Google menetrend böngészője tolja fel az időt, mert 30 perces gyaloglást feltételez a reptéren.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhetNagyon érdekes következményei lettek annak, hogy az osztrák kormány egy zöld programhoz kötötte a nemzeti légitársaság megmentését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ AUA Bécs repülőtér Salzburg Schwechat vasút vonat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. június 12. 19:09 Vállalat, Világ

Milliókkal drágulhatnak a kínai autók Magyarországon az új vámok miatt

Csorbulhat a kínai elektromos autók árelőnye az európai modellekhez képest, de teljesen nem fog eltűnni.

Jandó Zoltán
2024. június 10. 16:05 Vállalat

Hatmilliárdos kedvezménnyel szabadulna az állam a nyakán maradt Dunaferr-leánycégtől

Miközben a dunaújvárosi acélmű új tulajdonosa bejelentette kokszoló kemencéinek leállítását, az állam másodszor is nekifutott egy nyakán maradt kereskedőcég eladásának.

Hajdu Miklós
2024. június 7. 13:27 Közélet, Vállalat

Megtartja magának az állam Ferihegyet, vagy beszáll oda is a NER?

Teljesült a kormány évek óta hangoztatott célja, de a korábbi állami felvásárlások alapján nem lenne meglepő, ha tulajdonostársként baráti üzletemberek is megjelennének.

Fontos

Stubnya Bence
2024. június 17. 05:45 Közélet

A gazdasági helyzet eddig Magyar Pétert segítette, 2026-ig viszont már inkább a Fideszt fogja

A gazdaság gyengélkedése rontotta a kormánypárt mostani eredményét, a Tisza párt eredményét pedig javíthatta. 2026-ig ez a hatás fokozatosan átfordul majd.

Mit hoz az Európai Parlament jobbra tolódása a gazdaság számára?

Ha ellenállás bontakozik ki az EU-s költségvetési szabályokkal szemben, akkor a költségvetési lazítás irányába mozdulhatnak el a tagországok.

Hidi János Kovács Márton
2024. június 16. 05:42 Tech, Világ

Felgyorsítható a zöld átmenet, vagy bukni fogjuk a klímacélokat?

A jó trend már kialakult, de nincs elég beruházás ahhoz, hogy elérjük a párizsi klímakonferencián kitűzött klímacélt. Miben lehet mégis bízni?