Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. március 23. 12:20 Világ

Nem az elektromos autóktól kell félniük az olajtermelőknek

Az elektromos meghajtású személyautók miatt egyelőre nem kell aggódniuk az olajtermelőknek, némileg más a helyzet azonban az e-buszokkal, különösen Kínában. A Bloomberg számításai szerint 2019 végén már napi 270 ezer hordó gázolaj elégetését váltják ki a világszerte közlekedő elektromos buszok, döntő részben az ázsiai országban. Ez háromszor annyi, mint a világon futó összes elektromos személyautónak köszönhetően megspórolt olaj mennyisége.

A buszok nemcsak a méretük miatt számítanak sokkal jobban, hanem azért is, mert szinte állandóan hajtják őket. A hírügynökségnél úgy számoltak, hogy ezer elektromos busz napi 500 hordó olajat vált ki. Ezer e-autónál viszont csak 15 hordó ez a mennyiség.

A Bloomberg cikkében lévő ábrán látható, hogy a növekedés nagyon gyors, ugyanakkor a teljes olajfogyasztás arányában egyelőre elenyésző mennyiségekről van szó. Az elektromos buszok és személyautók által feleslegessé tett mennyiség mindössze 0,3 százaléka a világ jelenlegi fogyasztásának, és a 2011 óta bekövetkezett fogyasztásnövekedéshez képest is csak 3 százalékról beszélhetünk.

A jelenlegi szintről további óriási növekedés várható, ugyanakkor a hírügynökség szerint még 2040-ben is csak napi 6,4 millió hordónyi fogyasztást váltanak ki majd az elektromos járművek (most valamivel 100 millió hordó alatti a világ napi fogyasztása), míg a felhasználás hatékonyságának javításával 7,5 milliót lehet majd megspórolni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPletser Tamás: Jobb lenne, ha a sarkvidéki kőolajat ott hagynánk, ahol vanG7 podcast! Tényleg azért tankolunk most olcsóbban, mint egy-két hónapja, mert egy szaúdi halálosztag meggyilkolt egy újságírót. A kőolajpiac rejtelmei az Erste elemzőjével.

Világ elektromos autók elektromos buszok olajfogyasztás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Fabók Bálint
2019. november 11. 17:39 Tech, Világ

Az Adidas robotokkal próbálta forradalmasítani a cipőipart, de inkább visszatér ázsiai munkásokhoz

Bezárják a két robotizált szupergyárat, mert "olcsóbb és rugalmasabb" Ázsiában termelni.

Fabók Bálint
2019. november 11. 12:13 Világ

A befektetők most már meggondolják, adnak-e pénzt olyan városoknak, amelyeket jobban sújt a klímaváltozás

Az Egyesült Államokban egyre több önkormányzati kötvénykibocsátásnál hívják fel a vásárlók figyelmét a klímaváltozás kockázataira.

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Fontos

Torontáli Zoltán Jandó Zoltán
2019. november 14. 16:44 Vállalat

Van értelme, hogy több évnyi bérre elég pénzt ad a kormány a munkahelyteremtőknek?

Rengeteg pénzt, 13,3 millió forintot adunk minden egyes új munkahelyért, miközben évek óta munkaerőhiánnyal küzd a gazdaság. Nem tűnik logikusnak a rendszer.

Jandó Zoltán
2019. november 14. 06:54 Vállalat

Hogyan lehet ennyire olcsó minden Fekete Pénteken, ha egyszer törvény tiltja?

Jogszabály szerint nem lehet beszerzési ár alatt értékesíteni, de az év többi részében nem 50 százalékos árréssel működnek a cégek. Akkor hogy van ez?

Bucsky Péter
2019. november 13. 06:48 Közélet

Budapesti behajtási díj helyett megcsinálta a kormány a kihajtási díjat

Annyit keres a kormány a fővárosi és agglomerációs autókon, amit a főváros a dugódíjból tervezne beszedni. Utóbbitól mégis félnek.