Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. március 23. 12:20 Világ

Nem az elektromos autóktól kell félniük az olajtermelőknek

Az elektromos meghajtású személyautók miatt egyelőre nem kell aggódniuk az olajtermelőknek, némileg más a helyzet azonban az e-buszokkal, különösen Kínában. A Bloomberg számításai szerint 2019 végén már napi 270 ezer hordó gázolaj elégetését váltják ki a világszerte közlekedő elektromos buszok, döntő részben az ázsiai országban. Ez háromszor annyi, mint a világon futó összes elektromos személyautónak köszönhetően megspórolt olaj mennyisége.

A buszok nemcsak a méretük miatt számítanak sokkal jobban, hanem azért is, mert szinte állandóan hajtják őket. A hírügynökségnél úgy számoltak, hogy ezer elektromos busz napi 500 hordó olajat vált ki. Ezer e-autónál viszont csak 15 hordó ez a mennyiség.

A Bloomberg cikkében lévő ábrán látható, hogy a növekedés nagyon gyors, ugyanakkor a teljes olajfogyasztás arányában egyelőre elenyésző mennyiségekről van szó. Az elektromos buszok és személyautók által feleslegessé tett mennyiség mindössze 0,3 százaléka a világ jelenlegi fogyasztásának, és a 2011 óta bekövetkezett fogyasztásnövekedéshez képest is csak 3 százalékról beszélhetünk.

A jelenlegi szintről további óriási növekedés várható, ugyanakkor a hírügynökség szerint még 2040-ben is csak napi 6,4 millió hordónyi fogyasztást váltanak ki majd az elektromos járművek (most valamivel 100 millió hordó alatti a világ napi fogyasztása), míg a felhasználás hatékonyságának javításával 7,5 milliót lehet majd megspórolni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPletser Tamás: Jobb lenne, ha a sarkvidéki kőolajat ott hagynánk, ahol vanG7 podcast! Tényleg azért tankolunk most olcsóbban, mint egy-két hónapja, mert egy szaúdi halálosztag meggyilkolt egy újságírót. A kőolajpiac rejtelmei az Erste elemzőjével.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ elektromos autók elektromos buszok olajfogyasztás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 25. 05:15 Világ

Kifürkészhetetlen, hogy milyen gazdaságpolitika jön, ha Trump nyer

Egyszerre védené a „dolgozó emberek", a hazai ipar és a milliárdos befektetők érdekeit, újabb vámháborút ígér, ami az exportfüggő Magyarországnak is fájhat.

Hajdu Miklós
2024. július 24. 17:39 Világ

A Lukoil-blokád csak újabb ürügy az ukrajnai magyar vétóra, meddig mehet ez?

A fegyverszállításokat ugyan nem tudja blokkolni Magyarország, de a támogatások kifizetését igen, és minden jel szerint meg is teszi, amíg lehet.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.