Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. március 23. 12:20 Világ

Nem az elektromos autóktól kell félniük az olajtermelőknek

Az elektromos meghajtású személyautók miatt egyelőre nem kell aggódniuk az olajtermelőknek, némileg más a helyzet azonban az e-buszokkal, különösen Kínában. A Bloomberg számításai szerint 2019 végén már napi 270 ezer hordó gázolaj elégetését váltják ki a világszerte közlekedő elektromos buszok, döntő részben az ázsiai országban. Ez háromszor annyi, mint a világon futó összes elektromos személyautónak köszönhetően megspórolt olaj mennyisége.

A buszok nemcsak a méretük miatt számítanak sokkal jobban, hanem azért is, mert szinte állandóan hajtják őket. A hírügynökségnél úgy számoltak, hogy ezer elektromos busz napi 500 hordó olajat vált ki. Ezer e-autónál viszont csak 15 hordó ez a mennyiség.

A Bloomberg cikkében lévő ábrán látható, hogy a növekedés nagyon gyors, ugyanakkor a teljes olajfogyasztás arányában egyelőre elenyésző mennyiségekről van szó. Az elektromos buszok és személyautók által feleslegessé tett mennyiség mindössze 0,3 százaléka a világ jelenlegi fogyasztásának, és a 2011 óta bekövetkezett fogyasztásnövekedéshez képest is csak 3 százalékról beszélhetünk.

A jelenlegi szintről további óriási növekedés várható, ugyanakkor a hírügynökség szerint még 2040-ben is csak napi 6,4 millió hordónyi fogyasztást váltanak ki majd az elektromos járművek (most valamivel 100 millió hordó alatti a világ napi fogyasztása), míg a felhasználás hatékonyságának javításával 7,5 milliót lehet majd megspórolni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPletser Tamás: Jobb lenne, ha a sarkvidéki kőolajat ott hagynánk, ahol vanG7 podcast! Tényleg azért tankolunk most olcsóbban, mint egy-két hónapja, mert egy szaúdi halálosztag meggyilkolt egy újságírót. A kőolajpiac rejtelmei az Erste elemzőjével.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ elektromos autók elektromos buszok olajfogyasztás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.