Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. március 23. 12:20 Világ

Nem az elektromos autóktól kell félniük az olajtermelőknek

Az elektromos meghajtású személyautók miatt egyelőre nem kell aggódniuk az olajtermelőknek, némileg más a helyzet azonban az e-buszokkal, különösen Kínában. A Bloomberg számításai szerint 2019 végén már napi 270 ezer hordó gázolaj elégetését váltják ki a világszerte közlekedő elektromos buszok, döntő részben az ázsiai országban. Ez háromszor annyi, mint a világon futó összes elektromos személyautónak köszönhetően megspórolt olaj mennyisége.

A buszok nemcsak a méretük miatt számítanak sokkal jobban, hanem azért is, mert szinte állandóan hajtják őket. A hírügynökségnél úgy számoltak, hogy ezer elektromos busz napi 500 hordó olajat vált ki. Ezer e-autónál viszont csak 15 hordó ez a mennyiség.

A Bloomberg cikkében lévő ábrán látható, hogy a növekedés nagyon gyors, ugyanakkor a teljes olajfogyasztás arányában egyelőre elenyésző mennyiségekről van szó. Az elektromos buszok és személyautók által feleslegessé tett mennyiség mindössze 0,3 százaléka a világ jelenlegi fogyasztásának, és a 2011 óta bekövetkezett fogyasztásnövekedéshez képest is csak 3 százalékról beszélhetünk.

A jelenlegi szintről további óriási növekedés várható, ugyanakkor a hírügynökség szerint még 2040-ben is csak napi 6,4 millió hordónyi fogyasztást váltanak ki majd az elektromos járművek (most valamivel 100 millió hordó alatti a világ napi fogyasztása), míg a felhasználás hatékonyságának javításával 7,5 milliót lehet majd megspórolni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPletser Tamás: Jobb lenne, ha a sarkvidéki kőolajat ott hagynánk, ahol vanG7 podcast! Tényleg azért tankolunk most olcsóbban, mint egy-két hónapja, mert egy szaúdi halálosztag meggyilkolt egy újságírót. A kőolajpiac rejtelmei az Erste elemzőjével.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ elektromos autók elektromos buszok olajfogyasztás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hajdu Miklós
2024. szeptember 12. 16:03 Vállalat, Világ

Alig lesz hozzáadott érték a BYD magyar gyárában, ha a kínai kormányon múlik

Állítólag arra kéri a kínai kormány az autógyártókat, hogy ne vigyék ki az országból a technológiájukat, külföldön szigorúan csak összeszerelést végezzenek.

Virovácz Péter
2024. szeptember 11. 17:06 Pénz, Világ

Adósságválsághoz vezethet, ha tovább szórja a pénzt Amerika

Együttes erővel söprik szőnyeg alá a költségvetési problémát az elnökjelöltek, pedig súlyos következményei lehetnek, ha nem változik semmi.

Stubnya Bence
2024. szeptember 11. 14:41 Vállalat, Világ

Felébredt szendergéséből a Volkswagen, és ezt a győri Audi is megérzi

Költségcsökkentésre és hatékonyságnövelésre van szükség, a változások a foglalkoztatásra is kihathatnak.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 13. 11:18 Vállalat

Innen szép nyerni, de van-e még visszaút a Dunaferr számára?

Nem tudnak mit kezdeni a mélyben lévő acélárakkal, a Dunai Vasműben lényegében csak állagmegóvás történik, akárcsak a tulajdonos más közép-európai üzemeiben.

Stubnya Bence
2024. szeptember 12. 10:41 Közélet, Vállalat

Nagyon tolná a kisvállalkozásokat a kormány, de honnan lesz hozzá dolgozó?

Javítaná az inflációs időszakot nagyon megszenvedő magyar kkv-k hatékonyságát az erre szakosodott államtitkárság, de az egyik legnagyobb bajukra egyelőre nem hoztak új ötletet.