Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 30. 09:28 Világ

Több mint 20 órát akarnak repülni, de ehhez konditerem is kell a gépre

Meglehetősen ambiciózus tervvel állt elő az ausztrál nemzeti légitársaság. Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója egy éve szólította fel az amerikai Boeinget és a páneurópai Airbust, hogy tervezzenek olyan repülőgépet, amely megállás nélkül teljesíteni tudja a Sydney-London utat.

Jelenleg a Qatar Airways közvetlen Doha-Auckland járata számít a leghosszabbnak 17 óra 50 perccel, de ezt hamarosan letaszítja a trónról a Singapore Airlines októberben újrainduló, 19 órás Szingapúr-New York útvonala. A Qantasnál a Perth-London számít a leghosszabbnak 17 órával.

Ha sikerül megvalósítani a terveket, akkor ez már csak pár évig lesz így, a légitársaság menedzsmentje ugyanis Sydney és London között is szeretne közvetlen járatot üzemeltetni, amely nem kevesebb, mint

20 óra 20 percet töltene a levegőben.

Előbb azonban egy sor feladatot meg kell oldani. Szükség van hatósági jóváhagyásra, meg kell állapodni a pilótákkal, és természetesen olyan repülőgépek is kellenek, amelyeknek nemcsak kellően nagy a hatótávolságuk, de az utasok számára is elviselhetővé teszik a közel egynapos folyamatos repülést – írja a Bloomberg.

Körülbelül 300 utast és poggyászaikat kell a fedélzetére vennie, és természetesen elegendő üzemanyagot is vinnie kell ahhoz, hogy a szembeszéllel és az esetleges vészhelyzeti kitérőkkel is meg tudjon birkózni. A felszerelés részét kell képezze a gyermekmegőrző, az alvóhely (a turistaosztályon utazók számára is) és a konditerem.

Alan Joyce most azt mondta, hogy a repülőgépgyártók megfelelő terveket mutattak be az Airbus A350, illetve a Boeing 777 átalakított verziójával. Ha minden a tervek szerint halad, a Qantas jövőre választja ki a győztest.

Az Airbus áprilisban mutatta be egy olyan alvókabin terveit, amelyet igény esetén a repülőgép rakterében lehet elhelyezni. Akkor az hangzott el, hogy 2020-tól választhatják a megrendelők ezt a felszereltséget az A330 típuson és esetleg az A350-esen.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan géppel jön az Airbus, amelyhez még a Boeing is gratuláltAz A321LR akár harminc százalékkal alacsonyabb költséggel szállíthat utasokat a kontinensek között.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ London qantas repülés Sydney Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.