Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. július 17. 10:18 Világ

Kitaláltak egy rém egyszerű módszert, hogy az ügyfélszolgálat megválaszoljon minden kérdést

Dan Lazaros amerikai nyugdíjas szeret kertészkedni, de néha fűnyírás és permetezés közben megszólal a telefonja, és pár perces munkával azonnal keres pár dollárt. Lazaros régóta játszik rendszeresen olyan online játékokat, mint például a Battle Pirates, és már érti annyira a lényegét, hogy a kezdő játékosok sok alapszintű kérdését kapásból meg tudja válaszolni. Ez a mellékes keresete.

Amikor a gyártó, a Kixeye ügyfélszolgálatára befut egy ilyen kérdés, azt neki továbbítják. A Kixeye-nak így kevesebb főállású alkalmazottat kell foglalkoztatnia, ráadásul egy alapszintű probléma megoldásáért Lazarosnak sokkal kevesebbet kell fizetnie, mintha a központ végezte volna el ugyanazt a feladatot. Míg a kiszervezett, amatőr ügyfélszolgálatosoknak feladatonként körülbelül 2 dollárt fizet a cég, a főállású alkalmazottaknak 6-7 dollárt kellene adnia.

A cégek és az amatőr szakértők között a Directly nevű startup vállalkozás teremti meg a kapcsolatot. Ahogy a Bloomberg írja, a társaság egyik nagy pillanata két éve jött el, amikor kiderült, hogy a LinkedIn profi közösségi oldalról 117 millió ügyfél belépési jelszavát lopták el. A LinkedIn ügyfélszolgálata ekkor olyan terhelés alá került, hogy becslések szerint 15 hétbe telt volna az összes kérdés megválaszolása.

Az egyszerű feladatok amatőrökhöz való kiszervezésével azonban gyorsan megoldották a problémát.

Azóta a Directly ügyfele lett többek között a Samsung és a Pinterest is, a vállalkozásba pedig több körben 36 millió dollárt sikerült bevonni, többek között a Microsoft kockázati alapjából is.

Alapesetben a cégek feladatonként 2 dollárt fizetnek a Directly-nek egy probléma megoldásért, az amatőr ügyfélszolgálatosok pedig ennek 70 százalékát kapják meg. A bonyolultabb kérdések megválaszolása többet fizet, és különféle ösztönző bónuszok is be vannak építve a rendszerbe, így az amatőr szakértők általában heti 200 dollár jövedelemkiegészítéshez jutnak, de vannak már olyanok is, akik hetente 2000 dollárt keresnek.

A cégek szempontjából egyébként ez a módszer körülbelül ugyanannyiba kerül, mintha egy alacsony bérköltségű országba szervezték volna ki a feladatot, azonban jobb eredményeket hoz, így az ügyfelek elégedettebbek lesznek. A másodállású ügyfélszolgálatosok általában magasan képzett emberek, és mielőtt leszerződnek velük, tesztelni szokták a beszéd- és íráskészségüket. A Directly rendszere annyira intelligens, hogy a bejövő kérdéseket értelmezni tudja, vagyis megpróbálja annak adni a kérdést, aki meg is tudja válaszolni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Directly kiszervezés LinkedIn ügyfélszolgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.