Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. március 20. 13:36 Világ

Pálmaolajjal gyártó multikat vizsgáztatott a Greenpeace, a felük megbukott

Tizenhat fogyasztási cikkeket gyártó multitól kérte a Greenpeace, hogy korábbi ígéretükhöz híven tegyék átláthatóvá a pálmaolaj-beszállítói hálózatukat, azonban a vállalatok fele ennek nem tett eleget – közölte hétfői jelentésében a környezetvédő csoport. A mulasztók között van a Nutellát gyártó Ferrero, a Hershey, a Pepsi, a Kraft Heinz, a Kellogg’s, a Johnson & Johnson, a brit PZ Cussons és az amerikai Smucker’s is.

A Financial Times cikke szerint a másik nyolc vállalat – a Colgate-Palmolive, a General Mills, a Mars, a Mondelez, a Nestlé, a P&G, a Reckitt Benckiser és az Unilever – ugyan közzétette a listát a pálmaolaj-beszállítóiról, ezzel mind a nyolc azt is felfedte, hogy a partnereik között még mindig vannak olyan termesztők, akik erdőirtást folytatnak.

A Ferrero májusra ígérte a közzétételt, míg a Pepsi a következő napokra ígérte a pótlást. A kólagyártó egyébként megerősítette célját, hogy 2020-ig eléri, hogy csak 100 százalékban igazoltan fenntartható pálmaolaj kerüljön a termékeibe. A Hershey az ellátási láncának 99 százalékát feltérképezte, és az ültetvények 16 százalékát beazonosította, de neveket nem tett közzé titoktartási megállapodásaira hivatkozva.

A másik nyolc vállalat viszont példamutató módon transzparenssé tette az ellátási láncát, ami óriási változásokat idézhet elő az iparágban. Elsőként az Unilever és a Nestlé tette közzé a beszállítóinak listáját, amiről korábban itt számoltunk be. A Nestlének egyébként szintén az a kitűzött célja, hogy 2020-tól csak fenntartható pálmaolaj kerülhessen a termékeibe.

Alastair Child, a Mars egyik fenntarthatóságért felelős vezetője azt mondta, a vállalat élni fog a befolyásával, hogy további pozitív változásokat idézzen elő a piacon. Jonathan Horell, a Mondelez fenntarthatósági igazgatója pedig elismerte, hogy még sok a tennivalójuk pálmaolajügyben, és ígéretet tett rá, hogy felgyorsítják a folyamatot a fenntarthatóság elérése érdekében.

Ma már a legtöbb fogyasztási cikk – a jégkrémtől a mogyorókrémen át a szappanig és a samponig – tartalmaz pálmaolajat, aminek az előállítása a felelős az délkelet-ázsiai erdőirtásokért a környezetvédők szerint. Kormányzati becslések szerint Indonéziában körülbelül 24 millió hektárnyi földet, az Egyesült Királyság méretéhez közelítő területet pusztítottak el 1990 és 2015 között a pálmaolaj-termesztés miatt, miközben több mint százezer borneói orangután pusztulhatott el 1999 és 2015 között.

A nyugati fogyasztási cikkeket gyártó multik már egy ideje nyomás alatt vannak, hogy környezetvédelmi és munkaügyi szempontból is csak megfelelő forrásokból szerezzenek be pálmaolajat. Ám a Greenpeace szerint, ha a vállalatok nem teszik átláthatóvá az ellátási láncukat, akkor az erdők pusztítása folytatódni fog.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ erdőirtás fenntarthatóság Greenpeace környezetvédelem pálmaolaj Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Debreczeni Anna
2024. március 25. 09:33 Világ

Nem a német gazdaság fogja kihúzni a gödörből a magyart

Továbbra is egy helyben jár a német gazdaság, ami nem jó hír a magyar exportkilátások szempontjából.

Mészáros R. Tamás
2024. március 25. 04:34 Világ

Trump miatt egyesek új atomkortól tartanak 

Ha az Egyesült Államok jövő januártól valóban feloldja védelmi garanciáit, Dél-Koreától Lengyelországig számos helyen felmerülhet, hogy nincs más módja az önvédelem biztosításának. 

Fontos

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.