Michael O’Leary, a Ryanair legendásan szókimondó, gyakran alpári hangnemtől sem visszariadó vezérigazgatója nem mindennapi levelet küldött a cég pilótáinak. Az írás első mondatában személyesen kér bocsánatot azért, mert szeptemberben elrontották a pilóták beosztását, és emiatt 20 ezer járatot kellett törölni.
O’Leary végig szokatlanul személyes hangot üt meg, ami egyrészt nagyon nem illeszkedik a külvilág felé tett korábbi megnyilvánulásaihoz, másrészt arra is utal, hogy a Ryanairnél igen komoly problémát okoz a járattörlések miatt kialakult válsághelyzet. Üzletileg egyelőre nincs gond, mert – kissé meglepő módon – a szállított utasok száma szeptemberben a törlések ellenére is 10 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és a gépek töltöttsége is nagyon magas volt, még emelkedett is.
A problémákat sokkal inkább az okozza, hogy a Ryanair pilótái besokalltak, számos kifogást hangsúlyoztak a szerintük nem megfelelő munkakörülmények miatt, és szakszervezeti tömörülésekhez kezdtek csatlakozni. O’Leary levele nagyrészt arról szól, hogy a 4200 pilótát megnyugtassa, illetve meggyőzze arról, hogy a beosztási káosz nem fog megismétlődni, és ne menjenek el a cégtől.
Az elmúlt hónapokban a pilóták egyre nagyobb számban kezdtek elvándorolni a Ryanairtől, főleg a Norwegian szipkázta el a munkaerő javát, jobb feltételeket ígérve. O’Learynek azonban a kezére játszik, hogy a Norwegian pénzügyileg nincs jó formában, a Monarch légitársaság minap bekövetkezett csődje és az AirBerlin korábbi vergődése pedig azt mutatja, hogy instabillá vált a szektor.
Ezért írja a pilótáknak O’Leary kendőzetlenül, hogy “ha azon gondolkodik, hogy egy ilyen pénzügyileg bizonytalanabb, vagy a brexit által sújtott légitársasághoz szerződne, arra bíztatom, hogy maradjon a Ryanairnél a saját maga és családja jövője érdekében”. A pilótáknak emelett fizetésemelést is ígért.
A vezérigazgatónak azért is kellett most visszafognia magát, mert amikor a járattörlések után a pilóták elkezdtek panaszkodni, szokásos stílusában azt nyilatkozta, hogy nekik könnyű dolguk van, hiszen egy héten csak 18 órát dolgoznak, ráadásul legtöbbször csak beülnek a repülőbe és megnyomják az robotpilóta gombot.
O’Leary most azt írta a levelében, hogy a sajtó félremagyarázta a szavait.
Fotó: AFP/Europress
Világ
Fontos