Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. augusztus 7. 11:52 Vállalat

Húszéves stratégia kudarcát mutatja a nyolcezer magyart foglalkoztató Continental szétválási terve

Leválasztaná az autóipari beszállítói tevékenységét a Continental, így a cég visszatérhet az eredeti profiljához, ami főként a gumiabroncsok és az iparban használatos termékek gyártásából állt. Az elmúlt húsz évben felépített alkatrészgyártói üzletágat egy független vállalatba szervezné a konszern 2025 végéig. A változás eredményeként két hasonló méretű cég jöhet létre.

Háttér: „Már nem átalakulással, hanem bomlasztó körülményekkel állunk szemben az autóiparban” – fogalmazott Philipp von Hirschheydt, a cég vezetőségének tagja egy sajtóeseményen, a külső tényezőket hangsúlyozva a döntés hátterében. Nikolai Setzer, a Continental ügyvezetője a piacok fokozódó volatilitását emelte ki, amire könnyebben reagálhatnak a szétválasztott cégek.

  • Elsősorban stratégiai hibák okozták, hogy két évtized munkájának fordíthat hátat a szétválással a Continental a Handelsblatt belső forrásai szerint, noha az autóipar valóban nincs fényes helyzetben. A problémák 2018-ban váltak égetővé, amikor kiderült, hogy a felvásárolt cégek nem tudták elérni a remélt szinergiákat, és kezelhetetlenné váltak a költségek.

Alulnézet: a német vállalat tizenkét helyszínen összesen több mint nyolcezer főt foglalkoztat Magyarországon, akik a gumigyártás és -forgalmazás mellett például a járműelektronikai berendezések gyártásában és fejlesztésében is részt vesznek. Több magyarországi telephely az azokat övező térség legfontosabb munkaadói közé tartozik.

  • A makói gumigyár esete rámutatott az elmúlt években a vállalat nehézségeire. A telephely létszáma megfeleződött 2018 és 2023 között, és a munkakörülmények miatt Lázár János, a térség egyéni képviselője már a kormányzati támogatások megvonását, sőt, a korábban folyósított állami pénzek visszakövetelését szorgalmazta.
  • A magyar Continental közleménye szerint „a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak”, ám bővebb tájékoztatást nem tudott adni a Telexnek. Mindenesetre azok jelentős része már az ezredforduló körül kezdődő alkatrészipari akvizíciók előtt is Continental keretein belül működtek és a gumiiparhoz kötődnek.
  • Kivétel például az autóelektronikai termékeket – például fékvezérlőket – gyártó budapesti üzem, ami nem sokkal a fékekre specializálódó Teves megvásárlására után létesült, és a vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséért felelős, szintén fővárosi központ. Jórészt fékrendszerekkel foglalkozik továbbá a veszprémi telephely is, igaz, több mint 30 éve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk5 év alatt feleződött a makói Continental állománya, most újra embereket küldenek el2018 szeptemberében még több mint háromezren, idén szeptemberben már csak a 1660-an dolgoztak a makói üzemben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkábanLemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyot esett a forgalma Csongrád és Veszprém legnagyobb foglalkoztatójánakA járvány miatt 40 százalékkal esett a Continental AG bevétele. A német autóipari beszállítónak 8 ezren dolgoznak Magyarországon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Continental gumiabroncsgyártás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. szeptember 18. 10:13 Közélet, Vállalat

A Brazil Államkincstár a hatezer milliárdos magyar cég kötvényéről: ez csalás!

Az értékpapír nem érvényes és soha nem is létezett, a vele kapcsolatos bármilyen kereskedelmi vagy pénzügyi tranzakció illegális - írták a brazilok.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 17. 16:33 Közélet, Vállalat

Miért mondja Nagy Márton, hogy a Spar politizál?

A Spar és a magyar állam közötti csörte jogi-szakmai oldala helyett a kormány a jelek szerint most már a politikai szálra helyezi a hangsúlyt.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 17. 05:04 Vállalat

Tartozáshegy alatt roskad össze egy százéves magyar gyár

Ha nem sikerül megmenteni a nagyatádi cérnagyárat, akkor több mint 200 ember marad munka nélkül, és a település költségvetése is nehéz helyzetbe kerülhet.

Fontos

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 16:27 Közélet

A VI. kerületi tiltás után a kormány is ráfordulna az Airbnb-szabályozás szigorítására

Országosan is szigorítás jöhet, a nemzetgazdasági miniszter szerint az Airbnb nem turisztikai, hanem lakhatási kérdés.

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 13:48 Közélet, Világ

Még mindig túl sokan dohányoznak, ezért újabb helyekről tiltaná ki az EU a cigarettát

Magyarországon 26 százalék volt tavaly a dohányosok aránya, az új szabályokat a hevített dohánytermékekre és elektronikus cigarettákra is kiterjesztenék.

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 05:31 Adat, Közélet

Orbán nagyokat mondott, de tényleg nem rosszak a magyar növekedési kilátások

Inkább 3, mint 5 százalékos növekedés várható jövőre, de ez Közép-Európában és az uniós mezőnyben is az erősebb teljesítmények közé tartozhat.