A BYD járműveire szabott feltételekkel indítaná a kormány a magyar vállalatok elektromosautó-vásárlását támogató programját a VSquare értesülései szerint, amivel a kínai gyártó európai terjeszkedését segítené. A pályázatok beadásának kezdete február 5., és jármű-beszerzésre egyelőre 30 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre.
Háttér: a támogatás bejelentésével szinte egybeesett a BYD modellek magyarországi forgalmazásának kezdete, és nem sokkal később derült ki, hogy Szegeden létesít a kínai vállalat új autógyárat. A BYD a hazai piacát már letarolta, most külföldön, többek között a világ harmadik legnagyobb autópiacának számító Európában erősít.
Számokban: a BYD szegedi beruházását a magyar kormány is támogatja anyagilag, azonban annak pontos összege még nem ismert – egyelőre egy 46 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztési csomag vált ismertté. Érdemes felidézni, hogy a BYD bejelentését megelőzően a legnagyobb beruházásként a CATL debreceni akkumulátorgyárát tarthattuk számon, amihez 320 milliárd forinttal járul hozzá a kormány.
- Az autóvásárlási támogatás keretében 9 375 darab gépkocsi finanszírozásában vehet részt az állam, amelyeket legkésőbb 2026 áprilisáig kell átadni. Ha csak a BYD-modellek lesznek megvásárolhatók a pályázat keretében, az nagyot dobhatna az egyelőre néhány autóból álló magyarországi BYD-flottán. Igaz, valószínűleg piaci alapon is felfut a márka, a Duna Autó és a Wallis Motor után a Schiller Autó is a kínai gyártó partnerévé vált.
- Európában tavaly novemberben 13 ezer gépkocsit adott el a BYD, ami a piac 0,1 százalékát teszi ki. A magyarországi gyár révén azonban a BYD hatékonyan alkalmazkodhat a helyi igényekhez és növelheti az eladásait, amire a japán és koreai gyártók példája is rámutatott már, sőt, a Tesláé is. A szegedi üzem azonban három év múlva kezdhet nagy volumenben termelni – ekkorra már kifut az ominózus magyar autóvásárlási támogatás.
Reakciók: a kínai állam is jókora támogatásokkal látja el az ottani autóipart, aminek piactorzító hatását – nevezetesen, hogy a kínai modelleket jellemzően ötödével olcsóbban kínálják az unió területén gyártott versenytársaiknál – az Európai Bizottság is vizsgálja, sőt, Franciaország már protekcionista lépésekig is eljutott. A vizsgálatok a BYD mellett a Geelyt és a SAIC-t érintik.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz elektromos autók gyártói után a vásárlók is kapnak némi támogatást a kormánytólNem előzmények nélküli a napokban bejelentett villanyautó-vásárlási támogatás, és különösebben nem is bőkezű.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKínai autógyár jöhet MagyarországraKínai autógyár lehetséges magyarországi építése van terítéken - értesült hazai külgazdasági forrásokból a G7. A jelek a világ legnagyobb elektromos autógyártójára, a BYD-ra utalnak.
Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy új szabályozás mutatja, miért épít Magyarországon autógyárat a BYDA francia kormány egy héttel a BYD szegedi gyárának bejelentése előtt közölte, hogy a jövőben nem ad támogatást a kínai elektromos autókra, és az európai gyártást akarja ösztönözni.
G7 támogató leszek!
Egyszeri támogatás / Előfizetés
Vállalat autó autógyár BYD támogatás Olvasson tovább a kategóriában