Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2023. május 9. 09:04 Vállalat

Bangladesbe készül a Wizz Air, amely már az ötödik legnagyobb európai légitársaság

Hamarosan Bangladesbe indíthat járatot a Wizz Air, az ehhez szükséges engedélyről akár egy hét múlva megállapodhatnak – írta a Dhaka Tribune bangladesi lap.

Előzmények: a magyar gyökerű légitársaság gyorsan terjeszkedik a Közel-Keleten és Közép-Ázsiában. Budapestről repül Kazahsztánba és Szaúd-Arábiába, az abu-dzabi központból pedig a Maldív-szigetekre, Ománba vagy Üzbegisztánba is.

  • A Wizz pár hete jelentette be, hogy amint elkezdenek megérkezni a hosszabb utakra képes repülői 2024-től, közvetlen járatokat indítana Európából Indiába. A pakisztáni engedélyek megszerzésén is dolgoznak.

Miért fontos ez? A három dél-ázsiai ország óriási piacot jelent a Wizz Airnek, mivel a térségben közel 2 milliárd ember él. India és Európa között azonban mindössze évi 2,3 milliós az utasforgalom, ami a ferihegyi forgalom ötöde.

Tágabb kontextus: míg nyugat-európai fapadosok inkább a transzatlanti utakkal próbálkoznak, a Wizz Air a Közel-Keleten, Közép- és Dél-Ázsiában lát potenciált, részben a sok vendégmunkás miatt.

  • A terjeszkedésben fontos szerepe van a Wizz Air adu-dzabi bázisának, mivel sok dél-ázsiai dolgozik a Közel-Keleten. A bázis létszámát a következő egy évben kétszeresére növelik.
  • A közvetlenül Európába érkező jövőbeli dél-ázsiai járatok Váradi József vezérigazgató szerint segítenének az európai munkaerőhiányon, a szélesedő középosztály pedig a turizmusnak adhatna löketet.

Számokban: ahogy a fenti grafikonon is látszódik, a Wizz Air kapacitásban már az ötödik legnagyobb európai légitársaság, megelőzve a British Airwayst vagy az Air France-t, és a top 10 közül a leggyorsabban növekszik.

  • A legtöbbet késő légitársaság ugyanakkor szintén a Wizz Air volt az elmúlt két évben, legalábbis az Egyesült Királyságban. Váradi szerint azonban tanultak a hibákól és sok fejlesztést hajtottak végre.

Mi következik? A Wizz Airnek jelenleg 180 gépe van, és további 360-at rendelt meg. A cég 2030-ra 500 gépet szeretne üzemben tartani.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHeteken belül hozzájuthatnak pénzükhöz a Wizz Air pórul járt utasaiA légitársaság vezérigazgatója elismerte, hogy tavaly nyáron lényegében összeomlott a működésük, de szavai szerint hamarosan felszámolják ennek következményeit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air tartozik messze a legtöbbel az utasoknak az Egyesült KirályságbanIdehaza is ismerős probléma: nehézkesen tudják érvényesíteni kártérítési igényeiket az utasok, amiben az intézményrendszer is hibás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár lefestették, mégis késik a Wizz Air által is megrendelt új repülő szolgálatba állításaAz Airbus kénytelen volt elismerni, hogy a repülésbiztonsági hatóság kifogásai miatt 2024-re csúszik az A321XLR szállítása, amelyből a Wizz Air 20-at rendelt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat banglades india repülés váradi józsef wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. május 18. 17:24 Vállalat

Részleges gyárbezáráshoz vezetett az autóipari válság Szlovákiában

Részben bezárt egy szlovákiai motorgyár, miközben az európai elektromos autók versenyképessége egyre kétségesebb az új piaci szereplők mellett.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.

Stubnya Bence
2024. május 16. 16:16 Adat, Vállalat

Nem ért véget a magyar cégek szenvedése a tavalyi csődhullámmal

Korlátozott forgalomnövekedés, csökkenő árrés és az exportáló cégek szenvedése a kereslet hiánya miatt: ezek lesznek a legnagyobb idei céges kihívások.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Stubnya Bence
2024. május 16. 13:47 Adat, Közélet

Újra lesz pénzünk fogyasztani, de még mindig túl nagy a lyuk a költségvetésen

Ugyan több előrejelzés is kicsit borúsabban látja az idei növekedési kilátásokat, mint pár hónapja, de legalább reálbér-növekedésre és több fogyasztásra számítanak.