Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2023. május 9. 09:04 Vállalat

Bangladesbe készül a Wizz Air, amely már az ötödik legnagyobb európai légitársaság

Hamarosan Bangladesbe indíthat járatot a Wizz Air, az ehhez szükséges engedélyről akár egy hét múlva megállapodhatnak – írta a Dhaka Tribune bangladesi lap.

Előzmények: a magyar gyökerű légitársaság gyorsan terjeszkedik a Közel-Keleten és Közép-Ázsiában. Budapestről repül Kazahsztánba és Szaúd-Arábiába, az abu-dzabi központból pedig a Maldív-szigetekre, Ománba vagy Üzbegisztánba is.

  • A Wizz pár hete jelentette be, hogy amint elkezdenek megérkezni a hosszabb utakra képes repülői 2024-től, közvetlen járatokat indítana Európából Indiába. A pakisztáni engedélyek megszerzésén is dolgoznak.

Miért fontos ez? A három dél-ázsiai ország óriási piacot jelent a Wizz Airnek, mivel a térségben közel 2 milliárd ember él. India és Európa között azonban mindössze évi 2,3 milliós az utasforgalom, ami a ferihegyi forgalom ötöde.

Tágabb kontextus: míg nyugat-európai fapadosok inkább a transzatlanti utakkal próbálkoznak, a Wizz Air a Közel-Keleten, Közép- és Dél-Ázsiában lát potenciált, részben a sok vendégmunkás miatt.

  • A terjeszkedésben fontos szerepe van a Wizz Air adu-dzabi bázisának, mivel sok dél-ázsiai dolgozik a Közel-Keleten. A bázis létszámát a következő egy évben kétszeresére növelik.
  • A közvetlenül Európába érkező jövőbeli dél-ázsiai járatok Váradi József vezérigazgató szerint segítenének az európai munkaerőhiányon, a szélesedő középosztály pedig a turizmusnak adhatna löketet.

Számokban: ahogy a fenti grafikonon is látszódik, a Wizz Air kapacitásban már az ötödik legnagyobb európai légitársaság, megelőzve a British Airwayst vagy az Air France-t, és a top 10 közül a leggyorsabban növekszik.

  • A legtöbbet késő légitársaság ugyanakkor szintén a Wizz Air volt az elmúlt két évben, legalábbis az Egyesült Királyságban. Váradi szerint azonban tanultak a hibákól és sok fejlesztést hajtottak végre.

Mi következik? A Wizz Airnek jelenleg 180 gépe van, és további 360-at rendelt meg. A cég 2030-ra 500 gépet szeretne üzemben tartani.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHeteken belül hozzájuthatnak pénzükhöz a Wizz Air pórul járt utasaiA légitársaság vezérigazgatója elismerte, hogy tavaly nyáron lényegében összeomlott a működésük, de szavai szerint hamarosan felszámolják ennek következményeit.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air tartozik messze a legtöbbel az utasoknak az Egyesült KirályságbanIdehaza is ismerős probléma: nehézkesen tudják érvényesíteni kártérítési igényeiket az utasok, amiben az intézményrendszer is hibás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár lefestették, mégis késik a Wizz Air által is megrendelt új repülő szolgálatba állításaAz Airbus kénytelen volt elismerni, hogy a repülésbiztonsági hatóság kifogásai miatt 2024-re csúszik az A321XLR szállítása, amelyből a Wizz Air 20-at rendelt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat banglades india repülés váradi józsef wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.