A családi tulajdonban lévő közepes és nagyobb vállalatok a német gazdaság fontos részét képezik, és időnként magyar kormányzati szereplőktől is elhangzik többé-kevésbé konkretizálva, hogy idehaza is több ilyen vállalkozásra lenne szükség.
A német családi vállalkozások a lobbizásban sem akarnak lemaradni, ennek keretében rendelt meg az ezt a kört segítő müncheni alapítvány*Stiftung Familienunternehmen egy a cégek munkahelyteremtő tevékenységét felmérő kutatást, amelyet a Mannheimi Egyetem középvállalati kutatásokra szakosodott intézete végzett el. A felmérésben a 26 legnagyobb családi tulajdonú német vállalatot hasonlították össze a DAX tőzsdeindexben szereplő 26 nem ilyen hátterű céggel. Azért pont ennyit, mert a DAX-nak ugyan 30 tagja van, de közülük a Beiersdorf, a Henkel, a Merck és a Volkswagen többsége családi tulajdonban van, így ebben a csoportban vették őket számításba.
Az eredmények szerint 2011 és 2020 vége között a családi hátterű vállalatok 837 ezer munkahelyet hoztak létre világszerte, ezen belül Németországban 267 ezret. Az egyéb tulajdonosi szerkezetű tőzsdei vállalatoknál ez a szám összesen 390 ezer, amelyből csak 48 ezer jutott Németországra – írja az eredményeket ismertetve a Spiegel.
A családi hátterű cégeken belül a Lidl és Kaufland boltláncokat összefogó Schwarz csoport volt a legnagyobb munkahelyteremtő 190 ezerrel, amelyet a Volkswagen (160 ezer), a Bosch (92 ezer) és az Aldi csoport (84 ezer) követett.
Vállalat
Fontos