Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. október 10. 13:03 Vállalat

Elmagyarázta a DM és a Rossmann, miért kell árat emelni, és hogy mire figyeljünk

A német sajtó rendszeresen foglalkozik a kiskereskedelmi árak trendjeivel és összehasonlításokkal, ám ahogy például a Focus írta nemrég, a drogériákat különösen nehéz monitorozni. Az újság szerint a DM üzleti modelljében például benne van, hogy az egyes boltokat önálló pénzügyi egységként kezelik, vagyis egy drágább bérleti díjú vagy magasabb egyéb költségekkel üzemelő boltnak több bevételt kell elérnie, hogy legyen fedezet a haszonra. Ennek következtében a német városok központjában lévő üzletekben egyes termékek drágábbak, mint például a városszéli bevásárlóközpontokban.

A Ruhr24 most megkérdezte a drogériákat, hogy mi okozza náluk az áremeléseket. A Müller nem válaszolt az újságnak, a DM és a Rossmann viszont igen, és a szokásos okokat említették: nagyon drágulnak az alapanyagok, illetve sokszor nagyon kevés az alapanyag, a költségeket pedig az ellátási láncok zavarai emelik magasabbra. Emelkednek a szállítási és az energiaköltségek is.

A DM azt hangsúlyozta, hogy 1984 óta alkalmaz egyes termékeknél úgynevezett tartós árakat, amelyeknél vállalja, hogy legalább négy hónapig nem változtat rajtuk. A cég azt mondja, hogy ezt a vállalását még a mostani inflációs környezetben is tartja. A régebb óta tartós árú termékekre rá is írja azt a dátumot, amióta az ár nem változott.

A Rossmann azt emelte ki, hogy az inflációs hatást megpróbálják ellensúlyozni a saját márkás termékekkel, amelyek iránt egyébként az utóbbi időben nagyon megnőtt a kereslet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden eddigit felülmúló tempóban drágultak az élelmiszerek szeptemberbenMár a sima vizes zsemle kilója is 1000 forint, és az inflációt az árstop sokszor csak papíron húzza le.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHiába emelnek bért év közben is, megeszi a magyar fizetéseket a drágulásA kétarcúvá váló munkaerőpiacon az emberek egy része már annak is örül, ha megmarad a munkahelye. Az infláció miatt elszállnak a bérigények, ebből jövőre nagy konfliktusok, de brutális reálbércsökkenés is lehet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚj konkurenciát kaptak a nagy drogériák, a Kifli.hu után újabb cseh szereplő érkezett a magyar piacraA Pilulka leginkább egy drogéria áruválasztékát fedi le, a raktárbázisa pedig Szlovákiában van.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat áremelkedés dm drogéria infláció Rossmann Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.