Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. július 12. 10:09 Vállalat

Szellemjáratok százaival próbálja legyűrni a légi közlekedési káoszt a Lufthansa

A koronavírus-járvány idején a légitársaságok azért közlekedtettek akár ezrével utasok nélküli járatokat, hogy ne veszítsék el az értékes reptéri leszállási jogaikat, most azonban más okból térnek ehhez vissza, legalábbis a Lufthansánál. Most ugyanis a járványhoz képest pont ellentétesek a problémák: a hatalmas keresletet képtelenek kezelni az európai légitársaságok, repterek és légi irányítók, ami miatt ezrével törlik a járatokat.

Ez viszont teljesen felborítja az üzemeltetést, hiszen ha egy repülőnek csak az utolsó útja esik ki, akkor másnap reggel értelemszerűen nem ott lesz, ahol lennie kellene, a személyzettel együtt. Ilyesmi máskor is előfordult, normális esetben ezt a légitársaságok tartalék gépekkel és személyzetekkel kezelni tudják, most azonban ez olyan mértékű, hogy teljesen esélytelen a pótlás.

Így előfordul, hogy az üres repülőgépek közlekedtetésére is szükség van az üzemeltetés helyreállítása érdekében. Ráadásul ez most olyan szempontból is jól jöhet, hogy számos európai repülőtéren a poggyászok is ott ragadtak, azaz a csak személyzettel közlekedő szellemjáratok legalább a bőröndöket is el tudják vinni. (Emellett árut is szállíthatnak.)

A Spiegel néhány napja a Lufthansa belső köreiből szerzett információi alapján arról írt, hogy a társaságnál nő az ilyen járatok száma, múlt hét péntek és most csütörtök között csak Frankfurtból 364 ilyen szellemjárat indult/indul, a törölt járatok száma pedig 105. Az esetleges folytatásról a későbbiekben születik döntés.

A kialakult helyzet miatt a Lufthansa szakszervezetei élesen kritizálták Carsten Spohr vezérigazgatót, aki a járványban túlzásba vitte a spórolást, az akkori elbocsátások ugyanis most bosszulják meg magukat. „Eljátsszuk a jó hírnevünket, hosszú távon nem fog működni, hogy prémium áron fapados szolgáltatást és megbízhatóságot adunk” – írták a társaság felügyelőbizottságának küldött levélben. A vezérigazgató egyébként nemrég maga is elismerte, hogy a járvány idején túlzásba vitték a megtakarítási programot a vállalatnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagy hiba lenne, ha úgy indítanák újra a padlóra került légitársaságokat, mintha mi sem történt volnaGyakorlatilag nulláról kell felállnia a teljes iparágnak a legtöbb esetben állami segítséggel. Ez alkalmat adhatna arra, hogy a szektorral egy új, zöldebb alkut kössünk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgymás után halasztják és törlik a nagy nyugati reptérbővítési terveketHatalmas ellenálláson kell áttolni egy-egy ilyen projektet, Párizsban most mégis kidobják, Bécsben pedig jegelik a korábban már elfogadott bővítést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAmikor egy vonatjegy duplájáért lehetett hidroplánozni Budapest és a Balaton közöttHiába tört ki repülési láz a Szabadság hídtól induló olcsó repülők miatt a húszas években, csak pár évet élt meg a budapesti hidroplánozás.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat légi közlekedés Lufthansa repülőgép repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.