Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2022. május 30. 12:05 Vállalat

Majdnem bezúzták, ma már újra a NER-nek termeli a százmilliókat

Rekordárbevételt és rekordközeli nyereséget ért el 2021-ben a Mahir Cityposter Kft., bő öt évvel azt követően, hogy a cég léte is veszélybe került, miután hirdetőoszlopait elkezdte elbontatni a főváros. A Budapesttel évekig pereskedő, és eközben pénzügyileg kissé megrogyó cég most 205,6 milliós profitot hozott, igaz, időközben megváltozott a tulajdonosa: Simicska Lajos helyett Mészáros Lőrinc kezébe került a vállalat.

Hirtelen előnytelen lett a szerződés

Az emberemlékezet óta Simicska-érdekeltségbe tartozó Mahir Cityposter emblematikus szereplője volt a Fidesz egykori pénztárnoka és a miniszterelnök közötti konfliktusnak. A cég a Simicska-Orbán háború kezdete előtti években kifejezetten eredményesen működött, évről évre egymilliárd forint körüli árbevételt ért el, és masszív nyereséget is termelt. Az egyetlen év például, amikor a mostaninál is nagyobb profitot sikerült elérni, a nagy konfliktust megelőző utolsó év, 2014 volt.

Az eredményes működésben valószínűleg szerepet játszott, hogy a vállalat saját szempontjából elég kedvező szerződést köthetett a fővárossal a hirdetőoszlopok elhelyezésére. Legalábbis Budapest fideszes vezetése – a nagy összeveszés után néhány hónappal – ezzel indokolta a céggel még 2006-ban 25 évre kötött szerződés felmondását. Tarlós István akkori főpolgármester a korábbi városvezetést tette felelőssé az „előnytelen szerződésért”, ám 2010 óta már ő vezette Budapestet, és

az összeveszés előtti öt évben valahogy nem zavarta a hirtelen kedvezőtlenné váló megállapodás.

Ezt követően tört ki a sajtóban csak oszlopháborúként emlegetett konfliktus, amely során egyszerűen elkezdték lebontani a Mahir oszlopait, amelyeket egy idő után vagyonőrök védtek. A oszlopkivágások végül leálltak, az ügyből per lett, és a következő években nagyjából ez határozta meg a társaság eredményességét is.

Jött az új tulajdonos

A Mahir 2015-ben árbevételének harmadát elvesztette, eredménye pedig veszteségbe fordult. Bár a következő években papíron nyereséges volt a társaság, ez több esetben is csak a per miatti könyveléstechnikai tételeknek volt köszönhető. A korábbi évekhez képest 2015 és 2019 között a vállalat inkább csak vegetált.

Simicska Lajos kapitulálása után azonban újabb fordulatot vett a Mahir Cityposter sorsa is.

A 2018-as újabb Fidesz-kétharmad után a párt egykori gazdasági háttérembere szinte minden vállalati érdekeltségét eladta, és ezek jelentős része – egykori üzlettársa, Nyerges Zsolt érintésével – Mészáros Lőrincnél kötöttek ki. Nem volt egy másképp a Mahirral sem.

Az átadás-átvétel 2019 tavaszán zárult le végleg, ezután még kellett kis idő a sorok rendezéséhez, de az új tulajdonos alatt már 2020-ban újra virágkorát élte a társaság. Tavaly pedig az egy évvel korábbi teljesítményt is sikerült még egy kicsit javítani. Időközben ráadásul a társaság a fővárossal szembeni perét jogerősen is megnyerte.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem Nyerges lesz a Simicska-cégek végállomásaInformációink szerint átmeneti időre kerülhet csak Nyerges Zsolt nevére a teljes Simicska-birodalom. Még mindig tízmilliárdokat ér a csoport, amiből 60 milliárdot szedtek ki 2010 óta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzt az egy céget nem adja Simicska LajosA juh- és kecsketenyésztéssel foglalkozó Hárskúti Mezőgazdasági Zrt. az egyetlen cég, amelyet nem adott el Simicska Lajos Nyerges Zsoltnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHétszeresére növeli a közbeszerzési győzelem esélyét a NER-es kapcsolatErős lenne azt feltételezni, hogy egyes cégek NER-es periódushoz köthető kiemelkedő sikeressége hatékonyságuk vagy a közbeszerzési piacon való jártasságának növekedésből származik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Budapest Mahir Mészáros Lőrinc simicska lajos Tarlós István Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. december 6. 15:25 Vállalat

Sorra mennek tönkre a magyar fuvarozók a gazdaság zsugorodása miatt

A fuvarok számának csökkenése miatt a több mint 10 éve tartó krónikus és nagyon súlyos sofőrhiány is enyhülni kezdett.

Stubnya Bence
2024. december 5. 09:57 Vállalat

Még a lengyel gyárától is szabadulna a Northvolt, de az biztos, hogy nem a kínaiak fogják megmenteni

A svéd cég csődje arra utal, hogy nincs koherens uniós stratégia az akkumulátorgyártási értéklánc kiépítéséhez, az új Európai Bizottság azonban újra nekifutna a dolognak.

Stubnya Bence
2024. december 4. 14:12 Adat, Vállalat

Leépítésekre számítanak az autóiparban, de az ipar egészében nem látszanak a sötét felhők

Novemberben csak a német, osztrák, belga és lengyel iparcégek voltak pesszimistábbak a magyaroknál.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. december 9. 13:26 Adat

Külföldre megy a gáz a magyar tárolókból, ezért apad rohamosan a készletszint

Bár a tavalyinál és a tavaly előttinél kedvezőtlenebb időjárás is szerepet játszik abban, hogy gyorsan fogy a gáz a magyar tárolókból, messze nem ez a fő ok.

Hajdu Miklós
2024. december 9. 05:20 Adat

Lengyelek, románok, bolgárok százezrei léptek a magyarok elé a jövedelmi ranglétrán

Sok francia, portugál és szlovák jövedelmét hagyta le az elmúlt három évben a magyar társadalmi közép, de eközben szegényebb országok állampolgárai előztek.

Kiss Péter
2024. december 8. 05:35 Pénz

A beígért Trump-intézkedések időzítésén sok fog múlni

Nagyon más a helyzet, mint 2016-ban, és hiba lenne azt gondolni, hogy az elnök a Kongresszuson mindent simán átvisz.