Bár korábban az a veszély fenyegetett, hogy akár az év végéig is állnak majd a Skoda gyártósorai, ezt sikerült elkerülni, kéthetes szünet után vasárnap újraindult a termelés a vállalat autógyáraiban. A cég vezetője bizakodó, szerinte el tudják kerülni az újabb leállásokat.
Thomas Schäfer a cseh sajtónak nyilatkozva arról beszélt, hogy idén már negyedmillió autó legyártását akadályozta meg a félvezetőhiány, és mivel ennek nagy része a harmadik negyedévre esett, nem csoda, hogy a vállalat veszteséggel zárta ezt az időszakot. Pedig a koronavírus-járvány kezdete óta végrehajtott programokkal összesen már félmilliárd eurót takarítottak meg.
A chiphiányról visszatekintve azt mondta, hogy rendkívül sok negatív hatás adódott össze, a félvezetők gyártóit Texasban hidegbetörés, Japánban egy gyártűz, Malajziában pedig a járvány fellángolása hátráltatta. Míg azonban több autógyártónál a raktárkészletek növelésében látják a biztonságosabb termelés zálogát, Schäfer nem gondolja, hogy el kellene felejteni a korábbi, alacsony készletszintű just in time rendszert. Szerinte ez a chipeknél már csak azért sem működőképes, mert ezek hamar elavulnak, ezért ők nem raktározással, hanem a beszerzések alaposabb megszervezésével igyekeznek elkerülni a jövőbeli problémákat.
A menedzser beszélt az autóipar jövőjéről is, szerinte a belsőégésű motor által hajtott autók el fognak tűnni a gyártósorokról az évtized második felében. A folyamatot visszafordíthatatlanná teszi, hogy az egyre szigorodó kibocsátási szabályok miatt a benzines és dízelautók folyamatosan drágulnak, így idővel az elektromos kocsik olcsóbbá válnak. A cseh kormánnyal pedig épp nemrég írtak alá egy megállapodást elektromos töltők telepítéséről, így a jövőben nem kell majd aggódni ezek elérhetősége miatt.
Vállalat
Fontos