Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. július 20. 11:04 Vállalat

Rehabilitációs kezelésre szorul az Audi-vezér hosszú Covid miatt, ami az egész csoport jövőjére kihathat

Az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann két-három hónappal ezelőtt megfertőződött a koronavírussal, és kórházi kezelésre is szorult. Felépülése után igyekezett visszatérni korábbi munkatempójához, azonban az úgynevezett hosszú Covid tüneteit észlelte magát, ezért múlt héten hosszabb rehabilitációs kezelésre vonult – írja a Business Insider német kiadása. Az információt a cég megerősítette a lap számára.

A fejleményt sokan fogadták aggodalommal az Audit is magában foglaló Volkswagen-csoportban, mivel Duesmann nemcsak a Magyarországon is gyárral rendelkező márkát vezette, hanem a csoportszintű fejlesztési területet is. Márpedig ennek most kiemelt jelentősége van, hiszen a következő évek fogják eldönteni, hogy a Volkswagen az elektromos autók korának is meghatározó szereplője lesz-e. Ennek köszönhetően a csoportban legalább olyan fontos vezetőnek tartják Duesmannt, mint a konszernt vezető Herbert Diesst.

Azt egyelőre nem tudni, hogy meddig tarthat a kezelés, már csak azért sem, mert a hosszú Covidról nem túl bőséges a szakirodalom. Magához a betegséghez hasonlóan sokfélék lehetnek a tünetek, sokan számolnak be levertségről és krónikus fáradtságról, és gyakran fordul elő légszomj, koncentrációs és memóriazavar, sőt depresszió is.

Az eddigi eredmények szerint a kezelések gyakran eredményesek, de a siker egyáltalán nem garantált. Egy tanulmány szerint a Coviddal kórházban kezeltek a felépülésük utáni kilenc hónapban átlagosan 60 napot hiányoztak munkahelyükről. Az is előfordul, hogy valaki egyáltalán nem tudja ellátni a korábbi munkáját.

A Business Insider szerint azonban az Audinál egyelőre nem gondolkodnak Duesmann utódlásán, bíznak benne, hogy a menedzser teljesen felépül, és ismét a korábbi lendülettel tud majd dolgozni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgyetlen ígért új nagyvállalati munkahely átlagosan 16 millió forintba került tavaly az adófizetőknek52 cég kapott 105 milliárdot. Ebből 18,6 milliárd olyan cégekhez került, ahol csökkent a munkavállalók száma.

Vállalat Audi covid koronavírus Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. december 7. 20:02 Élet, Vállalat

Az ársapka eltörlése csak két hónapra oldja meg a gondokat a gázolajnál

Ez már valóban a szankciók közvetett hatása lesz, egyelőre nem látszik, honnan lehetne pótolni a kieső üzemanyag-mennyiséget.

Torontáli Zoltán
2022. december 7. 13:38 Élet, Vállalat

Van-e szabadrablás az élelmiszerpiacon az infláció miatt?

Egyre több országban kezdik vizsgálni, hogy a termelők és a gyártók mennyire tudják annál is jobban emelni az áraikat, mint amennyivel a költségeik emelkedtek.

Pálos Máté
2022. december 6. 19:14 Élet, Vállalat

Miért most alakult ki pánikvásárlás és üzemanyaghiány a benzinkutakon?

Az ország számos kútján elfogyott a nem hatósági áras üzemanyag is, a Mol szerint a hétvégi „pánikvásárlás” során az átlagosnál másfélszer több benzint vásároltak a magyar kutakon.

Fontos

Dr. Váradi Péter
2022. december 7. 17:12 Élet, Közélet

Róka a baromfiudvarban: a magánegészségügy és az állam viszonya

Meg kell akadályozni, hogy orvosok úgy teremtsenek automatikusan piacot a saját magánrendelőjüknek, hogy korlátozzák vagy elhagyják a korábban általuk nyújtott állami ellátást.

Stubnya Bence Jandó Zoltán
2022. december 7. 04:34 Adat, Élet

Nem azért nincs benzin a kutakon, mert nálunk nőtt volna legjobban a fogyasztás

Felrobbant árszintek ide vagy oda, nem hazánk az egyetlen uniós ország, amely több benzint és gázolajat fogyaszt, mint az energiaválság előtt.

Kolozsi Ádám
2022. december 6. 15:42 Közélet, Világ

Magyarország akkor vétózott, amikor enyhülni látszottak a nagyok a magyar pénzek ügyében

Eszkalálódni látszik a kölcsönös zsarolási játszma a Magyarországnak járó uniós források körül, miután kedden Varga Mihály egyedüliként megvétózta a kedvezményes EU-s hitelt Ukrajnának Brüsszelben.