Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2021. június 16. 13:06 Vállalat, Világ

Szeretik zöldnek beállítani magukat, de az autógyártók többségének még tisztességes terve sincs a zöld átállásra

Tíz nagy, Európában termelő autógyártó közül csak kettő, a Volvo és a Volkswagen áll készen arra, hogy az EU klímacéljainak megfelelő tempóban álljon át elektromos autók gyártására – derül ki a Transport & Environment (T&E) civil szervezet szerdán publikált elemzéséből.

A jelentés azért is érdekes, mert ahogy azt Julia Poliscanova, a szervezet járművekért és e-mobilitásért felelős szenior vezetője is elmondta, miközben az autógyártók a kommunikációjukban igyekeznek kihangsúlyozni, hogy odafigyelnek a fenntarthatóságra, a valóságban a legtöbbjük nagyon messze van attól, ahol lennie kellene.

Az elemzés szerint egyedül a Volvo és a Volkswagen rendelkezik egyszerre elég ambiciózus célokkal, és a célok megvalósítására vonatkozó hiteles tervvel. A Fordnak van terve, de nem egyértelmű, hogy azt hogyan fogja megvalósítani.

A Stellantis, a Daimler, a BMW, a Jaguar Land Rover, és a Toyota pedig az elektromos modellekre vonatkozó rövid távú eladási előrejelzések, és a hagyományos modellek kivezetésére vonatkozó stratégia hiánya miatt is nagyon alacsony pontszámot kapott a szervezet “elektromos jármű felkészültségi indexe” alapján. A BMW, a Daimler és a Toyota esetében a T&E szerint az is problémát jelent, hogy túlzott mértékben támaszkodnak a hibridekre.

A szervezet nem először vizsgálta a gyártók vállalásait: 2016-ban az elemzés azt mutatta meg, hogy az új autókon belül megcélzott 3,6 százalékos elektromos autókra vonatkozó arány kevesebb mint felét érték el.

A legrosszabb pontszámot kapó Toyota kapcsán a jelentés megjegyzi, hogy a cég 2030-ra nem is jelölt ki célokat az új e-autóik arányára, 2025-re pedig csak 10 százalék a célja, és a legnagyobb mértékben a viszonylag szennyező hibrid technológiára támaszkodik. A lista másik végén álló Volvo éppen szerdán jelentette be, hogy 2026-ig tervez átállni arra a technológiára, amelynek segítségével a járműveikhez használt acél gyártásának CO2-kibocsátását 90 százalékkal csökkentené.

A jelentésből emellett az is kiderül, hogy az új elektromos autók termelése a 2021-es 1 millióról a szervezet előrejelzése szerint 3,3 millióra fog nőni 2025-re, majd 6,7 millióra 2030-ra. Az összes új modellen belül így az e-autók aránya 7,4-ről 50 százalékra nőne. Az új hibridek száma 2026-ban tetőzne 1,6 milliónál, ami az összes új autó 12 százaléka, az előrejelzés szerint innentől kezdve az évtized végéig stagnálás várható.

A T&E szerint még abban az esetben is 10 százalékkal elmaradna a gyártók e-autó kibocsátása a szükséges szinttől, ha tartani tudnák magukat a vállalásaikhoz. A szervezet szerint ahhoz, hogy a gyártók megfelelő mennyiségben dobjanak piacra megfizethető árú új elektromos autót, az uniós szabályozás szigorítására lenne szükség az autók CO2-kibocsátására vonatkozóan. 2030-ig az új autók kétharmadának, 2035-re pedig 100 százalékának elektromosnak kellene lennie.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJó vicc volt a Voltswagen, de a valóságban a Volkstesla elérése a németek céljaAz elmúlt hónapok tőzsdei szárnyalása alapján a befektetők elhiszik, hogy a Volkswagen komoly versenytársa lesz a Teslának. Az igazán izgalmas kérdés az, hogy utána mi lesz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ autógyártó autóipar elektromos autó klímacélok közlekedés üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.