Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 7. 14:38 Vállalat

Újabb autógyártó akarja abbahagyni a belső égésű modellek gyártását

Az 500-as képében a Fiat jelenleg egyetlen elektromos személyautót gyárt, de a cégvezetés elkötelezte magát, hogy 2030-ban már kizárólag elektromos kocsikat kínál majd a vevőknek.

A márka anyavállalata, a Stellantis által publikált dokumentum szerint – amely a Fiat-vezérigazgató Olivier Francois és Stefano Boeri építész beszélgetésének kivonata – az olasz autógyártó termékpalettáját 2025 és 2030 között fokozatosan az elektromos járművek felé tolják el, és végül nem is maradnak belső égésű motor által hajtottak. A menedzser hozzátette: az egyre olcsóbb akkumulátorokat kihasználva olyan gyorsan jönnek ki az új modellekkel, amennyire csak lehetséges.

Ez a fejlemény azért is figyelemre méltó, mert a Fiat-Chrysler finoman szólva nem járt élen az elektromos autózásban, csak úgy tudta elkerülni a túl magas flottaszintű károsanyag-kibocsátás miatti uniós büntetést, hogy kibocsátási krediteket vásárolt a Teslától. Miután azonban a Fiat-Chrysler egyesült az Opelt is magában foglaló Peugeot-Citroennel (PSA), megváltozott a helyzet. Az így létrejött Stellantisban immár házon belül van egy olyan alváz, amelyet az elektromos Opel Corsánál, Peugeot 208-asnál és DS 3 Crossbacknél is használnak, és amelyre a jövőben Fiatok is épülhetnek.

Ahogy a bejelentésről beszámoló golem.de emlékeztet, a Fiat már egészen hosszú sorba állt be azzal, hogy bejelentette a belső égésű modellek kivezetését. A Jaguar 2025-től akar csak elektromos autókat gyártani, a Volvo, valamint a BMW a Minivel 2030-at jelölte ki erre, míg a General Motors 2035-as dátumot tűzött ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég az autóipari jó hírek mögött is nagy bizonytalanság látszikA magyar járműgyártás meglehetősen kiszolgáltatott a külföldi vállalatoknak, miközben az ágazat hazai kézben lévő része nincs könnyű helyzetben.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autógyártó elektromos autó Fiat stellantis üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.