Nincs túl sok ágazat, amely egy az egyben a koronavírus-járvány nyertesének nevezhető, de az egészségügyi védőfelszerelések gyártása ilyen. Bizonyítja ezt a Mercator Medical nevű lengyel vállalat, amely egyebek mellett gumikesztyűk előállításával foglalkozik.
A cég részvényeit jegyzik a varsói tőzsdén, és kedden tette közzé a harmadik negyedéves beszámolóját. Ebből az látszik, hogy a forgalma több mint a négyszeresére nőtt 2019 hasonló időszakához képest, és elérte a 608,2 millió zlotyt (jelenlegi árfolyamon több mint 49 milliárd forintot).
Ez sem rossz eredmény, de ami igazán megdöbbentő, az a nyereség növekedése. A cég a tavalyi harmadik negyedévben szerény 1,3 millió zloty adózott profitot ért el, most július és szeptember között viszont 356,2 milliót – ez pontosan 274-szeres növekedés.
Ezekből a számokból az is kiderül, hogy a vállalat nyereségrátája 58,6 százalék, ami még egy szoftvercégnél is kiemelkedő teljesítmény lenne, nemhogy egy hagyományos gyártó vállalat esetében. Ez jól mutatja, hogy a korábbihoz képest csillagászati áron tudta értékesíteni a termékeit.
Arra számítottunk, hogy a kesztyűk világpiaci árai mérséklődnek, és a harmadik negyedév egy részében valóban ezt tapasztaltuk. A járványhelyzet miatt azonban az árak tovább nőttek, így az előttünk álló időszak eredményeivel kapcsolatban is optimisták vagyunk
– idézi a Business Insider lengyel kiadása a cég igazgatóságának egyik tagját. Emögött minden bizonnyal az áll, hogy míg nyáron a járvány visszaszorult szerte Európában, addig az ősz beköszöntével durva növekedésnek indultak a fertőzésszámok, vele együtt pedig a védőeszközök iránti kereslet is.
Mindez tükröződik a cég tőzsdei árfolyamában is. Az évet a vállalat részvényei 9,95 zlotyn kezdték, míg most, csütörtök délelőtt 638 zlotyn állnak, ami több mint 64-szeres növekedés.
Vállalat
Fontos