Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 30. 13:03 Vállalat

Megötszörözi termelését egy Magyarországon is jelen lévő akkumulátorgyártó

A magyar gazdaság szempontjából is érdekes információkat ismertetett a második negyedéves jelentése közzétételekor az SK Innovation. A kőolaj-finomítással, petrolkémiával és akkumulátorgyártással foglalkozó dél-koreai vállalatcsoport beszámolt arról, hogy az utóbbi ágazatában idén elkezdődött a termelés a magyarországi (komáromi), valamint a kínai (csangcsoui) üzemében, így idén az akkumulátorgyártó kapacitása már eléri a 20 gigawattórát.

Összehasonlításként, amikor 2019 februárjában a cég bejelentette a komáromi beruházás második ütemét, akkumulátorgyártó kapacitása még csak 4,7 gigawattóra volt. Már akkor azt a célt tűzték ki, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek, 2022-ra 60 gigawattóra kapacitás elérése volt a terv.

Ennél most még tovább mentek. Ahogy a Korea Times idézi az elhangzottakat, a második magyar egység, valamint két egyesült államokbeli gyár beindításával a kapacitás 2023-ra 71 gigawattórára nő. 2025-re pedig 100 gigawattóra az új cél. Ennek menetrendjét még nem véglegesítették, és nyilván az is kell a megvalósulásához, hogy az elektromos autók térnyerése abban az ütemben folytatódjon, ahogy arra az SK Innovation vezetése számít.

Így néz majd ki az üzem a második ütem elkészülte után. Forrás: SK Innovation

Ezekhez a számokhoz képest a vállalat jelenlegi helyzete kevésbé fényes, bár ez a koronavírus-járvány közepette annyira nem meglepő. A csoport forgalma a második negyedévben közel 45 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest, 7200 milliárd vonra (nagyjából 1800 milliárd forint). Ami az eredményt illeti, üzemi szinten közel 440 milliárd vonos veszteséget könyvelt el, igaz, ez már jóval kedvezőbb, mint az első negyedéves 1775 milliárdos mínusz. (Tavaly a második negyedévet 498 milliárdos nyereséggel zárták.)

Az akkumulátorgyártó ágazat az első negyedévben 114, a másodikban 105 milliárdos veszteséget hozott össze. Az utóbbiban az eladások a cég szerint már jobban alakultak, de sok egyszeri kiadás volt a külföldi gyárakhoz kapcsolódóan. Az eredmény javulására a negyedik negyedévben számítanak, amikor elkezdik szállítani az akkumulátorokat a Hyundai új elektromos autóihoz.

Az SK Innovation első komáromi beruházását 2018-ban jelentették be, a másodikat egy évre rá. A kettő együtt közel 340 milliárd forintos fejlesztés.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA BMW debreceni gyáránál is nagyobb a most bejelentett komáromi beruházásA dél-koreai SK Innovation szerint kulcsszerepe lesz a komáromi gyárnak abban, hogy piacvezető legyen az elektromos autókba való akkumulátorok gyártásában.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat akkumulátor akkumulátorgyártás elektromos autó SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.