Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 28. 14:45 Tech, Vállalat

A BMW debreceni gyáránál is nagyobb a most bejelentett komáromi beruházás

Összességében a BMW debreceni gyáránál is nagyobb volumenű lesz a dél-koreai SK Innovation komáromi beruházása. Szerdán jelentették be, hogy az egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum 239 milliárd forintos beruházásba kezd márciusban. Ez az SK Innovation második gyáregysége lesz Komáromban, ugyanis tavaly kezdte el építeni első egységét 98 milliárd forintból.

Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi beruházás összértéke így közel 340 milliárd forint lesz. A tavaly júliusban bejelentett debreceni BMW-beruházás némileg elmarad ettől az összegtől, ott egymilliárd euróval terveztek, ami mai árfolyamon 316 milliárd forint. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t.

 

A komáromi beruházás tavaly elkezdett első egységében 2020-ban indulhat a termelés, a most bejelentett gyáregységben pedig 2021 és 2022 fordulóján. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.

Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai céggé vált. A Fortune Global 500 szerint az SK csoport a világ 87. legnagyobb vállalata. A komáromi gyár lesz az SK Innovation első európai akkumulátorgyártó üzeme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz új BMW-gyárral még szorosabban öleli magához Magyarországot az autóiparTíz év után jön végre egy igazi nagyberuházás az országba, ráadásul pont abba az országrészbe, ahonnan a leginkább hiányzott egy nagy gyár. De lehetnek hátulütők is.

A második komáromi gyár felépítésébe az európai autógyártók egyre nagyobb igénye miatt kezdtek bele. Szállítanak a többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek, tavaly pedig szerződést kötöttek az Audit is gyártó Volkswagen-csoporttal. A mostani fejlesztéshez azért is választhatták Komáromot, mert viszonylag közel van hozzá a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.

Az SK Innovation szerint az európai terjeszkedésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek az elektromos autók piacán. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitásukat több mint tízszeresére, 60 gigawattórára növelnék 2022-re.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Ebben rendkívül fontos szerepe lehet a komáromi gyárnak. Az első ütem gyártókapacitása korábbi hírek szerint 7,5 gigawattóra lesz, amely a korábbi hírek szerint 250 ezer autó ellátására lehet elég. Az új gyár kapacitásáról nem jelent meg adat a tegnapi közleményben, de a beruházás mértéke alapján jelentősen túlszárnyalhatja az első gyáregységét.

A cél elérése érdekében az SK Innovation az Egyesült Államokban is tervez egy hasonló üzemet építeni. Tavaly összesen 2 millió elektromos autót adtak el a világon, ami több mint 70 százalékos növekedés az előző évhez képest.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó Komárom SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. május 13. 10:06 Adat, Tech

Nemcsak a Temu tarolása a probléma, hanem hogy kicsi a magyar piac

A csehek és a lengyelek kiugróan jók, de Románia és még Horvátország is előttünk jár az e-kereskedelmi piac mutatóiban.

Pintér Róbert
2024. május 12. 05:19 Tech, Vállalat

Kedves magyar cégvezető, mikor ébredsz rá, hogy nem lehet megúszni a digitalizációt?

Románia azért is előzhette a kanyarban Magyarországot, mert romlik a magyar kkv-k versenyképessége, aminek szerves része a digitalizáció alacsony szintje.

Torontáli Zoltán
2024. május 7. 14:03 Tech, Vállalat

Elmegy a piac a magyar e-kereskedők mellett

Vége annak az egyszerű korszaknak, amikor a Kínából nagyban megvett árut kettes szorzóval itthon simán el lehet adni.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 21. 16:34 Élet, Világ

Nem sietik el a boltokban használt vékony műanyag zacskók betiltását

Az Európai Unió tesz egy nagy lépést a műanyag hulladék csökkentése érdekében, de nagyon lassan és sok szempontból kritizált módon.

Avatar
2024. május 20. 05:13 Közélet

Mi a baja Európának a magyar alapítványi egyetemekkel, ami elvágja a diákok és kutatók külföldi útját?

Az egyetemek alapítványi fenntartása nem lenne probléma, ha a kuratóriumi tagok kiválasztása és működése nem lenne önkényes, a közpénzek útja pedig követhetetlen.

Könnyebb helyzetbe hozza a magyar kormányt az európai választás

Fennakadásokat igen, gazdasági kisiklást nem hoz az EP-választás várható kimenetele, Magyarországnak pedig jól jön a szigorúbb költségvetési felügyelet elodázódása.