Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 28. 14:45 Tech, Vállalat

A BMW debreceni gyáránál is nagyobb a most bejelentett komáromi beruházás

Összességében a BMW debreceni gyáránál is nagyobb volumenű lesz a dél-koreai SK Innovation komáromi beruházása. Szerdán jelentették be, hogy az egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum 239 milliárd forintos beruházásba kezd márciusban. Ez az SK Innovation második gyáregysége lesz Komáromban, ugyanis tavaly kezdte el építeni első egységét 98 milliárd forintból.

Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi beruházás összértéke így közel 340 milliárd forint lesz. A tavaly júliusban bejelentett debreceni BMW-beruházás némileg elmarad ettől az összegtől, ott egymilliárd euróval terveztek, ami mai árfolyamon 316 milliárd forint. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t.

 

A komáromi beruházás tavaly elkezdett első egységében 2020-ban indulhat a termelés, a most bejelentett gyáregységben pedig 2021 és 2022 fordulóján. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.

Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai céggé vált. A Fortune Global 500 szerint az SK csoport a világ 87. legnagyobb vállalata. A komáromi gyár lesz az SK Innovation első európai akkumulátorgyártó üzeme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz új BMW-gyárral még szorosabban öleli magához Magyarországot az autóiparTíz év után jön végre egy igazi nagyberuházás az országba, ráadásul pont abba az országrészbe, ahonnan a leginkább hiányzott egy nagy gyár. De lehetnek hátulütők is.

A második komáromi gyár felépítésébe az európai autógyártók egyre nagyobb igénye miatt kezdtek bele. Szállítanak a többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek, tavaly pedig szerződést kötöttek az Audit is gyártó Volkswagen-csoporttal. A mostani fejlesztéshez azért is választhatták Komáromot, mert viszonylag közel van hozzá a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.

Az SK Innovation szerint az európai terjeszkedésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek az elektromos autók piacán. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitásukat több mint tízszeresére, 60 gigawattórára növelnék 2022-re.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Ebben rendkívül fontos szerepe lehet a komáromi gyárnak. Az első ütem gyártókapacitása korábbi hírek szerint 7,5 gigawattóra lesz, amely a korábbi hírek szerint 250 ezer autó ellátására lehet elég. Az új gyár kapacitásáról nem jelent meg adat a tegnapi közleményben, de a beruházás mértéke alapján jelentősen túlszárnyalhatja az első gyáregységét.

A cél elérése érdekében az SK Innovation az Egyesült Államokban is tervez egy hasonló üzemet építeni. Tavaly összesen 2 millió elektromos autót adtak el a világon, ami több mint 70 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó Komárom SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fabók Bálint
2020. október 20. 10:21 Tech

A napenergia a valaha volt legolcsóbb energiaforrás lett

Jóval nagyobb mértékben fog terjedni a napenergia az IEA szerint, mint azt két évvel ezelőtt becsülték.

Bucsky Péter
2020. október 12. 14:58 Támogatói tartalom, Tech

Az e-sportra érdemes fogadni

A koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyerte az e-sport lett, de így sem futott fel az összes videojáték-fejlesztő forgalma.

Stubnya Bence
2020. október 11. 15:18 Közélet, Tech

„Régi vágású felfogást tükröz, amit Orbán az európai innovációról írt”

Nem az a lényeg, hogy katonai alapokra épül-e a k+f, a tehetséges magyar kutatók megtartásához pedig világos célokra van szükség - mondta a G7-nek adott interjúban Mariana Mazzucato olasz-amerikai közgazdász.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 25. 16:09 Adat

Többen élnek rosszabbul a járvány miatt, mint azt az adatokból elsőre gondolnánk

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha ugyanannyian dolgoznának, mint a járvány előtti időben. De a változatlan számok mögött rosszabb minőségű munkahelyek vannak.

Fabók Bálint
2020. október 24. 17:09 Adat

Aggódunk a környezetért, csak fizetni ne kelljen érte

A klímaváltozás nincs az ország legfontosabb problémái között a magyarok többsége szerint, és kevesebben fizetnék meg a környezetvédelem árát, mint a 90-es években.

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.