Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 28. 14:45 Tech, Vállalat

A BMW debreceni gyáránál is nagyobb a most bejelentett komáromi beruházás

Összességében a BMW debreceni gyáránál is nagyobb volumenű lesz a dél-koreai SK Innovation komáromi beruházása. Szerdán jelentették be, hogy az egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum 239 milliárd forintos beruházásba kezd márciusban. Ez az SK Innovation második gyáregysége lesz Komáromban, ugyanis tavaly kezdte el építeni első egységét 98 milliárd forintból.

Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi beruházás összértéke így közel 340 milliárd forint lesz. A tavaly júliusban bejelentett debreceni BMW-beruházás némileg elmarad ettől az összegtől, ott egymilliárd euróval terveztek, ami mai árfolyamon 316 milliárd forint. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t.

 

A komáromi beruházás tavaly elkezdett első egységében 2020-ban indulhat a termelés, a most bejelentett gyáregységben pedig 2021 és 2022 fordulóján. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.

Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai céggé vált. A Fortune Global 500 szerint az SK csoport a világ 87. legnagyobb vállalata. A komáromi gyár lesz az SK Innovation első európai akkumulátorgyártó üzeme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz új BMW-gyárral még szorosabban öleli magához Magyarországot az autóiparTíz év után jön végre egy igazi nagyberuházás az országba, ráadásul pont abba az országrészbe, ahonnan a leginkább hiányzott egy nagy gyár. De lehetnek hátulütők is.

A második komáromi gyár felépítésébe az európai autógyártók egyre nagyobb igénye miatt kezdtek bele. Szállítanak a többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek, tavaly pedig szerződést kötöttek az Audit is gyártó Volkswagen-csoporttal. A mostani fejlesztéshez azért is választhatták Komáromot, mert viszonylag közel van hozzá a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.

Az SK Innovation szerint az európai terjeszkedésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek az elektromos autók piacán. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitásukat több mint tízszeresére, 60 gigawattórára növelnék 2022-re.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Ebben rendkívül fontos szerepe lehet a komáromi gyárnak. Az első ütem gyártókapacitása korábbi hírek szerint 7,5 gigawattóra lesz, amely a korábbi hírek szerint 250 ezer autó ellátására lehet elég. Az új gyár kapacitásáról nem jelent meg adat a tegnapi közleményben, de a beruházás mértéke alapján jelentősen túlszárnyalhatja az első gyáregységét.

A cél elérése érdekében az SK Innovation az Egyesült Államokban is tervez egy hasonló üzemet építeni. Tavaly összesen 2 millió elektromos autót adtak el a világon, ami több mint 70 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó Komárom SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Straub Ádám
2019. március 16. 15:27 Tech

A termék, ami hat év késéssel lett menő

Iszonyatos lendületben vannak a csuklón hordható apró számítógépek, azaz az okosórák. A technológia sok ideje készen van, de most már arra is rájöttek, mivel lehet eladni őket.

Avatar
2019. március 9. 17:22 Tech

Apple: Mi lenne, ha kivételesen jó fejek lennénk?

Megvesszük az iPhone-t, a Teslát és a John Deere traktort, és abban a hitben élünk, hogy a miénk. De nincs jogunk megjavítani?

Torontáli Zoltán
2019. március 8. 07:02 Tech

Rossz levegőjű roncsteleppé válunk, de akkor is kell egy hely, ahol az öregebb autók 20 éves korukig mehetnek

Megmentjük Nyugat-Európát, amikor a levetett öreg autóit megvesszük. A Földnek az a jó, ha nem vesz mindenki új autót.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.

Hobot Péter Avatar
2019. március 14. 12:51 Élet

Nem lehetsz igazán sikeres, ha a pénz miatt dolgozol

Azok válnak sikeresebbé, akik hivatásként tekintenek a munkájukra, állítója a Yale professzora. A vezetőknek sem árt, ha odafigyelnek arra, hogy az alkalmazottaik értéknek lássák a saját munkájukat.